Hallo, Door ziekte door zwangerschap zit ik sinds eind november thuis. HIerdoor kon ik niet meer werken, maar ook mijn opleiding niet meer volgen. Per 1 oktober loopt mijn contract af, en wordt niet verlengd. Ik kan dus niet meer aan het werk voor deze werkgever, en dus ook niet de opleiding, evt. in een ander jaar, afmaken. Wel heb ik een contract getekend aan het begin van de opleiding voor terug betalen van opleiding als ik zelf zou stoppen of weg zou gaan. Nu kreeg ik afgelopen week een brief dat ik de opleiding zou moeten terug betalen. Ik zou best bereid zijn om over een tijdje er weer mee verder te gaan, maar kan nu dus nog niet... Is dit dan nog rechtsgeldig (dat contract)? Aangezien het echt overmacht was dat ik zolang thuis zit? En zeker niet mijn eigen keuze?
als je kan aantonen dat je door je ziekte niet naar de opleiding kan komen mogen ze nooit het geld van je terug vragen... dus zou na de dok gaan en een briefje vragen waarop er aangetoond staat dat je niet instaat ben de opleiding te doen en deze daar na toetesturen met een brief erbij... zoniet moet je ff naar rechthulp gaan die kunnen je er denk ik ook meer oververtellen en helpen...
ik heb in een soortgelijke situatie gezete bij mijn eerste zwangerschap mijn contract werd niet verlengd daar dat ik zwanger was en kan dus ook me opleiding niet afmaken en heb niks terug hoeven te betalen het lijkt me ook sterk dat als hun je contract niet verlegen jij je opleiding terug moet betalen
Neem contact op met je opleiding. En leg de situatie helemaal uit. Wie weet wat ze voor je kunnen betekenen. Mijn man had uitstel gevraagd voor zijn scriptie, omdat we toen ons zoontje gingen ophalen in CHina. Situatie uitgelegd, en hij kreeg een half jaar uitstel van scriptie inleveren. Denk dat als je alles uitlegt en zelf mee denkt naar oplossingen ze gewillig zullen zijn. Sucses ermee.