werk & IVF (punctie)

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by butterfly89, Jul 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

Nov 24, 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Momenteel ben ik bezig in een IVF traject. Zit nu op CD 3 en ben bezig met Fostimon spuiten. Vandaag echo gehad en volgende week vrijdag weer een echo.
    Nu heb ik aan de verpleegkundige gevraagd wanneer een punctie meestal is, gemiddeld. Ze zei dat dit sowieso over 2 weken is. Nog niet duidelijk of 't maandag of vrijdag is, maar wel dus in week 31.
    Ik werk als vaste inval op een paar kinderdagverblijven en sta nu dus ingepland om 5 dagen te werken in die week 31.. Het zijn een aantal dagen van 7 tot 5 en een paar van 1 tot 6. Aangezien ik 3u heen en 3u terug moet rijden voor de echo's en punctie, kost het mij meteen wel een hele dag.

Ik weet nu echt niet wat ik moet doen..
    Nu al aangeven dat ik die week misschien niet kan werken? Want straks is er maandag nog een echo, woensdag weer en vrijdag pas de punctie.. Ik weet natuurlijk totaal niet hoe 't loopt!
    Niemand weet daar van de IVF e.d.

Ik ben wel al ingepland om in te vallen, dus als ik op 't laatste moment af zeg, dan zijn ze er ook niet blij mee! Maar de hele week afzeggen, terwijl ik niet weet wanneer 't is, is ook niet handig.

Hoe doen jullie dit? Ervaring mee? Of wat zouden jullie in dit geval doen?

2. abi

abi Bekend lid

Mar 12, 2013
    886
    0
    0
    schiedam
    Ik zou het wel alvast aangeven is wel zo netjes. En ookal zou je willen op de dag van de punctie mag je niet werken (tenminste bij mijn ziekenhuis mag dat niet) je kan aangeven dat je volgende week vrijdag zeker weet om welke dag het zal gaan.

3. pippeke

pippeke Niet meer actief

oh jee das niet handig nee!
    ik zou ook gewoon open zijn op het werk. word wel zo gewaardeerd en misschien kan je dan juist meer medewerking krijgen.

bij mij heeft het goed uitgepakt!

4. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik zeg ook dat je het nu alvast moet aangeven. Ik heb dat ook altijd gedaan ivm inval voor mezlef te regelen. Ik werk in de zorg.

Enne..ik was er altijd een paar dagen goed beroerd van na de punctie...ik kon echt diezelfde week niet werken. Maar goed, bij mij ging het ook niet zoals het hoorde: eierstok om zijn as gedraaid ziekenhuisopname, overstimmulatie opname, en drie keer kon ik niet meer plassen en kreeg ik een catheter voor een week....

ZOu echt je werk gaan inlichten.

Overigens benoemden zij bij ons nooit de week omdat de follikels soms heel snel groeiden en soms wat langzamer.

5. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    4,789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Ik heb het ook ruim van te voren aangegeven en toen hebben ze me op die dag uitgeroosterd..want wat Abi zegt je mag indd daarna de hele dag niet werken..je moet rust houden..

6. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Ik zou ook open zijn op je werk. Het is bijna niet te doen om dit in het geheim rond te krijgen. Ook ik mocht na mijn puncties niet werken. Het is toch een soort van mini operatie en ze hebben wel gerommeld daarbinnen. Dat heeft ook even hersteltijd nodig.
    Doorgaans weet je een punctie ongeveer 2 a3 dagen van te voren. Dat hangt namelijk af van je follikelgroei.

7. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

Nov 24, 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Bedankt voor jullie reacties!

Hm, is wel lastig om er eerlijk over te zijn, denk ik. Ik werk als inval, dus weet niet of ze mij dan vervolgens nog in gaan zetten..
    Maar als het heel raar verloopt natuurlijk ook niet. Lastig! Bedankt voor het meedenken iig.

8. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

Nov 24, 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Ik heb een mailtje gestuurd met dat ik die week hoogst waarschijnlijk een afspraak in het ziekenhuis heb. Als alles goed gaat 1 dag (in geval van overstimulatie zal 't natuurlijk veel langer zijn, maar ik ga er maar vanuit dat alles goed gaat..).
    Kreeg een heel vriendelijk mailtje terug, dat 't echt geen probleem is! Rooster schijnt sowieso nog aantal keer te veranderen door de vakantie en er zijn nog genoeg andere invallers :)
    Fijn dus! Hoef ik daar niet meer over in te zitten!

Share This Page