Onzekerheid door Pregnyl...

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Benthe, Jun 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Benthe

Benthe Actief lid

Jan 19, 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    Op aanraden van het 35+ forum zet ik mijn vraag hier ook nog even neer. Wellicht zijn er hier nog meiden die ook Pregnyl hebben gebruikt. Deze ronde heb ik voor de 2e keer Pregnyl gekregen en voor de 1e keer Clomid gebruikt.

Soms baal ik van die Pregnyl want alle symptomen die ik heb wijzen naar een zwangerschap, maar dit zal wel van de Pregnyl komen neem ik aan.... Klinkt het herkenbaar?

- buikpijntjes; een soort speldeprikjes zowel links al rechts en soms in de schaamstreek; zeurende pijn in de onderbuik
    - gevoelige tepels en met van die bultjes op de tepelhof, tepelhof die ook groter lijkt te worden, blauwe aderen boven en op mijn borsten.
    - borsten die groter worden
    - tegen misselijkheid aanhangen (niet echt misselijk dus, maar wel bijna... dat klinkt raar maar ik hoop dat het wel herkenbaar is)

Ik word er zo onzeker van, het lijkt wel of ik mijn eigen lichaam niet meer ken... Zo raar! En ik wil het natuurlijk zo ontzettend graag dat ik bang ben dat ik door de Pregnyl de signalen verkeerd intepreteer.... Van de Clomid heb ik totaal geen last gehad, de Pregnyl is een ander verhaal. De uitbarstingen (vooral naar mijn vriend, sorry Thomas!) zijn wel vrijwel weg tov de vorige keer Pregnyl maar ik ben wel nog tamelijk emotioneel.

Tsja, er zijn twee eitjes gesprongen die door de Clomid tot ontwikkeling zijn gekomen. Ik roep al de hele tijd gekscherend dat het een tweeling wordt en stiekem hoop ik dat ook... Rolling Eyes

Ik word helemaal gek van mezelf door de onzekerheid. Ik heb de 29e mijn Pregnyl-spuit gezet, mijn NOD is 11 juni. Denken jullie dat ik kan testen op de 11e f zou de Pregnyl dan nog niet uit mijn lichaam zijn?

Ik hoor heel graag jullie ervaringen!

Gr. Benthe

2. hey Benthe,

die zwangerschapsverschijnselen komen idd door de pregnyl. vervelend he! je voelt idd van alles, maar dit komt inderdaad door de pregnyl.
    op je nod kan je gewoon testen want dan is de pregnyl al uit je lichaam (ik dacht na 10 dagen al)
    succes in de wachtweken!

rachel

3. Mirza

Mirza Actief lid

Sep 17, 2007
    159
    0
    0
    dag benthe

inderdaad! heel herkenbaar die verschijnselen die door Pregnyl veroorzaakt worden :rolleyes:
    wat het testen betreft: 13 dagen na de Pregnyl (10 000E) had ik nog een positieve zwangerschapstest ... helaas drie dagen later ongesteld geworden ...

Mirza

4. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    Hoi Benthe,

Hier nog een die gek wordt van de hormonen... Bij mij is het een combinatie van pregnyl en progesteron. Het is trouwens wel typisch, de ene maand heb ik alle klachten zoals jij beschrijft, en zelfs zulke pijn in mijn (.)(.) dat ik niet eens op mijn buik kan liggen, en de andere maand vlieg ik van de ene bui in de andere, maar heb ik lichamelijk weer nergens last van. Alle keren met hetzelfde resultaat: niet zwanger. Dus dat je deze maand er last van hebt, betekent niet dat dat volgende maand ook zo is (al duim ik met je mee dat dit gewoon fijn de laatste maand is en dat alle symptomen echt zijn).

Ik mag van mijn arts 14 dagen na de iui, dus 15,5 dagen na de iui pas testen. Ik heb ook vaker gehoord (ook in het ziekenhuis overigens) dat de pregnyl binnen 10 dagen uit je lichaam is, maar het is hoe dan ook beter om te wachten tot de dag na je NOD, en dan sowieso minimaal 14 dagen. Als ik jou was, zou ik dus proberen te wachten. (dat klinkt overigens wel heel stoer, maar het is niet alsof ik nu zo goed in staat ben te wachten...)
    Maar toch: Eerst een positieve test en daarna een negatieve is volgens mij nog veel erger dan alleen maar negatieve testen (al is dat ook geen feestje, dat zal iedereen beamen). Probeer het vol te houden tot de 12e dus, is mijn boodschap. Heel veel sterkte en hopelijk heb je dan een mooie echte positieve test in handen.

Groetjes, SRB

5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Helaas kun je de kwaaltjes die je nu hebt zeker wijten aan de Pregnyl. Dit is pure zwangerschapshormoon (HCG). Stel dat je wel zwanger zou zijn, dan zou je daar op dit moment nog niet zo duidelijk zwangerschapskwalen door hebben, omdat het zeker een week tot 10 dagen duurt voordat een vruchtje ingenesteld is en pas dan gaat het HCG ook duidelijk stijgen. Je zit dan nu nog maar zo'n 3 dagen na je eisprong, toch? Pregnyl is met 10-12 dagen wel uit je lichaam, maar ik zou pas twee weken na je eisprong gaan testen.

