Werk en gezin geen goede combinatie....

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door MylaJ, 26 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MylaJ

MylaJ Actief lid

28 okt 2013
    315
    0
    16
    Hoi allemaal,

Ik hoop dat mijn verhaal hier op de juiste plek staat!

Ruim 4 jaar geleden ben ik bij mijn huidige werkgever in dienst gekomen. Na jaren lang in de kinderopvang te hebben gewerkt, werd ik bij mijn nieuwe werkgever administratief medewerkster(Bij een instelling voor kinderen in de psychiatrie). Ik was zo ontzettend blij met mijn baan. In het eerste jaar bij mijn werkgever hebben wij ook te horen gekregen dat onze zoon een stoornis in het ASS heeft en ook ADHD. Na mijn eerste jaar bij mijn werkgever kreeg ik te horen dat mijn contract niet verlengd zou worden. Er moesten mensen uit en ik was de laatste die erbij gekomen was. Kort daarna kreeg ik van mijn leidinggevende wel de kans om op een andere vestiging te gaan werken. De functie zou wel iets anders worden. Ik werk nu veel met de leerlingen en doe daarbij nog een heel klein stukje administratie.

Inmiddels werk ik nu 3 jaar op deze vestiging. Het eerste jaar beviel mij erg goed. Na dat eerste jaar zijn we met het bedrijf verhuisd. Daarna is het steeds minder leuk geworden op het werk. Het hele team is uit elkaar gevallen, werkdruk ontzettend omhoog gegaan.

Ook krijgen we steeds moeilijkere kinderen. Ik merk dat het mij allemaal heel erg gaat opbreken..... De zware werkdruk en de combinatie van werk en de thuissituatie. Ik merk aan mezelf dat ik erg gespannen ben en het regelmatig benauwd heb. (In het verleden heb ik last gehad van hyperventilatie)

Omdat dit al een tijdje suddert ben ik al een aantal maanden opzoek naar een nieuwe baan want ik wil echt rust in de tent. Maar tot op heden lukt dit nog voor geen meter. Ik weet nu niet meer zo goed wat ik moet doen maar weet niet hoe lang ik dit nog ga volhouden....

Bedankt voor het lezen van mijn lange verhaal...

2. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Wat ontzettend vervelend dat het werk je zo opbreekt. Heb je dit al met jouw leidinggevende besproken? Ik weet natuurlijk niet hoe jullie band is, maar misschien dat hij/zij met jou mee wil denken over een oplossing. In ieder geval dat het voor jou draaglijk is tot je een nieuwe baan gevonden hebt. Misschien dat je een paar taken kunt afstoten of minder uur werken? Ik roep maar een paar opties :)

Wat betreft de zoektocht naar een nieuwe baan. Misschien kun je iets meer informatie geven over wat je zoekt en hoe je al gezocht hebt.

Deel Deze Pagina