Ik ben door zwangerschap ziek en ben 12 mei op gesprek geweest. Het was duidelijk dat ik nog niet kon werken en er werd gezegd dat ze over 3 maanden opnieuw gingen kijken hoe het er voor stond. Inmiddels weer ik dat ik 13 aug weer op gesprek moet bij het uwv. Maar stopt mijn zw uitkering dan op 13 aug? of krijg ik 70% dan en evt weer aangevuld tot de 100% als hun me nog ziek vinden? Of stopt het en krijg je weer binnen 4 weken een beslissing enz wat ze gaan doen? en dan weer opnieuw een zw uitkering. Of ik moet natuurlijk beter gemeld worden dan moet ik ww aanvragen! alvast bedankt
Beste ninja2, Of je ZW-uitkering stopt is afhankelijk van je gezondheid en de beoordeling van de verzekeringsarts. Vind de verzekeringsarts dat je nog niet kunt werken? En je klachten hebben nog altijd te maken met je zwangerschap/bevalling? Dan blijf je in de ZW met hetzelfde percentage dagloon. Ben je nog altijd ziek, maar de verzekeringsarts vindt dat de klachten die je hebt niet meer het gevolg zijn van je zwangerschap/bevalling? Dan blijf je in de ZW en wordt er 70% van je dagloon betaald. Ik begrijp dat je op dit moment geen werkgever hebt. Mocht je arbeidsgeschikt worden verklaard, kan je een WW-uitkering aanvragen. Je hoort dan binnen 4 weken na aanvraagdatum of je recht hebt op een WW-uitkering. Als de WW-uitkering wordt toegekend, krijg je de eerste 2 maanden 75% en de resterende duur van je WW-uitkering 70% van het dagloon. Actuele informatie over werkloos worden vind je hier. Ik wens je veel beterschap. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare