Hallo allemaal Ik geef nu bij ons dochtertje voor de tweede keer borstvoeding maar ik lek als een zeefjoh.. Had nog philips avent wasbare compressen maar die zijn binnen vijf minuten al doorweekt, gebruik nu de spuugdoekjes maar maar ook die zijn elke keer doorweekt.. Welke compressen raden jullie aan? Wegwerp liever niet ivm kosten? Las op internet ook over wollen compressen maar nadeel is dat die niet op zestig graden gewassen kunnen worden (en dit vind ik wel belangrijk aangezien zij nu spruw heeft) Las ook over myllimutsut ofzoiets? Wat zouden jullie adviseren in mijn geval?
Ik had het zelfde probleem de eerste weken. Ik ben wel wegwerp compressen gaan gebruiken. Ik heb verschillende geprobeerd en gebruik het liefst die van kruidvat eigen merk. Die zijn ook nog eens lekker goedkoop. Ik gebruik ze trouwens nog steeds voor de nacht omdat ik dan nog wel eens kan lekken als er meer tijd tussen de voedingen zit.
Ik ben ze in droger gaan stoppen en toen namen ze meer vocht op, want vaak namen ze de melk niet op waardoor ik door lekte.
TIP: Jippies zoogcompressen hebben ook extra katoenen inleggers verkopen ze ook bij bol.com Maar bij Katoenen Borstcompressen Zijn ze veel goedkoper Is onderdeel van pasopshop.nl Die verkopen ze ook en zijn goedkoper maar daar zijn de verzendkosten duurder Je moet dus even kijken hoeveel je er wil en dan bij beiden berekenen hoeveel je totaal kwijt bent Ik had ze echt de volgende dag al binnen en ben nooit meer doorgelekt zelfs snachts niet! top dus!
Ik zweer bij natusan kv op de tweede plek ik lek ook behoorlijk. Kijk gewoon elke keer waar er een1+1 aktie is van natusan
Hier ook aan de wegwerp... Ik vind die van Kruidvat het fijnste, 30 stuks voor 2 euro. Ik heb ook nog Lilypadz gehad, maar is niet mijn ding. Ik heb een vrij sterke toeschietreflex (lees: ik spuit meters ver! ) en daardoor bleven deze niet goed zitten. Maar wellicht dat het voor jou wel een optie is?
Ik heb de wasbare van Jippies. Werden hierboven al genoemd. Maar die zijn denk ik niet geschikt voor jou. Ik vind dat ze teleurstellend weinig melk opnemen, zelfs in combinatie met de extra inlegger. Ik ben al meerdedee keren doorgelekt. De wegwerp van kruidvat bevallen hier goed, maar zijn wel wat dik.
net kruidvat wegwerp gehaald, even uittesten. Helaas had deze kruidvat alleen maar eigen merk, dus probeer eerst deze en anders ga ik alsnog die natusan eens proberen! Bedankt voor jullie tips
Ik heb wasbare van pandababy! Zijn echt top. Lekte ook veel door maar niet met deze. En goedkoop in verhouding. 10,00 per 3 paar...
hier ook kv eigen merk, tot een maand geleden dagelijks gebruikt..intussen alleen als ik weet dat er langer tussen de voedingen zit.
Hier lekken die wasbare ook enorm door, na bijna 7 mnd voeden nog steeds helaas. Ik heb alle merken wegwerp zoogcompressen wel gehad en vind ze allemaal wel goed eigenlijk. Alleen natusan valt wat minder op in mijn bh dan kv eigen merk bijvoorbeeld. Geen strakke dingen aantrekken en probleem opgelost, haha.
Lilypadz heb ik ook gebruikt maar als ze te ver vol waren gelopen ging het ineens van plons... Dubbele wasbare zoogkompressen gebruikt en toen ook nog even aan blokvoeden gedaan om de productie iets af te remmen.
Ik ben gestart met die van Natusan, omdat ik daar zulke goede ervaringen over las. Ze bevielen me prima, en ik heb ze ook nodig gezien het vele melkweglekken. Toen ze op waren, en niet in de aanbieding, heb ik het huismerk van de etos geprobeerd. Die vielen me toen tegen! Ze jeukte/prikte en lekte ook nog eens snel door, met als resultaat dat meerdere keren mijn trui/pyjama grote kringen had. Ik was blij dat het pak op was, en ben nu weer terug op de wegwerpcompressen van de Natusan. Veel prettiger, ze nemen ook veel meer melk op!, en ze zijn maar 1 euro duurder dan die van de etos (of veel andere huismerken). Procentueel gezien scheelt het veel (2 of 3 euro per pak), maar die ene euro is mij het zeker waard. Bovendien probeer ik ze zoveel mogelijk te kopen in de aanbieding, dan sla ik weer een voorraadje in.