Eerste kerstdag komen mijn schoonouders bij ons eten! Nu heb ik al een heel 5-gangen diner samengesteld en als derde gerecht (het warme voorgerecht) wilde ik graag gevulde champignons uit de oven maken! Maarja, wat doe ik erin? Iets met kaas lijkt me logisch, maar wat is er dan nog meer lekker in! Iemand een recept voor mij??
Hahaha, ik neem reuze champignons! De steel er goed uit trekken en dan alles erin doen (fijngesneden uiteraard). Ik zat zelf ook te denken aan iets van roomkaas met kruiden! Gehakt met kaas is denk ik iets te machtig, het moet iets lichts zijn! Nog meer ideeen zijn welkom hoor!!!
ik zag in het rijtje gevulde champignons en ik dacht aan 1 ding en dat is met Boursin erin en dat is zo jammie jammie Je neem vrij grote champies en je moet steel en inhoud eruit lepelen, daarna flinke wat boursin erin en lekker in de oven zetten. Ik denk dat ik dat ook maar maak met de kerst, maar ik zal het alleen moeten opeten, de rest lust volgens mij geen champies succes
er is op de albert heijn sit eeen recept van portabellos gevuld met roomkaas en nog wat dingetjes dr in misschien heb je dr ewat aan?
Oh thnx dames!! Die met roomkaas lijkt me sowieso een goed idee en die van de ah ga ik eens even bekijken als ik thuis ben!! Super dames!!
ik ga ze ook maken. Ik vul ze met de steeltjes, ui, knoflook, kruidige roomkaas en gratineren met geraspte kaas
ik zou niet alleen boursin erin doen, dat is niet helemaal vies hoor (zelfs wel lekker) maar ik vind het altijd een beetje te...uhm....boursinnerig, als je begrijpt wat ik bedoel
Heel toevallig zie ik een receptje in het hoogvlietkrantje bijzonder lekkere ideeen voor de feestdagen. Vier zelf geen kerst, maar was wel nieuwsgierig wat er in stond. Het recept: 250 gram grote kastanje champignons 1 eetlepel citroensap 1 blikje tonijn, uitgelekt 1 eetlepel pesto Draai de stelen uit de champignonhoedjes. Kook de champignons en de stelen 2 minuten in water met citroensap. Giet ze af en dep ze droog. Hak de stelen fijn en meng ze met de tonijn en de pesto. Schep de vulling in de champignonhoedjes en serveer ze op een schaaltje. Variatie: vervang de pesto door 2 eetlepels olijventapenade.
Ik pak grote champignons, steeltje eruit halen... Daarin gewoon simpele kruidenboter en dan in de oven. Iedereen zit hier altijd erg van te smullen Heerlijk!