stomme vraag maar kan je zwemmen met tampons als je ongie bent????

Discussie in 'De lounge' gestart door angiebaby, 6 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    Halloooww
    De vraag zegt t al stom maar heb t dus nog nooit gedaan begon gister wat bloed te verliezen dus t is aan t doorzetten.
    Maar wil dus heel graag morgen met mn moeder zwemmen.
    Ik ben zooooo bang dat ik doorlek ik heb wel de alllller grootste tampons eventueel in huis maar hoe en wat kan ik t beste doen???
    Er staat namelijk niks in de bijsluiter over zwemmen.
    Kunnen jullie mij helpen en eventuele ervaringen zouden ook fijn zijn.

Alvast bedankt!

2. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

je kan gewoon zwemmen met tampons in maar je moet wel goed in de gaten houden dat je op tijd naar de wc gaat. Ik heb het ook altijd gedaan. Geen probleem hoor

Liefs

3. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Klopt, je kan er gewoon mee zwemmen. Als je ze maar op tijd verwisseld....

4. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Wanneer je een poosje uit het water bent is hij verzadigt dus dan even verschonen,verder geen probleem

5. Tennes

Tennes Niet meer actief

Hai,

Ik zwem altijd met taampons in. Wel let ik erop dat ik vaak ff naar het toilet ga om te checken en te verschonen. Maar ze zitten in je lichaam, dus extra nat worden ze niet door het zwemwater.
    En let op dat het touwtje niet bij je broekje naar buiten piept. Ziet er een beetje raar uit. :)

Succes

6. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik zwom altijd gewoon met tampons in. Kan prima. Alleen je moet ze wat vaker verwissellen als anders, dus daar moet je wel rekening mee houden.

7. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

dat is wel een hele goede. En je zou denken dat het niemand opvalt maar gek genoeg zal iedereen een touwtje zien hihi.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    kan prima, gebruik ze zelf al jaren en ook tijdens het zwemmen

9. Amika

Amika Actief lid

12 okt 2009
    179
    0
    0
    Verzorgende
    Rotterdam
    Tuurlijk kunnen zwemmen met een tampon. Wel op tijdig verschonen idd.

10. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ja hoor kan je gewoon doen, als je zwemt stopt zowieso je ongi .. maar zoals iedereen al zegt gewoon ged opletten met verschonen

11. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

ja, kan gewoon. En zoals iedereen het zegt: let op het touwtje.. Staat een beetje stom he ;) als hij uit je zwempak/bikini glipt.

12. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    bij mij dus wel en ik breng ze ver genoeg in.
    ik lek trouwens niet door en moet hem gewoon veel vaker verschonen als ik ga zwemmen

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dat was voor mij de enige reden om aan tampons te beginnen... ;) zwemmen... ik dacht indertijd dat ze daarvoor uitgevonden waren :p

14. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als je zwemt stopt je ongie?? :(
    Nooit van gehoord... Hoe komt dat dan?

15. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Menstruatie - Wikipedia

Daar staat het inderdaad:

"Evenmin is het bezwaarlijk om tijdens de menstruatie te sporten of te zwemmen. Bij zwemmen is het niet strikt noodzakelijk tampons te dragen, aangezien de koudeprikkel de menstruatie (tijdelijk) stopzet. Veel vrouwen gebruiken echter toch een tampon of softcup als ze zwemmen om onzekerheid te voorkomen. Daarbij komt, dat de bloeding onmiddellijk weer begint, wanneer men zich niet in het water bevindt. Vooral in openbare zwemgelegenheden is dit een bezwaar."

Nooit geweten, wat grappig...

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ja dat klopt het stopt als je zwemt, maar zodra je uit het water komt , komt het er net even sneller uit. dus inderdaad een softcup of tampon. Softcup vind ik makkelijker want die kan je gewoon elke 3 uur doen, daar kan ook geen zwemwater in gaat zitten, aangezien het van plastic is.

17. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0

Haha ik ook!!!!:D

18. gimena

gimena Niet meer actief

hahah ja idd :D mevrouw er steekt een trouwtje uit! Neej hoor hoort zo ;) is de mode van de zomer ;) :p

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

haha ja mooi touwtje..

daarom vind ik die softcup ook praktischer zit geen touwtje aan..:D

20. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    dag dames bedankt voor al jullie reactiesssss tot nu toe draag ik nog een kleinere dan een mini dus hopen dat t morgen nog zo is!
    ik vind t wel spannend haha en soft cup heb ik nog nooit van gehoord heb je dan niet weer kans dat je m er verkeerd in kan doen dat t dan nog lekt?
    nou ik ga in ieder geval de gok wagen haha en ja t touwtje hihihi lekker voorschut!!!

Deel Deze Pagina