Werk in een zonnestudio!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Chelx, 20 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chelx

Chelx Lid

7 jun 2012
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,
    Ik ben 3 maanden zwanger en werk in een zonnestudio waarbij klanten
    De bank zelf niet hoeven schoon te maken, ik moet dat dus doen.
    Maar ik moet dus bij elke bank bukken(vooroverbuigen) om de bank schoon te maken. Ook moet ik veel lopen omdat het een grote studio is. En mag ik de klanten niet zittend helpen! Mijn baas werd er nog niet vanaf en het is ook nog niet te zien, en heb totaal geen ernstige kwaaltjes(gelukkig) behalve erg snel moe en dus me rug, en af en toe me buik maar daar is mee te leven. Nou wil ik het vanaf volgende maand gaan vertellen. En moet er dus van alles geregeld worden. Inprincipe (denk ik) kan ik niet zelfstandig werken. Ik kan straks niet meer bukken om die banken schoon te maken. Ik wil dus deze week naar een arbo arts gaan om dit dus voor te dragen en te vragen wat ik moet doen. Ook is het zo dat ik een 0-12 uren contract heb alleen werk ik wel 4 dagen in de week 30 uur in de week. En krijg nu ook geen dag uitbetaald als ik me ziek meld. Hoe moet ik dit allemaal in godsnaam regelen? Wie kan me tips geven.

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.264
    10.951
    113
    het lijkt me wat vroeg om nu al een arbo-gesprek aan te vragen omdat je misschien wel straks niet meer kan bukken, je kan echt nog niet voorzien wanneer dat komt. Beter zie je het gewoon aan en trek je aan de bel als t niet meer lukt! (komt ook een stuk beter over op je baas)

Zittend helpen zal waarschijnlijk wel mogen als je duidelijk zwanger bent hoor. En anders een krukje achter de balie waar je stiekem je knie op kan zetten om toch wat te steunen?

ik weet niet precies hoe de regels zijn, maar je verlof wordt bij een wisselend aantal uren berekend over het aantal uren dat je over de laatste periode (hoeveel maanden precies weet ik niet) hebt gewerkt.

3. Chelx

Chelx Lid

7 jun 2012
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie, nee maar me contract loopt ook destijds af dus wil liever overal op voorbereid zijn! Want een vriendin van me zij dat je eigenlijk vanaf 6 maanden niet meer als 1x per uur mag bukken, knielen, buigen en hielen. Nou in een zonnestudio gaat dat niet werken vandaar! En hoef niet meteen een gesprek maar wil wel weten wat me te wachten staat.

4. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Ik denk ook vooral dat je naar je lichaam moet luisteren.. Ik werk niet meer ivm harde buiken en arbeidsconflict.. nu ik thuis zit gaat het een heeeeel stuk beter. maar nu zit ik ook in een verbouwing en ook ik buk meer als 1x per uur, buiten dat doe ik wel rustig aan veel pauzes etc, gelukkig hebben we ook veel hulp.. Je lichaam verteld zelf wat je op een gegeven moment wel en niet meer kan.

5. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Ik denk dat je het ook gewoon even moet aankijken... Ik kon tot aan mijn zwangerschapsverlof nog prima bukken (ik werk in de zorg). Het kan wel zijn dat je officieel maar 1x per uur mag bukken, maar ik denk dat je zelf moet aanvoelen waar je nog toe in staat bent.

6. Marleen en Lisa

17 jun 2012
    27
    0
    0
    Ook ik denk dat je het even aan moet kijken. Bukken mag echt wel hoor.
    Nu is iedere zwangerschap anders maar een vriendin van mijn moeder heeft tot 2 weken voor haar bevalling in de slagerij gewerkt achter de toonbank. Dat was ook sta werk en heel de dag lopen. Zij had gewoon recht op verlof, maar ze wilde niet. Ze voelde zich prima en had nog geen zin om thuis te zitten.
    Dat mijn moeder wel eens zei: ''Mens ga naar huis, straks beval je nog achter de toonbank.''

7. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Als je nu al last van je rug hebt, is de kans groot dat je er straks nog meer last van krijgt!

Zelf had ik met 8 weken al last van mijn onderrug en dacht dat het wel weer zou overgaan. Ik werk in een schoonheidssalon en til mensen regelmatig uit de stoel, geef massage's en hars lichaamsdelen. Allemaal niet bevorderlijk voor mijn rug en bekken, zo merk ik nu met 26 weken.

Ik zou je adviseren om vanaf nu je rug en bekken sterker te maken dmv sporten of evt fysio. Leer hoe je moet tillen en bukken, dan hoef je echt nog niet te denken aan stoppen met je werk.

Deel Deze Pagina