Hoe groot is de oppervlakte van jullie huis?

Discussie in 'De lounge' gestart door Yukl, 2 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel oppervlakte heeft jouw huis?

1. minder dan 50m2

2. 50 tot 75 m2

3. 75 tot 100 m2

4. 100 tot 125 m2

5. 125 tot 150 m2

6. 150 tot 175 m2

7. 175 m2 of meer

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Inclusief poll. :)

En zouden jullie ook de oppervlaktes van de woonkamer en slaapkamers willen geven (voor zover jullie dat weten)? Ik ben benieuwd. :)

Wij wonen nu in een appartement van 87m2 met 2 slaapkamers (ongeveer 12m2 en 9m2). Onze woonkamer is (exclusief keuken) 39m2. We willen gaan verhuizen naar een groter huis met met name meer slaapkamers.

2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij wonen nu op 65m2 (ook 2 slaapkamers)
    Maar ons huis staat nu in de verkoop.

We willen naar iets met ongeveer 120m2

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Woon denk ik niet zo groot in tegenstelling tot velen hier.
    Appartement van 82m2
    woonkamer excl keuken ongeveer 27m2
    3 slaapkamers ongeveer 5 a6m2, 10m2, 12m2.

4. Maia

Maia Niet meer actief

woonhuis van 120 m2
    - slaapkamer 13m2
    - slaapkamer 12m2
    - slaapkamer 11m2
    - badkamer 8m2 ongeveer
    - 2x berging in huis van allebei zo'n 4-5 m2 ongeveer
    - woonkamer/keuken totaal opp. van ongeveer 40m2

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    totaal weet ik zo echt niet

woonkamer is z.n 45 vierkante meter en dan een kleine keuken van 14 vierkante meter.

3 slaapkamers 15m2, 16m2 en een is erg klein 8m2 (misschien nog minder)

badkamer ook klein 5m2. deze gaan we in de toekomst verbouwen en komt dan 1 vierkante meter bij en wordt praktisch ingedeelt :).

zolder met voor en achterkamer maar die moet nog verbouwt worden tot een extra slaapkamer. hij is tergrote van ons hele huis en er kan een extra kamer gecreerd worden

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Maisonette van 98m2 (staat 1,5 jr te koop)
    - slaapkamers
    - woonkamer en keuken apart

Afmetingen in m2 weet ik zo niet

7. Wij hebben 165 m². Hoeveel per kamer weet ik niet maar totaal is het 165 m².

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ deesdees: wat balen dat het al 1,5 jaar te koop staat! Heb je enig idee waarom? Ons huis staat nu ook te koop, maar dat is wel een nachtmerrie van mij.

We willen naar een huis van ongeveer 150m2 met 4 slaapkamers. Een groot verschil dus met nu. :)

9. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Wij hebben ongeveer 140/150 m²

Slaapkamer 1 = 20 m²
    Slaapkamer 2 = 20 m²
    Slaapkamer 3 = 16 m²
    Slaapkamer 4 = 12 m²

Woonkamer = 45 m²
    Keuken = 25 m²

Geen heel bijzonder huis (gewoon huurhuis, hoekwoning) maar wel genoeg ruimte. We hebben ook een eigen oprit met een grote achtertuin en een balkon. Heerlijk.
    Ook hebben we een zolder over het hele huis en veel bergruimte plus een eigen kamertje voor de wasmachine en droger (4 m² ofzo)

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ yummy: we gaan vandaag bij een huis kijken die qua oppervlaktes heel erg op die van jullie lijkt. :) (Iets groter in totaal, 163m2) Ik vroeg me alleen af hoe ik die immens grote slaapkamers ga vullen ;) Heb jij nog iets bijzonders gedaan met de kinderkamer? Of heb je hem de kleinste gegeven?
    Ik denk trouwens dat jouw totaaloppervlakte ook groter is dan je nu zegt. Dat kan niet anders met de oppervlaktes van de ruimtes. :) Gang, badkamer, etc. hebben samen ook nog best wat oppervlakte namelijk.

