Ik vindt dit een moeilijke situatie, ik werk in de zorg dus met wisselende diensten, ik heb het bespreekbaar gemaakt met mijn werkgever, in principe was dit geen probleem, nu ga ik binnekort met icsi beginnen mijn werkgever weet dit nog niet. Ik weet ook niet hoe mijn werkgever hier mee omgaat, om eerlijk te zijn wil ik hier geen vakantiedagen voor af geven, die heb ik ook nodig, voor ontspanning, en me op te laden. Buiten mijn werktijden om zal moeilijk gaan, en zal regelmatig onder werktijd moeten gaan, nu was ik aan het denken om misschien part time te gaan werken maar dan zal ik nog wel eens onde rwerkttijd moeten gaan denk ik. Ik weet het niet, hoe zijn jullie er mee omgegaan?
Hoi Nance, Ik werk ook in de zorg. Ik heb tot nu toe altijd wat kunnen schuiven: wanneer ik 's morgens naar het ziekenhuis moest probeerde ik een late dienst te werken en andersom. Ik ben ook wel eens wat eerder weggegaan en haalde die uren op een ander moment in. Ik zou inderdaad zoveel mogelijk proberen geen vakantiedagen op te maken. Ook parttime werken zou ik persoonlijk niet doen. Zelf vind ik werken leuk, daarnaast bied het me afleiding ben ik met mijn ontwikkeling bezig. Ik zou je leidinggevende op de hoogte brengen. Wie weet wat voor afspraken met hem of haar te maken zijn. Succes!
Bij mij ook totaal geen problemen. Ze weten waar ik mee bezig ben en ik zet gewoon in de agenda als ik er niet ben en hoe lang ik wegben. Dat kan wel eens 4 of 5 uur per keer zijn omdat er ook flinke reistijd naar het ziekenhuis bij zit. Maar ik krijg er gelukkig gewoon vrij voor. Fijn hoor, zo'n job!
Hoi Hoi, Wat toevallig dat ik dit forum tegenkom zeg. Ik zit al 7 jaar op dezelfde functie binnen mijn bedrijf en was dat eigenlijk een beetje beu. Ik durfde echter niet extern te gaan solliciteren omdat wij de wens hebben voor een tweede kindje. Aangezien de eerste ook m.b.v. Clomid is verwekt, wist ik wel dat we ook nu weer de MMM in zouden moeten. De afspraak staat al. 9 Juni moeten we weer voor de eerste keer naar de gyn. Nou zul je denken ja en.... Nou...afgelopen dinsdag kom ik dus op mijn werk en word ik bij de directeur geroepen. Ik dacht wat krijgen we nou, maar er werd me dus een baan binnen een andere afdeling aangeboden met dezelfde uren die ik nu werk (24uur). Het kan gewoon niet mooier. Vorige week zei ik nog tegen mijn man dat ik haar functie graag zou willen over nemen, maar dat dat part-time wel niet zou kunnen. Nou...wel dus. Ze weten echter niet dat wij de MMM weer in gaa nvoor een tweede kindje en ik denk dat ik daar ook maar even mee wacht. Bij de eerste waren ze wel op de hoogte en kreeg ik alle vrijheid, maar ik wacht nu eerst maar even af wat de stappen bij de gyn zullen zijn. Misschien vertel ik voorlopig wel even niets. We zien wel. Groetjes Wendy.
Ik heb de loop van het gesprek afgewacht, dit was erg positief. Ik heb aan het einde van het gesprek met mijn manager benoemd met vruchtbaarheidsbehandelingen te gaan starten. Zijn reactie was: je kan zelf je uren voor een groot deel invullen, dus dat komt mooi uit. Verder geen woorden aan vuil gemaakt. Fijn! Ik start per 1 juli in mijn nieuwe functie...
Toen wij begonnen zat ik net in een switch van vestiging waar ik zat.. dus zat echt in dubio of ik het moest vertellen of niet.. Heb het gedaan, en heb alleen maar positieve reacties gehad en krijg alle ruimte voor onderzoeken, echo's en ook de dipdagen, nadat een IVf poging niet was gelukt.. Na het mislukken (2 keer) kwam mijn manager zelfs langs, hier thuis, met een dikke reep chocolade, een fles wijn (want dat mocht dan weer) en een dikke knuffel voor sterkte. Altijd gezegd: ik wil het voor ons houden, maar ben echt blij dat ik het heb gedeeld. En ik werk bij een uitzendbureau, dus daar verwacht je niet direct alle begrip, maar die is er dus wel! En dat geeft echt heel veel rust. Destijds ook de collega's op mijn vestiging ingelicht, maar dat doe ik nu niet meer. Geeft teveel 'druk' voor mijn gevoel, omdat teveel mensen het weten. Nu weer gestart, en mijn manager weet het wel, en helpt mee in het verzinnen van tandarts afspraken, bezoekjes van klanten (ziekenhuis dus )