Hoe vertel je het je baas?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Elin, 21 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elin

Elin Actief lid

28 nov 2007
    230
    0
    0
    Ik werk redelijk zelfstandig maar heb wel een werkgever, waar ik eigenlijk alleen wat mee te maken heb met extra werk en of vakanties.

Ik ben van plan om gewoon de zwangerschapsverklaring op te sturen naar personeelszaken, kan ik dit maken?

2. Eendje 567

Eendje 567 Actief lid

24 jan 2008
    176
    0
    0
    oef, dat is wel heel kort door de bocht... kun je het niet gewoon vertellen? Overigens hoeft dat pas met zes maanden...dus je hebt nog wel even !

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ik heb mijn directeur, waar ik weinig contact mee heb, wel even persoonlijk gebeld.
    Mijn plaatselijke leidinggevende heb ik het wel persoonlijk verteld.

4. Elin

Elin Actief lid

28 nov 2007
    230
    0
    0
    Ja daarom vraag ik het ook maar even. Maar de directeur zie ik alleen met het sinterklaasfeest en dan is het beebje al geboren, iets te laat dus. Een direct leidinggevende heb ik ook niet.

Overigens vind ik opbellen en zeggen van 'Tadaa, ik ben zwanger' ook kort door de bocht..

Pff moeilijk weer....

5. Niet meer actief

Vraag maar een gesprek aan... dan zie je de goeie man ook weer eens! Wat je anders zou kunnen doen (als een gesprek heel ingewikkeld is) is hem persoonlijk een briefje sturen waarin je zegt dat je het graag persoonlijk had willen vertellen en dan vertel je dat je zwanger bent en wanneer je verlof ingaat. Je mag minstens een kaartje terug verwachten met felicitaties!

6. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    De organisatie waarbij ik werk heb ik nu al op de hoogte gesteld, maar dat moest ook wel omdat ik nu al thuisblijf ivm mijn zwangerschap helaas.

7. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Via de post vind ik ook erg kort door de bocht. Telefonisch zullen ze zeker begrijpen als je elkaar nooit face to face ziet. Gewoon even een goede intro bedenken en niet "hoe is het , ik ben zwanger". Begin bijvoorbeeld met uitleg waarom je belt "Aangezien we elkaar vrijwel nooit spreken, maar ik het je graag persoonlijk wil vertellen bel ik je even. Heb leuk nieuws... ik ben namelijk zwanger". Zal niemand stom op reageren... Succes

8. Elin

Elin Actief lid

28 nov 2007
    230
    0
    0
    Afgelopen vrijdag heb ik een echo gehad en voor zover het te zien was was alles oke met de kleine, ik heb een zwangerschapsverklaring gekregen en wil het dus 'bekend' gaan maken.

Vanmorgen geprobeerd de afdeling pz te pakken te krijgen maar de hele ochtend was er niemand te bereiken en vanmiddag zitten ze in bespreking. Omdat een aantal collega's al achter het nieuws zijn gekomen heb ik maar een e-mail gestuurd en verteld dat ik het liever telefonisch had verteld maar dat ik haar niet te pakken kreeg en niet wilde dat het via een zijingang bekend zou worden. En dat ik dus zwanger ben en dat ik de zwangerschapsverklaring vandaag op de bus doe.

Ik ga er vanuit dat ze de mail eerder leest dan dat ze de post krijgen en anders ziet ze die mail alsnog later.

Nu maar afwachten....

9. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik zou het hem toch persoonlijk vertellen hoor!

ik heb mijn baas mijn echo laten zien! nou dan valt het kwartje echt wel hoor!

10. Elin

Elin Actief lid

28 nov 2007
    230
    0
    0
    Zoals al eerder vermeld, zie ik de mensen die het bedrijf runnen nooit. Mijn werkplek en mijn huisadres liggen een goede 50 KM verderop. Ik ga dan echt niet even langs om een echofoto laten zien. :oops:

11. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Nou prima oplossing toch!

12. Elin

Elin Actief lid

28 nov 2007
    230
    0
    0
    Vond ik ook Jannes,

Overigens zijn ze allemaal (wat ik echt niet verwacht had) erg blij voor me en denken ze nu al mee over de werkkleding. Want geheid dat er een dag komt dat ik er niet meer in pas.

Al met al viel het me dus 100% mee.

Deel Deze Pagina