werk- en speeltips voor kinderen in tijden van corona

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Emilie69, 16 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

@Kwek gaf in het nieuwstopic al een paar tips en sites door om kinderen aan het werk te houden en te laten spelen in tijden van corona.
    Misschien kunnen we ze bundelen in één topic?

Ik weet niet of deze openbaar is, maar ik denk dat je wel een gratis account kan aanmaken: https://www.klascement.net/thema/geen-les-op-school/
    Of nog een leuke:
    Je gaat een wandeling maken en je laat de kinderen een foto nemen van bijvoorbeeld het 5de dier dat ze tegenkomen of de 19de auto, of het 22ste plantje, de 3de vlag.... Eens terug thuis moeten ze daar 6 dingen over opzoeken (afhankelijk van het thema natuurlijk: wat is het, waar leeft het, wanneer bloeit het, wat is de latijnse naam, in welke land wordt deze wagen gemaakt, zoek 4 modellen van deze auto, van welk land is deze vlag, wat is het volkslied, welke taal spreken ze,...). Iedere dag een wandeling en een gratis WO-les! (Wereldoriëntatie in België)

2. Emilie69

@Kwek, mag ik die van jou hier ook kopiëren of doe je het zelf?

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik wacht bij voorkeur eerst op bericht van school van wat we kunnen gaan doen.

4. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Vanmorgen heeft mijn zoon een onderwerp uitgekozen om een werkstukje over te maken. Zo heeft hij stiekem weg veel gelezen, geschreven en geleerd!
    Natuurlijk ook wat knutselen erbij een een docu op Disney over dit onderwerp gekeken.

Einstein werkt momenteel niet, dus hoop later op de dag nog te rekenen met hem.
    Momenteel is hij met buurkinderen buiten aan het spelen.

Verder puzzelen, tekenen, knutselen, voorlezen, verhalen verzinnen, liedjes zingen, muziek maken, emails schrijven naar vriendjes, skype met opa en oma, samen bakken, eten voorbereiden, hutten bouwen, tuinieren...
    Pinterest staat ook vol met knutsel ideeën. Normaalgesproken ben ik niet zo'n knutsel moeder, maar in dit soort tijden is het een leuke afleiding, zo met de kinderen bezig zijn.

5. Emilie69

Mijn dochter heeft ook een lijstje gemaakt van mensen die het moeilijk hebben nu (oude tante van mij, oma, oudere buren, mensen die in de zorg werken,...) . Ze gaat iedere dag een kaartje knutselen en dat opsturen.

GossipGirlxoxo, Beheer en Ysabella vinden dit leuk.
  6. Emilie69

Hier (België) hadden wij deze morgen al het overzicht voor deze week en is de planning al gemaakt. Maar dan blijft er nog heel wat tijd te vullen en ik moet gewoon werken (gelukkig veelal van thuis of flexibel).

7. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Wij hebben gelezen vanmorgen en een rekenles gedaan. Daarna samen memory en een buiten bingo.

8. tuc

tuc Niet meer actief

wat een leuk idee!

9. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.207
    1.263
    113
    Centrum België
    doe maar :)

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn dochter heeft vanmiddag ook zitten lezen. Ik wacht nog steeds op een mail van school. Ga morgen de woordjes printen van kern 8 zodat ze kan blijven oefenen.

11. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik wacht ook op mail van school met het huiswerk voor de komende 3 weken (groep 4 en 7). Ik moet thuiswerken en mijn man moet gewoon naar zijn werk. Dat wordt nog een uitdaging om mijn dagen thuiswerken met hun huiswerk te combineren. Mijn man benijd mij niet.

12. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.867
    5.139
    113
    Home
    Ik heb een heel schema van de juf gekregen
    Die het dan ook nakijkt en elke dag een bericht stuurt

13. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.674
    18.750
    113
    Vrouw
    Wij hebben kaartjes in de bus van het rusthuis gestoken (staan oproepjes van onze gemeente om dat te doen) en voor oude opa (word 98) zijn zr aant knutselen

14. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.207
    1.263
    113
    Centrum België
    Hier ook mail wat tegen het einde van de week gedaan moet zijn. Bingel lag plat... En een schema om thuis te werken met kinderen: start 9h, stop 16h en tussendoor 2u pauze. Werkgever zal blij zijn :p

15. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.674
    18.750
    113
    Vrouw
    Bingel heeft het idd zwaar :D
    Hier gebruiken ze kweetet en scoodle play ook.

Wij gaan zeker niet zoveel werken als op school maar houden wel alles goed bij.

16. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Heel leuk idee, die gaat op mijn to do lijstje :thumup:

17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Op het schoolkinderen forum is hier ook een topic over.:)

18. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Sorryyy
    Even klagen hoor; maar wat een huiswerk heeft mijn zoontje gekregen niet normaal! Ik ben heel realistisch dus wist dat ze het niet makkelijk gingen krijgen maar onze juf is denk heel enthousiast geweest... ik moet tussendoor 2x werken vitale functie maar pff hoe dan, hoe ga ik opa hier mee opzadelen

19. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Wij bouwen vanaf morgen onze eigen school.Zoon geeft een les geschiedenis, we hebben kunst, maken een eigen naam en logo. Doen het normale werk en hebben gymlessen. Tussendoor werk ik gewoon thuis

owly vindt dit leuk.
  20. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.276
    113
    Ook in het topic mama en gezin :)
    Je kan nooit genoeg ideeën hebben

Deel Deze Pagina