Werk en reistijden

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Kristel0, Jan 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kristel0

Kristel0 Lid

Jan 3, 2011
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede morgen meiden,
    Ik ben nieuw hier op het forum en wil graag jullie mening over het volgende horen. Ik werk al jaren voor een detacheringsbureau, dat betekent dat je overal in het land opdrachten krijgt voor een bepaalde periode.
    Nu ben ik inmiddels bijna 17 weken zwanger en trek ik die extreme reistijden niet meer en dan spreek ik echt over 5/6u per dag!!! Naast de 8 urige werkdag. Heb dit ook aangekaart bij mijn werkgever en zit nu op een andere opdracht, waar ik nog dagelijks 4/5u per dag onderweg ben. Het rare aan de situatie is dat er momenteel veel mensen zonder opdracht zitten en dus intern op kantoor zitten, wat voor mij ideaal zou zijn, dat is slecht 3 kwartier rijden. Waarom ze mij nu zo'n eind weg plaatsen??? Mijn werkgever was het mee eens dat mijn vorige opdracht stopte omdat de reistijd te extreem werd maar nu krijg ik er dit voor terug. Kan toch niet de bedoeling zijn!
    Heb een tijdje deels in de zw gezeten, waardoor ik buiten de spit kon rijden, maar dat is zo zonde. Werk dan 4/5 uurtjes en de rest zit ik in de auto. Kunnen ze toch beter iemand anders plaatsen.
    Ik wil er wel even bijzeggen dat ik voorheen nooit ziek was, dat ik niet iemand ben die me zomaar ziek meld maar die reistijden gaan me nu gewoon teveel opbreken, trek dat gewoonweg niet meer!!!
    Hebben jullie advies?

2. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Hey Kristel0

Aller eerst van harte gefeliciteerd.
    wat een rot situatie zeg snap best dat die reistijden je opbreken.
    Ik vroeg me af heb je je baas je idee over op kantoor werken voorgesteld??
    Meschien dat dat een idee is om te doen.
    Voor de rest zou ik gewoon blijven doorzeuren totdat hij/zij zo gek van je wordt en na een betere oplossing gaat zoeken;)
    Sccs ermee.

3. Kristel0

Kristel0 Lid

Jan 3, 2011
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dat nog niet voorgesteld nee, was er eigenlijk vanuit gegaan dat dat idee van hun af zou komen.... lijkt me dat voor hun ook beter is als er iemand op opdracht zit die zijn/haar uurtjes kan maken, ipv alleen maar op de weg te zitten.
    Ik zal het vanmiddag misschien weleens kenbaar maken aan hem.

Jij weer een job naar tevredenheid? ;) hoever ben je?

4. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Mooi zal voor je duimen.;)
    Ja vreemd he dat bazen dit soort dingen nooi zelf kunnen bedenken :p
    Ikzelf werk als schoonmaakster in een ziekenhuis op 0 uren basis.
    Opzich ben ik zeer tevreden over mijn werk ook omdat ik zelf een beetje kan kijken welke diensten ik wel of niet wil werken.
    Maar had liever gewone uren gehad.
    Vandaag ben ik precies 17 weken ong net zover als jou dus :D

5. Kristel0

Kristel0 Lid

Jan 3, 2011
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, heel apart. Het gekke is dat als zij hun verhaal doen, ik het ook wel weer begrijp. Ik ben ook altijd iemand geweest van; niet zeuren maar gewoon doen en doorgaan. Ik had ook niet verwacht dat deze zwangerschap me zo gaat opbreken. Misschien komt de vermoeidheid van afgelopen jaren eruit hoor.....

Leuk, ook 17 weekjes. Lekker van genieten en heel fijn dat je je eigen uurtjes kan indelen. Jaloers! :)

6. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Apart zeg. Ik heb ook op detacheringsbasis gewerkt, maar daar was gelukkig de opdracht dat we geen langer reistijd hoefden te accepteren. 4/5 uur per dag is absurd! Krijg je daar wel een vergoeding voor oid?
    Je zou nog kunnen voorstellen om deels te reizen in werktijd.

7. Kristel0

Kristel0 Lid

Jan 3, 2011
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rosao, maar dat is ideaal!
    Nou.. mijn vorige opdracht, waar ik bijna een jaar heb gezeten (afgelopen donderdag laatste dag) was ik vaak 6u per dag aan het reizen en wat denk je met die sneeuw, 4u enkele reis! Echt absurd! Maar gelukkig zien ze dat ook wel in, dat kan je niet lang volhouden. Alle tijd boven de 3u reistijd krijgen wij uitbetaald dus dat is wel mooi meegenomen. Het gaat me daar nu alleen niet om, het is gewoon teveel.
    Eerlijk gezegd; ik heb het er gewoon mee gehad!
    Je moet je telkens voor meer als 100% bewijzen en die energie van mij ontbreekt gewoon even, los van de reistijd. Is de hele detachering bij elkaar denk ik. Na mijn verlof ga ik ook op zoek naar een vaste job. Nu nog even doorbikkelen dus!

8. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Je kunt ook proberen om nu vanwege je zwangerschap al aangepast werk te krijgen. Als je je er slechter door voelt, is dat ook niet goed! Kan zelfs zijn dat je er straks meer harde buiken van krijgt enzo. Misschien kun je ruilen met 1 van de bankzitters :)

9. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Ik ging ook altijd door en door.
    Dus herken het helemaal.
    Volgens mij ga je zelf ook anders denken als er zo'n kleine in je buik zit.
    Merk het zelf wel dingen die ik vroeger gewoon deed daar denk ik nu 10 keer over na.
    Want je moet nu niet meer alleen rekening met jezelf houden maar ook met die kleine.
    Ja is idd fijn als je een beetje zelf inspraak in je uren hebt.
    Moest wel gaan leren om nee te zeggen :p

10. Kristel0

Kristel0 Lid

Jan 3, 2011
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha ja, lijkt me ook wel voor de hand liggend...
    Wat het is, ik wil ook geen zeikerd zijn. Zijn ze ook niet echt van me gewend, ik ging altijd maar door. Voel me best schuldig eigenlijk. Ik ga eens op mijn gemakje bedenken hoe ik dit het beste kan brengen. Ze hebben wel een opdracht voor me in petto maar de vraag is of deze doorgaat.... dat is 1,5u enkele reis, dat vind ik mooi op te brengen dus wil dit eigenlijk afwachten.....

11. Kristel0

Kristel0 Lid

Jan 3, 2011
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    JIPPIE!!!!!!!!!!!

Net mijn manager gesproken, ze zijn bezig om mij intern te plaatsen!!!!!!!!!!!!!! Zo blij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Dat betekent 1,5u reistijd PER DAG!
    Kom maar op met het werk!:)

12. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Fijn zeg! Dat gaat je een pak tijd schelen :)

13. Kristel0

Kristel0 Lid

Jan 3, 2011
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zeker weten! En veel vermoeidheid!!!
    En minder gepieker om werk werk en nog eens werk...............
    Hopelijk kan ik deze maandjes rustig uitwerken!

14. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    he super fijn voor je zeg.
    nou geniet er maar lekker van :D

Share This Page