Hallo meiden Ik heb even een vraagje, zijn er ook moeders hier die maar 2 dagen in de week werken? Ik ben 22, ben al 3 maanden werkloos en blijf solliciteren waar ik dan ook kan. Ik kan echt maar 2 dagen werken per week omdat ik maar 2 dagen oppas heb ( schoonmoeder past die 2 dagen op elke week) en kinderopvang wordt te duur voor ons om te betalen. Nou vraagt het me af zijn er bekende bedrijfen of type werk die graag mensen voor 2 vaste dagen willen aannemen? Ik heb een baan die begint eind maart voor 2 dagen maar kan 3 dagen worden als het druk is ( seizoen werk en kans is groot dat het vaak 3 dagen word) dan zitten we met een probleem met de 3e dag. Heeft iemand wat tips of ideen voormij, ik raak me echt helemaal in de stres hierover. ELke keer maar afgewezen van banen want ik kan maar 2 vaste dagen en dan ook nog eens toch moeten werken want met de loon van mijn man redden we het niet om rond te komen elke maand.
Horeca kan je 9 van de 10 keer voor 2 dagen terecht, misschien is het zelfs dan wel mogelijk om meer te werken aangezien het meeste in de avonden/weekenden is, als je man dan thuis is heb je geen oppas nodig Ook bij winkels (kleding etc) zijn ze vaak blij met 16 uur, dan pak je net de piek van de koopavond en een weekenddag Maar ja...dan moet je wel s'avonds en in het weekend willen werken
en als je nou voor die 3e dag op zoek gaat naaar een gastouder? Ik werk 3,5 dag. bryan gaat 1 dag naar de gastouder. kost ons 50 euro en daar krijgen we nog wat van teug van de belasting. dan kan het toch wel uit??
@marietje: 50 euro per maand of per dag? Mijn man heeft gekeken hoe dat zit met gastouder en wij komen er niet uit met de geld dan. wij geven toch meer uit dan we binnen krijgen met een gastouder erbij. Ja ik ben nu alle winkels in de omgeving aan het proberen maar wordt constant afgewezen maar ik geef de moed niet op. Ik heb al 2 jaar ervaring met het supermarkt werk en toch niet aangenomen ... meestal vanwege mijn leeftijd. Ik denk ook aan het gastouder worden zelf om het te combineren met mijn kindje maar moet wachten tot ik 23 ben zowiezo haha, lastig allemaal! IK heb al een diploma voor werk met kinderen en vind het geweldig werk maar gezien dat er bijna geen kinderdagverblijven zijn tegenwordig houdt het snel op
50 per dag, 200 per maand. en dan krijgen we nog weer wat terug van de blastingdienst. weet niet precies hoe veel... dat horen we vandaag. Voor ons kan het wel uit. maar wij ehbben ook wel een beetje gekeken naar de lange termijn, dit is misschien voor 2 jaar, het is lastiger om meer te gaan werken dan minder. als je snapt wat ik bedoel...
Hebben jullie geen recht op KOT dan? Ik denk dat 2 dagen best lastig is. Het is te kort voor werkgevers vaak. Ik zou kijken of je daar toch niet 3 dagen van kan maken, met een GOB.