Werk en voeden

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by LadyIngrid, Feb 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

Feb 22, 2009
    945
    0
    16
    Hoi allemaal,

Ik moet over enkele weken weer aan t werk, maar ik zie er nu al tegenop... Mijn zoontje is nu 9 weken en krijgt bv op verzoek, maar nu maakt hij t savonds bont door, wanneer hij om half 9/9u weer voeding krijgt door te blijven "jengelen" tot zeker twaalf uur/half 1. Ik wordt er radeloos van want als ik dan smorgens weer om half 6 er weer uit moet houd ik dat niet lang vol.
    Hoe doen jullie dat met voeden op verzoek? Of hebben jullie toch een schema? Ik zit er namelijk sterk aan te denken om hem toch een fles aan te bieden savonds...

Groetjes

2. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

Jul 21, 2012
    2,289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hadden 's avonds een fles, voeden op verzoek is ook erg moeilijk bij de opvang omdat ze daar de signalen van je kleintje niet zo snel oppikken.

3. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik heb altijd op verzoek gevoed en gewerkt. Op de opvang ook op verzoek ( al zie je vrij snel een bepaald ritme. Hier was dat elke 2 uur).
    Jouw kindje wil waarschijnlijk clusteren. Zo regelen ze de melkproductie EN een buffertje voor de nacht ( en zuigbhehoefte, mamahonger etc)

Ik heb de eerste 3 maanden uren s avonds met kind aan de borst gezeten. Wij sliepen toen ook samen dus kon ook lekker op bed liggen.
    Dus dat is mijn tip. Ga samen op bed liggen, leer jezelf aan om liggend te voeden en pak zo je rust. Als je de fles geeft moet je kolven ( gedoe) en heb je kans dat hij alsnog wil clusteren, dus onrustige baby. ( fleskindjes clusteren ook)

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ennn die laatste weken veranderd er heel veel, dus wat nu zo is hoeft echt niet zo te zijn over 2,4,6 weken.

5. Hyper

Hyper Bekend lid

Dec 30, 2012
    513
    0
    0
    Ligt denk ik erg aan het kind. Die van mij wou echt niet op gezetten eten weigerde gewoon, maar liet erg duidelijk weten wanneer hij het wel wou.

6. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    Gewoon los laten. Dat clusteren in de avond nacht is vrij normaal rond die leeftijd.
    Kan zomaar weer een normaler ritme zijn.
    Hier op de opvang ook altijd op verzoek gehad, gaf altijd 1 reserve flesje bv mee wat daar in de koelkast stond, gekolfde voeding wat hier in de diepvries had gezeten maakten ze altijd als eerste op zodat ik het reserve flesje niet weg hoefde te gooien.
    Hier kregen ze toendertijd standaard flesvoeding vanuit de opvang dus als er echt te weinig was konden ze dat nog krijgen.
    Is hier altijd goed gegaan. Heb bij beide lang bv gegeven, oudste tot een half jaar volledig en de jongste zelfs tot 8 maanden (op wat groente/fruithap na).

7. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

Feb 22, 2009
    945
    0
    16
    Bedankt voor jullie reacties. Verschillende oplossing lees ik. Ik vind t erg moeilijk om t allemaal uit te puzzelen, ben d'r al een aantal weken zoet mee, zolang duurt t clusteren toch niet?

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,811
    5,949
    113
    Female
    Je kindje is aan het clusteren, volkomen normaal borstvoeding gedrag.
    Je kan eigenlijk 2 dingen doen:
    Er in mee gaan,als je voorlopig borstvoeding wil blijven geven. Clusteren heeft een doel: jouw productie opkrikken. Blijkbaar groeit je kindje en heeft ze meer melk nodig.
    En daar zorgen de clusteravonden voor.
    Je kan een fles gaan geven in de avond. Dan loop je een grote kans dat je productie
    niet mee loopt in het vraag/aanbod verhaal.

Het is tijdelijk!

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je kindje wilt waarschijnlijk gewoon heel de avond aan de borst, wat volkomen normaal is op die leeftijd! (En later...) Mijn kindjes hadden flesvoeding, door een borstverkleining mis ik teveel klierweefsel en zijn mn melk kanaaltjes beschadigd. Maar juist met de fles zat je vast aan die tijden en kon je het gehuil heel de avond niet sussen door te voeden! Lijkt me dus geen oplossing....

10. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,496
    2,948
    113
    Gewoon aanleggen. Hier stopte ze met clusteren toen ze ongeveer 3 maanden oud was. En over slapeloze nachten valt toch niks over te zeggen. Ook toen we over waren op de fles zaten er drama nachten bij ;)

Share This Page