Beroerd van de lucht in mijn darmen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Kimmie27, Nov 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kimmie27

Kimmie27 Lid

Jul 24, 2008
    79
    0
    0
    Ik wordt gek van mijn darmen en maag. Misselijk ben ik alleen als ik te lang niet gegeten heb en is aardig te doen.
    Maar ik wordt echt gek van mijn darmen, het borrelt en bruist de hele dag en nacht door en het doet pijn ook!
    Vannacht heb ik bijna geen oog dicht gedaan, ik weet niet meer hoe ik moet liggen. Uit wanhoop, wat ik liever niet doe nu ik zwanger ben, heb ik gisteravond 2 rennies deflatine genomen, zonder resultaat. En (vies praatje) er komt bijna geen lucht uit ook.

Ik heb nu ruim een week last van mijn darmen en werk vandaag nog steeds niet, voel me daardoor ook superschuldig, ze weten ook niet dat ik zwanger ben op mijn werk. In het weekend ging het goed, maar zondag mcdonalds gegeten en een ijsje, later op de avond nog een ijsje, dus ik denk dat dat de boosdoeners zijn....... Gisteren 1 x diarree gehad en daarna alleen maar lucht...

Ik eet alleen nog maar volkoren brood met kaas, philadelphia of appelstroop en wat fruit (mandarijn, kiwi, banaan)voor de vitaminen, en ik drink thee en vifit voor de LGG.

Iemand ervaring hiermee en tips?

2. Judi

Judi Actief lid

Mar 27, 2008
    236
    0
    0
    Goh wat lastig voor je zeg. En het is geen vies praatje hoor. Het hoort er allemaal bij en het kan ook een enorm onprettig gevoel geven.

Jammer dat die rennies niet helpen, want bij mij werken die dus wel.
    Misschien kan je eens kijken wat je allemaal eet. Lichtverteerbaar eten, zodat je lichaam een beetje rust kan krijgen.

Ik hoop dat er meer mensen zijn met betere tips.
    Succes hoor.

Heel lastig en soms ook pijnlijk.

3. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Ik ken het probleem.
    Pijn in mijn maag en darmen was dan ook mijn eerste zwangerschapskwaaltje.
    Alsof de lucht in mijn lijf bovenin mijn buik ophoopte en uit ging zetten (zo voelde het). Echt vreselijke krampen, ik kon bijna niet rechtop staan.
    En ik kreeg die lucht er dus ook niet uit. :oops:
    Het hielp bij mij om te gaan liggen (op mijn zij) met iets warms op de pijnlijke plek. Dan kwam (soms) die lucht eruit :oops: en werd de pijn minder.
    Op een gegeven moment kwam ik erachter dat Activia Yoghurt (die kleine bakjes met die vezels erin) het alleen maar erger maakte dus daar ben ik acuut mee gestopt. Toen ik dus minder vezels ging eten, ging het beter (raar maar waar).
    Nu is het sinds een week een stuk minder. Ik heb een beetje het idee dat mijn darmen hun nieuwe plekje gevonden hebben.
    Succes ermee!

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Ik heb ook enorm last van een opgeblazen gevoel, vooral in mijn maag. Ik gebruik nu helemaal geen melkproducten meer, omdat ik het daar dus sowieso heel erg door krijg. Dus geen melk, yoghurt, vla, ijs, kaas... Ik gebruik nu wel calciumkauwtabletten om genoeg calcium binnen te krijgen.
    Ook vet, kool en priklimonade kunnen het verergeren.

Ik gebruik dus helemaal geen melkproducten meer, en daarnaast ook geen te vette producten (frites, chips, koekjes etc), en producten met teveel suiker (snoepjes, koekjes).
    Heel erg moeilijk, maar anders is het echt niet te doen met mijn maag. Als ik ook maar iets zondig, zit ik gelijk de 3 uur daarop met die beroerde klachten...

Probeer maar eens uit of er bij jou iets tussenzit wat het verergerd.
    Soms gebruik ik een (gewone) rennie, dit kan wel eens helpen. Maar als bij jou de deflatine niets doet, weet ik niet of gewone rennie wel helpt. Je kunt t altijd proberen natuurlijk.

Heel veel sterkte.

