Ikea Kivik bank

Discussie in 'De lounge' gestart door lemontree, 18 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lemontree

lemontree Niet meer actief

Wij zijn op zoek naar een nieuwe bank. We hebben verschillende banken bij verschillende winkels bekeken maar vinden de Kivik van Ikea het lekkerst zitten en het mooist. Maar een tijdje terug las ik ergens dat iemand een hele slechte ervaring had met deze bank. Heeft misschien iemand hier ervaring met de Kivik bank? Blijft hij wel wat mooi?

2. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    Wij hebben hem ook zit en lig wel lekker hoor:)

3. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Doe het niet! Twee en driezits gekocht, met de duurdere teno stof. Nu een jaar later al zwaar doorgezakt. Zou echt investeren in een iets duurdere. Voor ons isdit sowieso een tijdelijke oplossing omdat we de ruimte hiernaast tot woonkamer verbouwen, maar de kwaliteit valt me echt tegen.

4. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Er zit 10 jaar garantie op een bank. Hij zou niet mogen doorzakken. Anders kun je hem omruilen voor een nieuwe;)

5. Hemelsblauw

Hemelsblauw Actief lid

1 aug 2014
    234
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook Kivik. Heel tevreden over na 2 jaar. Zit echt heel fijn. Daarom ook deze gekocht, een echte lounge bank. Bij normaal gebruik zakt ie niet door. Bij ons i.i.g niet.
    Af en toe draai/wissel ik de kussens, omdat de bank zich vormt naar je lichaam. Dan is ie zo weer terug in nieuwstaat. Maar dat bedoel je toch niet met doorzakken?

6. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Nee dat wisselen van de kussens doe ik ook regelmatig. Ze zijn echt gevormd en niet meer terug te vormen en we zitten er heel normaal op:p
    Oh, garantie wist ik niet zo lang, kan je bij IKEA ook foto maken en mailen? Om nou helemaal de bank in te pakken..

7. Flowie

Flowie Actief lid

16 apr 2013
    162
    0
    16
    Hier ook een Kivik bank gehad... Blij dat dat ding uit huis is. Na een half jaar begon hij al door te zakken. Uiteindelijk na een lange tijd ons geld terug gekregen en kwamen ze de bank ophalen.
    Nu dus een degelijke bank gekocht :D

8. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Wij hebben het onlangs gehad, maar wel met onze Ektorp.
    We hebben de klantenservice gebeld en die hebben een link gestuurd. In die link moet je een aantal foto's bijvoegen. Toen was het druk (smoes misschien, maar het zou een aantal weken duren.)
    De bank wordt dat bekeken en zo nodig nieuwe kussens geleverd of een geheel nieuwe bank. Onze bank was de zijleuning stuk, maar de kussens waren ook ingezakt. Erg ingezakt. Maar vanwege de de zijleuning die stuk was, moest er wel een nieuwe bank komen.
    Anyway, de link deed het niet en toen moesten we dus met bank en al naar een Ikea vestiging.

Je moet dus wel de bon hebben. En het liefst het boekje van garantie destijds. Soms moet je bijbetalen als het alleen om de kussens gaat heb ik begrepen, maar in de garantiebijlage stond wél dat ze onder de garantie vielen. En aangezien dat meerdere keren door de klantenservice was gemeld (ik heb al met al zo'n 5 keer gebeld vanwege die link) hebben we niks hoeven betalen.

Onze bank was 5 jaar oud. Ik had niet verwacht dat we een nieuwe bank zouden krijgen, maar ze stonden er op. Want een bank hoort niet zo stuk te zijn dat de leuning loslaat. Zij besluiten ook 10 jaar garantie te geven.
    Afijn, een hoes uit de koopjeshoek gehaald en we hadden een spiksplinternieuwe bank voor 60 euro! Een mooie Chaise Lounge.

Daarom zou ik teruggaan, mocht er iets niet goed zijn. Bij normaal gebruik hoort een bank niet stuk te gaan. Zij staan echt voor goede service zeggen ze zelf.

Maar je kan dus even bellen met de klantenservice en alles doormailen. Je kan ook met de kussens naar een vestiging gaan. Als het om de kussens alleen gaat.

9. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Ik ga er zeker achteraan!:)
    Heb wat af te bellen, morgen ook de babykamer retourneren. We hebben de hangkast in elkaar proberen te zetten, de deuren lazerden er met schroef en plugje uit, het mdf helemaal kapot getrokken. Plankje monteren gaf te veel druk op het plugje en het gaatje lubberde zo uit dat er niks meer in kan. Ik verwacht echt geen massief mahonie, maar dit is gewoon erger dan kwantum kwaliteit en je betaalt dan 3 keer zoveel.

10. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Vier jaar geleden een driezitter gekocht en afgelopen zomer de hoekaanbouw voor de Kivik. De stof blijft goed (wij hebben de antracietgrijze, geen idee meer hoe die heet) en de zitkussens ook, ook kan de bank prima het gespring en geren van onze peuter en kleuter hebben. Grote ergenis zijn echter de rugkussens, die zakken echt in.

Voor ons op dit moment een prima bank:ziet er goed uit, stevig en wasbaar. Als meubels in het huis niet meer hufterproof hoeven te zijn, is dit wel één van de dingen die ik op den duur wil vervangen.

11. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik heb er zelf geen ervaring mee maar op marktplaats zie ik ze wel eens voorbij komen als ik zie hoe die banken er na een paar jaar gebruik uit zien.. dan betaal ik liever iets meer. Vooral ingezakte kussens volgens mij. Verschikkelijk gezicht..

12. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Wij hebben onlangs ook de kivik gekocht in het donkerbruin en tot nu toe bevalt hij prima. De meeste mensen die wij kennen of wat we erover lezen zijn er tevreden mee. Ik heb ook de hoezen gewoon in de was gedaan en geen problemen mee.
    Wij hadden geen groter budget en de bank is zijn geld waard.

13. mamavan3meisjes

mamavan3meisjes Actief lid

8 feb 2015
    478
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Kim31: hufterproof? whahahaha. Je bedoelde ws peuterproof... :D;)

14. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Al bijna 4 jaar onze kivik met 2 verschillende hoezen die ik regelmatig wissel en ziet er nog uit als nieuw. Vreemd dat ik toch veel negatieve berichten lees zoals doorzakken. Dat is hier echt totaal niet aan de orde..

Deel Deze Pagina