Vroeg me af hoe jullie daarmee omgaan... ? Ik heb een hele drukke baan en op het moment is het helemaal een gekkenhuis (wegens mensen tekort en werk te veel... lijkt een luxe probleem, maar geloof me... je wilt er niet middenin zitten ). Voordat ik zwanger was kon ik daar beter mee omgaan leek het wel... Of misschien is mijn perceptie wel verandert door hormonen... ? Ik heb eerder hoofdpijn en moet sneller nee zeggen. Voelt alsof ik tekort schiet... Is ook moeilijk te bespreken met mijn baas, want het is een baan met veel verantwoordelijkheden en ze mogen, vanwege mijn functie, nu eenmaal van me verwachten dat ik die op me neem... Voelt op het moment af en toe bijna als verdrinken... Afgelopen dinsdag moest ik naar een lastig gesprek met een boze klant en toen ik daarvan terugkwam (ging op zich goed) werd ik gebeld in de auto met een nieuw probleem bij een andere klant en ik kon mijn tranen nog net binnenhouden tot nadat de verbinding werd verbroken... Kon door mijn tranen de snelweg zelfs niet goed meer zien... Ik herken dit helemaal niet bij mezelf Ben eigenlijk heel stressbestendig... maar "nu even niet" ... lijkt het
Ik herken dit heel erg. Ik ben met 6 maanden aangenomen voor een baan waarbij mensen nog al eens emotioneel reageren (naar mij toe) en waarbij mensen vaak ook erg boos en zelfs agressief reageren, maar ook op een plek met te weinig mensen en veel te veel werk. Ik kreeg een telefonische discussie met iemand en daarna slaat mn hart op hol. Nou had ik dat wel vaker, ook voor de zwangerschap, maar nu stopte het niet meer. Het heeft een half uur geduurd voor mn hart weer normaal deed. Ik ben daarna ook meteen naar huis gegaan. Dit soort dingen is helemaal niets voor mij, want normaal kan ik het heel makkelijk hebben. Alleen toen ging het helemaal niet. Ik heb daarna wel geprobeerd om dat soort telefoongesprekken aan iemand anders over te laten. Gelukkig begon dit bij mij ook in de laatste weken voor mn verlof. Ik zou toch proberen of je te veel stress kunt vermijden. Denk vooral aan de gezondheid van jezelf en de beeb! Succes en sterkte!
Dit klinkt herkenbaar... Ik heb ook erg zelfstandig en verantwoordelijk werk, in de hulpverlening, met een eigen cliëntenbestand. En ik merk ook dat ik veel en veel minder aankan dan voor mijn zwangerschap. Nu kon ik al nooit echt goed onder druk werken, maar het is nu helemaal erg. Ik heb grote moeite om me te concentreren, ik vergeet dingen heel snel, en ik ben snel emotioneel of geïrriteerd. Het zal er wel allemaal bijhoren, maar ik vind het best zwaar worden zo hoor... Ik ga zelf binnenkort met de arbo-arts praten, om te kijken of ik wat kan minderen met mijn werk. Ik voel me er heel schuldig over, en ik voel me ergens zelfs een aansteller (ik ben pas 23 weken, dat is toch te snel om je zo te voelen, etc.), maar hey...ik ben voor het eerst van mijn leven zwanger, dit is een superspeciale tijd, en ik wil er dan ook wel voor 100% van kunnen genieten. Niet dat ik het hele weekend moet bijkomen van een werkweek, en dat ik om de kleinste dingen enorme huilbuien krijg, want zo is het op dit moment dus wel.
herkenbaar Ik werk gelukkig de ma, wo, vrij. maar merk na een zware dag ik de volgende dag bekaf ben. gelukkig kan ik bijtanken, Maar ik werk als activiteitenbegeleider en zal ook een avond moeten werken (ook personeel te kort) en plan mij de volgende dag gewoon vrij en neem de rest van de uren op. dan maar zo :-s
Ja, dank je voor jullie reacties. Ik wist natuurlijk al wel dat ik niet enige ben met dit probleem... Maar toch fijn om erover van gedachten te kunnen wisselen ! Ben ook pas 20 weken en heb er lichamelijk niet veel last van... alleen emotioneel lijk ik wel compleet veranderd. Niet onredelijk of chagrijnig ofzo... maar gewoon een stuk minder stress-bestendig... Er zal ook wel niet echt een oplossing voor zijn... is gewoon hoe je er zelf mee omgaat natuurlijk... Is soms makkelijker gezegd dan gedaan... stress vermijden
heb nu ook rare lage rugpijn...heb dus vanwege het vele werk denk ik mezelf overbelast. Dus pas op als je veel moet rondlopen ect!
jaaa...heb nu een conflict en morgen is HET gesprek met de mensen waarom het gaat. Heb vannacht al geen oog dicht gedaan en ben nu ook al ziek. Damn...
Ook dit is zo herkenbaar voor mij, ik herken mijzelf gewoon niet meer terug als het om een stressvolle situatie gaat, terwijl ik die anders met gemak had aangekund. Ik vind het zelf erg verwarrend en voel me dan ook schuldig richting mijn collega's.
Vervelend om te horen... Hoe ging het gesprek ? Hoop voor je dat het meegevallen is... Tja, griep heerst nu... mijn vriend ligt al 7 dagen ziek op bed en ik maar duimen dat ik niet wordt aangestoken... Voel al een beetj ekeelpijn opkomen vandaag Beterschap in ieder geval !
het gesprek viel achteraf reuze mee. Ik was altijd eerlijk itt de ander. Haaaahaa Zo zie ik maar dat ik altijd eerlijk moet zijn. Gelukkig heb ik dat nu wel geleerd. Ben nu alleen nog wat verkouden maar het griepgevoel is weg. Ik denk best dat griep/ ziek en stress op je werk met elkaar te maken kunnen hebben. Hun is je stress wendy T?
Blij om te horen dat je gesprek mee viel. En dat je je wat beter voelt al. Denk wel dat je inderdaad ziek kunt worden door een combinatie van stress en minder weerstand enzo. Zit nu zelf met keelpijn en een ziek mannetje thuis Ja, is ook mijn ervaring... altijd eerlijk zijn, dan kan niemand je eigenlijk iets maken... Zelfs al is eerlijkheid soms lastig als je een slecht-nieuws-bericht moet gaan brengen... Maarja het leven gaat niet alleen maar om leuk en aardig zijn... Met mijn stress is het gelukkig al wat beter inmiddels. Mijn collega is terug van vakantie en dan valt er weer een hele last weg Bovendien heeft mijn baas toegezegd dat er een derde service mgr wordt aangenomen (vanwege mijn zwangerschapsverlof had hij een goede reden om die vacature erdoor te krijgen)... dus dat was ook goed nieuws... dan wordt de druk een heel stuk minder en dat was voor iedereen hier op de afdeling echt hard nodig ! Dus soms komt een zwangerschap ook voor de baas goed uit By the way... ik heet geen Wendy T hoor... hihi. Nickname is van de voornamen van mijn vriend en ikzelf... dus W & T eigenlijk ).
sorry ik zag weer eens kippig ik heb per 3 nov ook een nieuwe collega. Fulltime en die kan heel veel dingen doen die ik moest laten liggen omdat ik namelijk het werk deed van 2 1/2 persoon. Echt wel fijn een beetje rust!