Zoogcompressen

Discussion in 'Borstvoeding' started by koter, May 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. koter

koter Bekend lid

Mar 19, 2011
    686
    4
    18
    Hallo allemaal

Ik geef nu bij ons dochtertje voor de tweede keer borstvoeding maar ik lek als een zeefjoh..
    Had nog philips avent wasbare compressen maar die zijn binnen vijf minuten al doorweekt, gebruik nu de spuugdoekjes maar maar ook die zijn elke keer doorweekt..

Welke compressen raden jullie aan?
    Wegwerp liever niet ivm kosten?
    Las op internet ook over wollen compressen maar nadeel is dat die niet op zestig graden gewassen kunnen worden (en dit vind ik wel belangrijk aangezien zij nu spruw heeft)
    Las ook over myllimutsut ofzoiets?

Wat zouden jullie adviseren in mijn geval?

2. MamaScorpio

MamaScorpio Actief lid

Mar 7, 2014
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had het zelfde probleem de eerste weken. Ik ben wel wegwerp compressen gaan gebruiken. Ik heb verschillende geprobeerd en gebruik het liefst die van kruidvat eigen merk. Die zijn ook nog eens lekker goedkoop. Ik gebruik ze trouwens nog steeds voor de nacht omdat ik dan nog wel eens kan lekken als er meer tijd tussen de voedingen zit.

3. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

Jul 17, 2012
    804
    0
    0
    Tja hier ook uitgekomen bij wegwerp. Wel die van natusan die bleven het beste droog.

4. baby S

baby S Actief lid

Feb 18, 2013
    169
    1
    0
    mama zijn
    Zeeland
    Ik ben ze in droger gaan stoppen en toen namen ze meer vocht op, want vaak namen ze de melk niet op waardoor ik door lekte.

5. MaMa

MaMa Fanatiek lid

Dec 21, 2012
    2,663
    376
    83
    Female
    Utreg
    #5 MaMa, May 2, 2014
    Last edited: May 2, 2014
    TIP: Jippies zoogcompressen hebben ook extra katoenen inleggers verkopen ze ook bij bol.com
    Maar bij Katoenen Borstcompressen
    Zijn ze veel goedkoper
    Is onderdeel van pasopshop.nl
    Die verkopen ze ook en zijn goedkoper maar daar zijn de verzendkosten duurder
    Je moet dus even kijken hoeveel je er wil en dan bij beiden berekenen hoeveel je totaal kwijt bent
    Ik had ze echt de volgende dag al binnen :D en ben nooit meer doorgelekt zelfs snachts niet! top dus!

6. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik zweer bij natusan kv op de tweede plek ik lek ook behoorlijk.
    Kijk gewoon elke keer waar er een1+1 aktie is van natusan

7. nmv

nmv Fanatiek lid

Jan 7, 2013
    3,964
    270
    83
    Oost-NL
    Hier ook aan de wegwerp... Ik vind die van Kruidvat het fijnste, 30 stuks voor 2 euro.
    Ik heb ook nog Lilypadz gehad, maar is niet mijn ding. Ik heb een vrij sterke toeschietreflex (lees: ik spuit meters ver! ;)) en daardoor bleven deze niet goed zitten. Maar wellicht dat het voor jou wel een optie is?

8. Bloeme

Bloeme Bekend lid

Jun 16, 2012
    583
    154
    43
    Ik heb de wasbare van Jippies. Werden hierboven al genoemd. Maar die zijn denk ik niet geschikt voor jou. Ik vind dat ze teleurstellend weinig melk opnemen, zelfs in combinatie met de extra inlegger. Ik ben al meerdedee keren doorgelekt.
    De wegwerp van kruidvat bevallen hier goed, maar zijn wel wat dik.

9. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

Mar 25, 2008
    1,293
    0
    36
    Ik vind die van Natusan ook het fijnst...

10. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Hier etos eigen merk, maar lek niet zoveel dus weet niet of ze in jouw geval volstaan...

11. paula1984

paula1984 Niet meer actief

In kv lek ik trouwens wel sneller door natusan niet

12. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    4,789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Ik ook wegwerp..etos Mama..ideaal en goedkoop :)

13. koter

koter Bekend lid

Mar 19, 2011
    686
    4
    18
    net kruidvat wegwerp gehaald, even uittesten.
    Helaas had deze kruidvat alleen maar eigen merk, dus probeer eerst deze en anders ga ik alsnog die natusan eens proberen!

Bedankt voor jullie tips :)

14. Tatyana

Tatyana Lid

Oct 9, 2013
    39
    0
    6
    HR
    Kedichem
    Ik heb wasbare van pandababy! Zijn echt top. Lekte ook veel door maar niet met deze.
    En goedkoop in verhouding. €10,00 per 3 paar...

15. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

Jan 12, 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook kv eigen merk, tot een maand geleden dagelijks gebruikt..intussen alleen als ik weet dat er langer tussen de voedingen zit.

16. Gizje

Gizje Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,661
    0
    0
    Hier lekken die wasbare ook enorm door, na bijna 7 mnd voeden nog steeds helaas. Ik heb alle merken wegwerp zoogcompressen wel gehad en vind ze allemaal wel goed eigenlijk. Alleen natusan valt wat minder op in mijn bh dan kv eigen merk bijvoorbeeld. Geen strakke dingen aantrekken en probleem opgelost, haha.

17. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

Feb 16, 2011
    2,448
    1
    38
    Dordrecht
    Lilypadz heb ik ook gebruikt maar als ze te ver vol waren gelopen ging het ineens van plons... Dubbele wasbare zoogkompressen gebruikt en toen ook nog even aan blokvoeden gedaan om de productie iets af te remmen.

18. natascha1

natascha1 VIP lid

Sep 1, 2009
    8,421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Van de hema zijn top

19. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Ik ben gestart met die van Natusan, omdat ik daar zulke goede ervaringen over las. Ze bevielen me prima, en ik heb ze ook nodig gezien het vele melkweglekken. Toen ze op waren, en niet in de aanbieding, heb ik het huismerk van de etos geprobeerd. Die vielen me toen tegen! Ze jeukte/prikte en lekte ook nog eens snel door, met als resultaat dat meerdere keren mijn trui/pyjama grote kringen had.

Ik was blij dat het pak op was, en ben nu weer terug op de wegwerpcompressen van de Natusan. Veel prettiger, ze nemen ook veel meer melk op!, en ze zijn maar 1 euro duurder dan die van de etos (of veel andere huismerken). Procentueel gezien scheelt het veel (2 of 3 euro per pak), maar die ene euro is mij het zeker waard. Bovendien probeer ik ze zoveel mogelijk te kopen in de aanbieding, dan sla ik weer een voorraadje in.

Share This Page