Wanneer gaan overleggen voor zwangerschapsverlof?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door cvwinkoop, 1 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Hoi,

Ik had even een vraagje. Wanneer hebben jullie met je werkgever het zwangerschapsverlof overlegt? Ik heb voor de 12 weken al verteld dat ik zwanger was omdat ik m'n broek niet meer paste. Maar ik ben nu bijna 15 weken, en ik weet niet of ik naar mn werkgever moet toegaan of moet wachten tot hij erover begint?
    Hoe hebben jullie dat gedaan?

Groetjes, Christianne

2. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Volgens mij hoef je het pas officieel te maken met 6 maanden ofzo (check dat even, want helemaal zeker weten doe ik het niet). Ik heb 't met 12 weken verteld en op een gegeven moment, toen ik van de verloskundige m'n zwangerschapsverklaring had, heb ik die, samen met een begeleidende brief, bij de directeur ingeleverd. Was denk ik ergens tussen de 12 en 18 weken. Als ik jou was zou ik 't gewoon op korte termijn afhandelen, dan weet iedereen waar ie aan toe is.

Omdat ik niet wist wat precies de gang van zaken was op m'n werk wat betreft zwangerschapsverlof, heb ik het gewoon even nagevraagd en naar aanleiding daarvan bovenstaande gedaan.

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Jij wilt met verlof dus ik vind dat jij bij hem je wensen aan moet geven. Ik ga er zelf als leidinggevende in ieder geval niet zo snel achteraan.

Deel Deze Pagina