11. Meijke

Meijke Niet meer actief

80m2

2 slaapkamers, de grootste is 3,5x3. De kleinste weet ik niet maar daar past geen 2 persoonsbed in. Woonkamer is wel heerlijk groot, 35m2.

Ons huis gaat ook in de verkoop! Onze dochter haar wieg staat nu bij ons (want geen plek voor eigen kamer voor haar), maar over een tijdje kan dat niet meer :)

12. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    45m2

woonkamer 24 m2 incl open keuken, en 2 slaapkamers (een grote en een kleine de opp weet k niet)

We wonen er met zn 4en

13. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    haha mijn hele leefruimte met 4 personen is net zo groot als vele woonkamers lees ik nu ;)

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

Haha, maar ik denk niet dat je dat zou denken als je onze woonkamer ziet. ;) Ik vind althans dat veel mensen best iets ruimtelijks van hun kleine ruimtes weten te maken. Blijven jullie er voorlopig zitten? Of zou je wel willen verhuizen?

15. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    we willen al verhuizen sinds we er zitten maar we krijgen maar geen huis toegewezen. Kopen is voor ons geen optie. Dus we wachten maar. Iedereen woont in deze flatjes alleen en wij met zn vieren haha, is ook niet prettig zo hutje mutje. Maar de huizen waar ik woon zijn over het algemeen behoorlijk klein dus veel groter dan 55m2 tot 60 m2 zal het niet worden straks

16. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Klopt, de totale oppervlakte weet ik ook niet zeker: heb alleen de afmetingen van de kamers op papier staan (nog van het laminaat aanschaffen haha).
    Ik vind het fijne ruimtes qua formaat. Wij slapen in de grootste kamers, zoontje heeft een groot 1 persoons boomhutbed met een grote ikeakast en verder een redelijk groot oppervlak om te spelen.
    Wij hebben zelf een groot bed 2.20 bij 1.80 maar met bedframe nog iets groter plus een hele grote kast in onze kamer. En verder de ruimte zo gelaten dus niet gaan vullen. Wel ook nog 2 nachtkastjes.
    De 3e slaapkamer is het kantoor geworden en de kleinste kamer (met balkon) is onze logeerkamer.
    Dat is trouwens het enige wat ik jammer vind, dat het balkon niet aan de grote slaapkamer zit.

17. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Perceelgrootte: 286 m²
    Woonoppervlakte: 100 m²
    Inhoud: 300 m³

18. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

En we hebben ook een boven :D

Ons huis staat in de verkoop, willen goedkoper zonder al teveel ruimte in te leveren!

19. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    wij zitten hier ongeveer op 140 m2, met een woonkamer van 35 m2 ongeveer en een keuken van 7,5 dus die is dan vrij klein maar wel open dus heb even een lijn getrokken.

Slaapkamer 1 : 13m2
    Slaapkamer 2: 13 m3 (wel met een schuin dak)
    Slaapkamer 3: 13 m2 (met dakkapel)

En een zolder (nu nog helemaal open) van 40 m2

Wel een heel kleine badkamer van 6 m2 en natuurlijk de overloop.

We denken aan een uitbouw beneden van 5,5 x 3 meter dat zorgt dan weer voor de nodige m2 ;)

20. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Totaal opp. op dit moment 125 m2. Na verbouwing zolder totaal opp. 165 m2. Grote slaapkamer erbij, kantoor gaat naar zolder en krijg een aparte wasruimte(tje). Oeeehhhh zo blij als het af is!! We hebben nu 2 slaapkamers, een grote (die van ons) en een normale kamer (straks voor de baby). De opp. per kamer weet ik niet uit mijn hoofd. Vind alleen onze woonkamer klein, dus misschien in de toekomst uitbouwen. Of toch maar verhuizen over een jaar of 6. Mooie eigen bouwkavel is toch wel onze droom. Zelf bepalen welke kamer waar komt en hoe groot. Ach je moet wat te dromen houden ;)...

Deel Deze Pagina