werk en (nog geen) conflict

Discussie in 'De lounge' gestart door cw26, 15 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.082
    310
    83
    Goedemorgen dames,

Misschien dat jullie me / ons op weg kunnen helpen.

Me man werkt nu 10 jaar voor een monteurs bedrijf. Altijd naar het zin gehad.
    Vroeger werd hij vanuit de buurt op klus gestuurd, sinds een jaar of 4 een soort van reorganisatie gehad en nu dus vanuit Rotterdam, en daar beginnen dus ook gelijk de problemen.

Vroeger zat hij altijd in de regio, werd hij gebeld waar en wat hij moest doen, overleg werd er gepleegd. En natuurlijk als er een klus in buitenland was kon daar gewoon over gepraat worden. En zo liep het allemaal zijn gangetje.
    Nu is het allemaal heel anders. HIj wordt van noord naar zuid van oost naar west gestuurd. Moet via het plan systeem lezen waar hij heen moet, maar heeft dan nog geen idee wat hij moet doen. 9 van de 10 x is zijn materiaal niet in orde.
    Waardoor hij weer achter zijn materiaal aan moet bellen, waardoor de klus niet door kan gaan, waardoor hij weer paar uur moet wachten, en weer laat thuis is. Dan rapportage maken, en dan maar weer afwachten wat de volgende dag brengt.

Nu zat hij er in april behoorlijk doorheen en gesprek met HR gehad. Hij moest vakantie op nemen. 2 weken gedaan.
    Afgelopen week weer gesprek met leiding gevende en HR, en ze zeggen nu dat hij een keuze moet maken, of blij naar het werk komen en positief zijn. Of een andere baan zoeken.
    Nu kreeg hij donderdag een mail, dat hij van dinsdag tot en met zaterdag op klus in adam zit.
    Nou toen werd ik ook boos! Ik heb een uitje gepland voor vrijdag avond, de kids zijn weg. En nu moet hij zaterdag ochtend om 6:00 ook weg. Gezellig!!! De eerste avond en paar uur met zijn tweeen sinds Maart!!!!
    Maar ja als hij met deze mail naar HR gaat, zegt men doodleuk, ja dit dus negatief gedrag.... Wat moet je nu met zo iets???
    In zijn contract staat ma - vrijdag.... En tuurlijk als er gewoon overlegd wordt is het geen enkel probleem, maar dit...

Natuurlijk is hij al om zich heen aan het kijken, maar ja een nieuwe baan vindt je niet zomaar. En het werk wat hij nu doet, vindt hij leuk, maar hoe het gaat, qua communicatie dat stoort hem.

Ik weet eigenlijk niet echt wat ik met deze mail wil. Gewoon even alles op een rij zetten... En effe me frustratie er uit gooien....

Dank jullie!!! Ik ben weer wat boosheid kwijt....

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hij heeft dus geen officiële werkdagen? Kan hij altijd oproepbaar en inzetbaar zijn?
    Geen idee of dat mag en kan maar last minute horen dat je 4 dagen naar Amsterdam moet... je zou maar een nachtje hotel hebben geboekt met zn 2 van vrijdag of zaterdag. Als je altijd op t laatste moment zo op te roepen bent kun je nooit wat plannen en afspreken.
    Vreselijk lijkt me dat! Wel lid van een vakbond en rechtsbijstand Just in case?
    Altijd lid worden of een verzekering nemen. Je weet het maar nooit...

3. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat lastig joh, snap heel goed dat je boos bent.
    Je man heeft de verbeterpunten vast al aangegeven?
    Heeft hij nu ook andere mensen in het managementteam dan eerst?
    Helaas gebeurt het regelmatig dat er niet goed mee te praten valt en dat je buiten de afspraken om ook verplicht wordt om te werken.
    Mijn man heeft hetzelfde.
    Gelukkig begint hij binnenkort bij een ander bedrijf met een betere werkgever.

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Zo te lezen zijn ze 'm aan het wegtreiteren. Ik zou de rechtsbijstand of de vakbond inschakelen.

5. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.082
    310
    83
    Ja hij heeft wel vaste werkdagen. ma tot vrijdag 7:30 - 16:00. Maar die tijden kloppen toch al nooit. En dat maakt me ook niet uit. En er is een speciaal team voor bijvoorbeeld buitenlandse klussen. Deze mensen kunnen a la minuut opgeroepen worden, en moeten dan ook gelijk weg. Die krijgen ook een vergoeding omdat ze ten alle tijden beschikbaar zijn.

HIj stond zelfs eerst ingepland voor klus duitsland di tot met zaterdag. Ik zeg dat kan niet, want we gaan naar de schouwburg. Dus is hij op andere klus gezet.
    Ik zei ook nog, misschien dat je kan aangeven dat je er maandag niet ben? Aangezien je maar 5 dagen werkt en niet 6....

Weet je het gaat er nog geneens om dat hij een keer op een zaterdag moet werken ( toevallig moet hij nu ook weg maar heeft storingsdienst, dus dan is het logische), Maar het gaat er meer om dat je gewoon in nauw wordt gezet.

Dit is het beleid nu van het werk. We werken nu alleen nog met het plan systeem. Bellen doen we niet meer. Je kijkt gewoon thuis in je computer en dan doe je dat maar.
    En oh ja, je rapportages van de klus moeten ook de savonds ingevuld zijn. Dus je werkt, je rijdt naar huis, je eet, en je moet je admin ook nog doen.

Management is ook helemaal veranderd. Maar dat hoor je vaak in een bedrijf... Ander management andere werk wijze....

Bah ik word er echt verdrietig van, want ik zie dat hij er gewoon met worstelt.

Deel Deze Pagina