5. Kimmie27

Kimmie27 Lid

Jul 24, 2008
    79
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!

Misschien wel beter om minder vezels te eten, ik reageerde ook altijd snel op vitalinea ed. Dus ga ik maar aan het witbrood. Zit er ook aan te denken om venkelthee te halen, dat hielp vroeger ook altijd goed als ik last had van mijn maag en darmen.

Voorlopig eet ik ook geen mcdonalds meer, bah, door dit gedoe staat het me totaal tegen.
    Ik ga maar 2 a 3 keer per jaar als het veel is, maar nu dus even geen junkfood meer voor mij.

Mijn vriend laat me ook niet meer gaan denk ik, nadat ie gelezen had over asma bij kinderen door pinda's en pindakaas eten in de zwangerschap heeft ie alle noten in huis en de pindakaas weggegooid :confused: .
    Hij is erg rigoreus wat betreft de gezondheid van ons kleintje, hahaha! Maar ja liever zo dan anders.

Ik zie dat jullie al een stuk verder zijn dan ik en er nog last van hebben?! Ik hoop dat het toch weer over gaat, of iig beter wordt, moet nog een beste tijd.... Maarja das misschien de compensatie voor het niet misselijk zijn :)
    Ik ga gewoon eerst even zelf uitzoeken wat helpt en tegenwerkt.

6. sanneke1982

sanneke1982 Actief lid

Nov 6, 2008
    217
    0
    16
    Hey
    Ik heb ook zoveel last van opgezwollen gevoel.. mijn buik onderaan (onder de navel) is gewoon helemaal dik en hard..
    Ik vind dit vreemd omdat je bij de meeste zwangere vrouwen niets opmerkt voor die 3 maanden zwangerschap.
    Ik lijk wel ne ballon.
    Heb ook snel last van darmen (precies dat die klagen :)), maag als ik om de twee uur niets eet en heb enorm veel zin constant in vettige dingen en chocolade.. Dat zal ik moeten minderen want anders wordt ik nog een vetzakje :)

Dus, ik denk wel dat dit normaal is hoor Kimmie..

Eigelijk mogen we ni te hard klagen, we zijn zwanger! :)

xxxxx

7. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

May 12, 2008
    1,074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Heb het ook heel erg. Had het net voor mn zwangerschap al gekregen en is nu alleen maar erger geworden.

Elke avond komt er ook lucht opborrelen naar boven en dat kan ook pijn doen (als het steeds heen en weer beweegt). Heel lastig, maar bij mij helpt ook niet veel.

Ja een stevige wandeling wil nog wel eens wat betekenen, maar niet veel.

Heb de gouden tip ook nog niet gevonden...

8. Nanna

Nanna Lid

Sep 15, 2008
    46
    0
    0
    Ha ha, ik heb de reacties gelezen en zal hieronder mijn ervaring opschrijven. Een beetje een vies verhaal maar t hoort erbij zeg maar.

De ene keer heb ik vreselijk veel lucht en komt het er met diaree uit :oops: voorafgaande aan veel buikkrampen in mn darmen. Maar daarna kan ik weer 3 tot 4 dagen geen "grote boodschap" doen vanwege de obstipatie. En als ik dan naar t toilet moet dan kan ik wel janken en heb ik het idee dat ik tennisballen poep. Al met al een zooitje ongeregeld daar sinds ik zwanger ben.

Ik heb nog geen goed middeltje of voedingsadvies wat dit helpt te voorkomen. Ik eet gewoon net als altijd mn bruine boterhammen, eet genoeg fruit en drink voldoende. Ik denk dat t kwaaltje er gewoon bij hoort.

als iemand nog een goede tip heeft is dat zeker wel welkom :D

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Echt niet doen hoor! Vezels zijn hartstikke goed voor je darmflora en daar krijg je geen lucht van! Wit brood gaat stoppen en dan ben je verder van huis. Veel zwangeren hebben erge last van obstipatie en kunnen met moeite om de paar dagen, dat wil je toch niet?

Wijs besluit; daar zit zoveel (gehard) vet in, dat is hartstikke slecht voor je darmflora.

Van pinda's en noten is bekend dat je er van moet winden.

