Bij mij in de straat is een gezin van 7 kinderen Afgesloten van electriciteit dus leven sinds 2 dagen zo zonder stroom en gas. Ze hebben 3 jonge kinderen en vind het verschrikkelijk voor ze. Het zijn mensen die er zelf naar gemaakt hebben. Ouders werken allebei niet en leefomstandigheden is ook slecht. Nu ben ik benieuwd wat je daar aan kan doen? Graag jullie advies
Jij niets. Zij zullen zelf een nieuwe energieleverancier moeten gaan zoeken. Het is wel zo dat zij daar een borg zullen moeten betalen, omdat zij (als ik je goed begrijp) wanbetalers zijn. Bij de verschillende energieleveranciers is meestal wel op de website terug te vinden hoe hoog de borg zal zijn.
Dat ligt er maar net aan, zijn ze afgesloten omdat ze nog geen leverancier hadden dan kan het wel, zijn ze afgesloten omdat ze de rekeningen niet hebben betaald kan je niet zomaar 'overstappen' Gelukkig nooit zelf meegemaakt maar wel van heel dichtbij, en je kan er (als er niet is betaald) niets aan doen, ja de schuld betalen maar zelfs de schuldhulpverlening kan niets meer doen als er al is afgesloten, ze hadden het wel kunnen voorkomen zeg maar..
Dit is gewoon laksheid van het niet batalen van rekeningen. Het is 4 jaar geleden ook gebeurd. Ik ben dan geneigd om instanties te bellen dat 3 jonge kinderen waaronder een baby van 7 maanden daar dus nu zou leven, maar dan worden ze misschien weggehaald en dat wil ik eigenlijk ook niet. Ben blij dat ik niet in zo situatie zit
vraag anders bij de gemeente advies .. niet voor de ouders dan idd maar voor de kinderen. miss is er een mogelijkheid dat er een instantie komt kijken of de leefomstandigheden redelijk zijn voor de kindjes of dat ze uit huis geplaatst worden. en miss dat uiteindelijk de ouders ook geholpen worden door het uit handen geven van de financieen. zodat alles wel op tijd betaald word
Natuurlijk is het allemaal zwaar bagger maar vroegahh hadden ze ook geen elektra en werden er ook geen kindertjes weggehaald. Dat er meer controle komt op het gezin ivm het onderhouden en verzorgen van de kinderen is misschien wel slim.
Dit vind ik een beetje vreemde reactie. Als je met 'vroegah' dus best een tijd geleden bedoeld, hadden ze op zijn minst iets van een kolenkachel gehad om het huis mee te verwarmen en, indien nodig op te koken. Tegenwoordig verwarm en kook je met gas/electra, dus als dat allebei afgesloten is, wat doe je dan? @TS: Ik sluit me aan bij me83.
Ik bedoel meer, het is nu nooit kouder dan een graad of 12 dus lijkt mij niet dat je de verwarming aan hebt nu??? Het lijkt mij extreem dat alleen voor het ontbreken van stroom kinderen uit huis geplaatst zouden worden snap je wat ik bedoel?
en geen warme douche om schoon te worden.. Geen schone kleding, warm eten, geen koelkast, flesje opwarmen voor de baby, badje, poeh, moet er niet aan denken om zonder stroom en gas te leven. En het lijkt me ook geen goede leefsituatie met 7 kids in deze tijd. Ik denk dat ze echt hulp van buitenaf nodig hebben, om uit deze situatie te komen. Misschien een integratie traject om weer aan het werk te gaan?