Succes!

Groetjes,
    Jippie

6. Robina2

Robina2 Lid

May 30, 2008
    99
    0
    0
    Hoi Benthe,

Ik mocht van mijn dokter zelfs pas 3 weken na de iui gaan testen. Ja alsof ik dat zo lang zou volhouden. Ze zeiden: 12 tot 14 dagen na de iui word je ongesteld en anders mag je na drie weken testen. Ik heb er op dag 12 meteen een testje tegenaan gegooid en daar was een heel dun streepje te zien. De dagen erna opnieuw getest, want bang dat het niet 'echt' was, maar hij werd steeds duidelijker te zien (ook vanmorgen weer).

Die verschijnselen zijn herkenbaar, ik had na de pregnyl op de dag van de iui al pijnlijke borsten en de hele tijd gehouden, nu is het wel iets minder. Dus dat moet zeker in het begin van de pregnyl zijn geweest. Ik was ook misselijk, maar al voor een innesteling kon hebben plaatsgevonden, ook de pregnyl dus.

Het is idd vervelend dat je je lichaam niet kunt vertrouwen. Ik heb ook zo vaak een goed gevoel gehad en dan testte ik toch negatief. of werd ik ongesteld.

Mijn stemming had trouwens geen last van de pregnyl, deed nu puregon en pregnyl. Heb ook paar maanden alleen clomid geslikt, maar daar werd ik echt mega-depri en emotioneel van...

Het hangt er trouwens ook van af hoeveel pregnyl je hebt gespoten, 5000 is er natuurlijk eerder uit dan 10.000. Ik las ergens iets van een halfwaarde tijd van 33 uur, dus elke 33 uur is er de helft minder in je lichaam (dus eerst 5000, dan 2500, 1250, 625, etc. nou je begrijpt het).

Hoe dan ook, heeeel veel sterkte met wachten. Plan de komende dagen wat afspraken met vriendinnen of ga lekker naar de film met je vriend, afleiding is het devies in de wachtweken!

7. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    Ik lees mijn eigen verhaal nog een keer na, en zie dat het niet klopt zo :)

Ik mag 14 dagen na de iui testen, dus 15,5 dagen na de pregnyl.

Ik heb 5000 ie gespoten. Nu even de berekening van Robina erop los laten. Geen idee wanneer de test niet meer aanslaat, maar laten we even aannemen dat dat zo is als er nog minder dan 100 ie in je lichaam zitten. Even in excel gezet: het betekent dat na 6 keer 33 uur, oftewel 8,25 dagen de Pregnyl niet meer meetbaar is. Dus :)

Bij 10.000 ie zou dat dus 7 keer 33 uur zijn, oftewel 9,25 dagen. Dat zou voor jou betekenen dat het morgen uit je lichaam is. Als je daarna nog steeds kwaaltjes hebt (die erger worden), mag je dus misschien langzaam hoop gaan krijgen...

8. Benthe

Benthe Actief lid

Jan 19, 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    Lieve meiden,

Intussen is het sippen weer over, hoor! Gelukkig duren dit soort "mood-swings"bij mij niet zo heel lang. Onzeker ben ik nog steeds maar ik wanhoop al een stukje minder... :)

@ Srb: lief dat je het voor me uitgerekend hebt. Ik ga proberen om geduld uit te oefenen tot mijn NOD, dat moet ik toch kunnen opbrengen! ;)

@ Robina2: je snapt 'm helemaal... Je vertrouwt idd je eigen lichaam niet meer... Weet niet wanneer iets Pregnyl is, of wanneer je hoop mag krijgen.

For the record, ik heb niet eens zo enorm veel hoop. Dat is niet waar trouwens, hoop wel maar ik durf niet zo hard te hopen uit angst dat ik toch weer teleurgesteld ga worden... Dat klinkt jullie vast bekend in de oren!

Gelukkig heb ik veel afleiding. Ben maandag aan een nieuwe baan begonnen, dus overdag gaat het allemaal wel.... Ik heb Robina's advies opgevolgd en ik ben me suf aan het plannen voor afspraken...

Gr. Benthe

9. Iza

Iza Lid

Oct 22, 2006
    77
    0
    0
    Almere
    En hoe gaat het Benthe?

Zoals ik net in het andere topic ook schreef, ik had beide keren na 4 keer pregnyl prikken een negatieve test na 10 dagen (ik ben een eigenwijze die wil weten wanneer het eruit is, en wanneer ik dus positief zou kunnen testen...)

Beide pogingen zijn niet gelukt, maar wel dus na 10 dagen negateif.. Maar of ik een uitzondering ben... succes en ik hoop dat je positief test (en dan van een zwangerschap ;))

10. Benthe

Benthe Actief lid

Jan 19, 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    Lief dat het vraagt, Iza. Ik moet echt op mijn handen zitten maar ik heb mijn vriendje beloofd niet te testen voor mijn NOD. Ik kan duidelijk merken dat de Pregnyl uit mijn lichaam is, althans de merkbare bijwerkingen.

Niettemin blijf ik nog steeds hopen tot het tegendeel bewezen is! ;)
    Woensdag ga ik testen... Tenminste, als er dan nog geen :evil: :evil: verschenen zijn!

Gr. Benthe

Share This Page