Probeer veel verse groenten en fruit te eten en veel vezelrijke producten, weinig suiker en vet en zoetstoffen met mate (dus geen liters light). En veel drinken, toch wel minimaal 2 liter per dag.

10. Kimmie27

Kimmie27 Lid

Jul 24, 2008
    79
    0
    0
    Nou, ik ben dus niet de enige....

Vervelende bijkomstigheid, maar we weten waar we het voor doen!
    Na de bevalling zijn we het weer allemaal vergeten en willen we nog een keer zwanger worden, hahaha!

Het gaat vandaag al een stuk beter, gisteren begonnen met de venkelthee van zonnatura, ik heb tot nu toe echt het idee dat het helpt. Ook beter geslapen omdat mijn buik rustiger was, dat scheelt ook.
    Volhouden en afwachten maar....

11. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,702
    2,513
    113
    Hallo allemaal,

Ook bij mij zijn m'n darmen aan het vervelen. Veel lucht, weinig naar het toilet kunnen en daardoor regelmatig wat buikpijn. Om de lucht 's nachts te 'verplaatsen' ga ik op mijn buik liggen en op mijn zij, dan voel je de druk minder worden en kan ik beter naar het toilet.

Als je last hebt van obstipatie zou ik zowiezo geen bananen eten. Die stoppen (is ook handig als je kindje straks last heeft van diaree, dan geef je gewoon geprakte banaan). Wat bij mij hielp zijn gedroogde pruimen of gewone pruimen, kiwi's, sinaasappelsap of dubbeldrank (geen appelsap). Volkoren brood hielp ook goed. En als redmiddel Roosvicee Laxo. ('t is allemaal nog gezond ook)

Wanneer je last hebt van diaree kan je banaan of appel eten. En natuurlijk, beschuit, wit brood, geroosterd brood. Ook hier heeft Roosvicee iets voor, nl. Roosvicee Stop.

Succes ermee.

Groetjes Bonnie

12. sillie78

sillie78 Actief lid

Nov 13, 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Hoi allemaal,

Ook ik word gek van al die lucht in mijn buik. Ik moet ook steeds winden laten (sorry). Op mijn werk is dat natuurlijk gewoon echt klote. Ik ben erg bang dat mensen het horen als ik op de wc zit, maar anders krijg ik nog meer buikpijn.
    Ik kan op zich wel goed naar de wc.

Nou ja, het zal wel over gaan he. Mijn kindje is in ieder geval niet bang van harde knetterende geluiden als hij/zij eenmaal ter wereld komt. hahahaha.

13. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Hier een lieve kat die mijn buik "masseert" als ik op mn rug in bed ligt.
    Helpt vrij snel, minder leuk voor de kat alleen hi hi.....

14. Kimmie27

Kimmie27 Lid

Jul 24, 2008
    79
    0
    0
    Vandaag weer voor het eerst gewerkt na 1,5 week, pffff....
    Wel vermoeiend, maar een stuke beter te doen zo.
    Gewapend met een doos venkelthee ben ik naar het werk gegaan.

Ik hoorde van collega's ook dat er een griep schijnt te heersen met buikklachten, dus wie weet heb ik daar ook iets van opgevangen, en dat bij de obstipatie van de zwangerschap is natuurlijk geen fijne combi.
    Hopen dat het idd een griepje was en niet vaker terug gaat komen.

Ik weet wel dat ik voorlopig geen junk food en snaai meer aan durf te raken :-s
    Ik moet er ook even niet aan denken....

15. bordes

bordes Lid

Aug 12, 2007
    85
    1
    0
    Ermelo
    Hoi,

Ik wil je niet ontmoedigen, maar eh.... ik begon daarmee rond 7 weken zwangerschap en zit nu op 36 weken: nog steeds hetzelfde.
    En dan duurt je zwangerschap lang hoor! Rond de 25 weken kwam daar nog af en toe spugen bij.
    Ik raak de lucht kwijt door links boven over mijn darm te wrijven, veel rechtop zitten.
    Geen vet eten, geen melk drinken, appelmoes gaat verkeerd en suiker ook. Je komt er vanzelf wel een beetje achter wat wel/niet goed gaat.

Sterkte en ik hoop echt dat het bij jou over gaat.

Groetjes Emma

Share This Page