Bedankt voor jullie reactie. *ls dit zo een week blijft dan vraag ik me af, hoe ze de kinderen in bad doen. 2n als ouders dan blijf je toch gewoon betalen voor stroom en dan betaal je maar geen ziektekosten. Je weet toch dat je afgesloten wordt. 'Ijk het nog een paar dagen aan . Ben geniegd om die kinderen bij mij onder de douche te zetten, maar daar schiet ik niks mee op. Hun geven er waarschijnlijk niks om
Oei, heftige situatie, vooral voor de kids!!!! Ik snap niet dat de ouders niet hebben betaald en/of een betalingsregeling of iets hebben getroffen! Je wordt echt niet 'zomaar' afgesloten, daar gaat écht wel iets aan vooraf! Maar nu gaat het ze alleen maar meer kosten, want ze moeten opnieuw aangesloten worden en ook dát kost weer geld! Ik snap,ts, dat je geneigd bent de kindjes onder jouw douche te zetten, maar het is een schrijnende situatie wat jij niet op kunt lossen! Hoe goed je het ook bedoeld, begrijp me niet verkeerd! Sowieso al erg aardig van je, dat je hier vraagt wat jij kunt doen!!! Heb je wel eens contact met die ouders? Krijgen de kindjes wel gewoon goed te eten oid? Ik vraag me dan af, als ze geen gas/elektra hebben, wat de kindjes dan te eten krijgen!
Ze hebben 7 kinderen in de leeftijd van 22 tot 7 maanden.. Eten was altijd al makkelijk bij hun. echt gezon eten doen ze volgens mij niet. Maar zijn wel pas getrouwd en dat kan allemaal wel.. Echt kontakt heb ik niet want wil daar niet eens binnenkomen zo vies is het daar. Maar ze hebben een kind die wel eens met die van mij wil spelen.. Hoop dat ze zelf nu ook actie ondernemen..
Oei.. Klinkt niet heel erg goed, als ik eerlijk ben! (Maar dat wist je zelf ook vast wel )... Maar is het wel een 'gezonde' situatie voor de kindjes om daar te wonen? Als ik in mijn omgeving zo'n situatie zou zien, zou ik daar wel ergens melding van doen... Want dit is natuurlijk niet goed voor de kindjes...
Amen! Heb verschrikkelijk te doen met die zeven (!!!!) kinderen overigens, hoop dat Jeugdzorg snel in actie komt.
Hoe weet je dat ze er niks om geven? Hoe goed ken je ze? Als ze zoiets laten blijken is het dan misschien niet een beetje de trots om hulp van anderen te moeten aanvaarden? Dit is echt een ***situatie en ik heb het zelf meegemaakt met mijn ouders! Ik ga niet het hele verhaal hier neerzetten. Maar wij hadden toendertijd 9 maanden zonder stroom en gas gezeten.Was een erg moeilijke periode voor ons. (ze zijn ook in de schuldsanering terechtgekomen) Deels vd schulden was buiten hun om (ja het kan echt). Deels was hun eigen schuld. Douche deden wij bij familie of vrienden. Eten hetzelfde of het werd een afhaal (je moet tog eten) De was deden wesoms met koud water uitspoelen, maar deden we ook vaak bij familie. Mijn ouders hebben toen een kuttijd gehad met 2 kids thuis. Ok wij waren wel wat ouder, maar dan nog. Geen gas en licht meer vindt ik geen rede om kinderen uit huis te halen. Wel om meer in het oog te houden dat wel. Sommige mensen zien het gewoon simpelweg niet en met een beetje veel hulp en steun kunnen ze veel verder komen dan als de kinderen uit huis geplaatst worden. En tja werken moeten we allemaal, dus hun ook,en tegenwoordig met de reintergratie plannen lukt het vaak ook nog eens beter. (mij ook)
Je zegt dat je ze verder niet zo goed kent, maar je kunt wel hier bepaalde uitspraken doen over dat ze er waarschijnlijk niets om geven en je weet ook waarom ze afgesloten zijn. Hoe kun jij dit weten? Ik denk trouwens dat ik wel mijn hulp aan zou bieden, ik zou gewoon vragen of de jongste kinderen eventueel bij ons even willen douchen. De reden waarom ze afgesloten zijn maakt me dan niet uit, daar hebben die kinderen namelijk niets mee te maken. Zou ik het idee hebben dat het echt een ongezonde leefsituatie is én dat de ouders het niet willen veranderen dan pas zou ik informeren wat ik hieraan kan doen. Ik weet wel dat je enorm moet uitkijken met bepaalde uitspraken, soms kunnen dingen voor de buitenwereld heel anders lijken..
Hoe doen ze het dan met het jongste kindje qua eten? Aangezien deze dan misschien nog de fles krijgt (ik hoop in dit geval bv)