Werk je in de zorg? Dan is dit topic voor jou!

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by rijo, Mar 15, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    Respect voor iedereen die zijn of haar steentje bijdraagt; de cassieres, de thuiszorg, de politie, de doctoren, de verpleegkundigen, medewerkers van kinderopvang, leraren en alle mensen die moeilijke keuzes moeten maken en risico's lopen. Veel sterkte de komende tijd!

2. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,025
    1,850
    113
    Provincie Groningen
    Ik werk als ambulant begeleider in de pychiaterie/verslavingszorg.

Al mijn clienten zijn niet van de hygiëne....denk dat 8 van de 10 niet eens handzeep in huis hebben.
    Daarnaast hebben ze zelf vaak een slechte gezondheid.
    Vind het zelf dus niet zo verstandig ze nu te bezoeken......wellicht dat ik wat agspraken telefonisch probeer te doen.

3. weegschaal18

weegschaal18 Bekend lid

Jan 14, 2015
    630
    148
    43
    Klopt maar ik heb overlegd ivm mijn astma en het is dan beter om toch thuis te blijven.

4. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

May 12, 2017
    7,933
    12,187
    113
    Heb je last van je astma nu? Niet onder controle? Anders kun je toch gewoon werken?

5. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,866
    5,139
    113
    Home
    Lief

Ik werk op de ic en we hebben echt hele stricte regels en alles is nog meer verscherpt
    Er zijn verschillende mensen getest

Jes88 likes this.
  6. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,801
    8,470
    113
    Female
    Ik werk op een geriatrische afdeling in het ziekenhuis. Normaal gesproken al heftig, hoge zorgzwaarte, maar nu is het echt next level...

Er zijn in het ziekenhuis hele afdelingen leeg gemaakt voor coronaverdachte patiënten en ik hoorde dat er inmiddels ook 2 bewezen coronagevallen liggen..

Het is echt heftig.

Jes88 and Louise11110 like this.
  7. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,491
    13,945
    113
    Female
    Wat een lieve berichten!

Ik werk in een grote huisartsenpraktijk, en wij zijn momenteel echt overbelast. Heel veel ongeruste mensen, triageren wie er wel en niet mogen komen, spreekuren afbellen omdat het RIVM met nieuwe maatregelen komt waardoor mensen die verkouden zijn niet meer op de praktijk mogen komen, 3 uur telefonische wachttijd bij de GGD voor professionals, beschermende kleding proberen te regelen, instrumenten die gebruikt zijn bij corona patiënten op een speciale manier schoonmaken en desinfecteren, corona spoedvisite tassen maken en bijhouden, extra visites naar patiënten die veel langer duren dan normaal vanwege alle kleding en andere maatregelen, etc.
    Dus wij werken nu al meer uren dan normaal, maar het komt goed!

Maar ik vind dat de mensen van de supermarkten en de bevoorrading ook een dikke pluim verdienen! Zonder hen kan niemand in de zorg eten en dus functioneren! :thumup:

8. Hopeful89

Hopeful89 Actief lid

Jul 22, 2018
    169
    41
    28
    Female
    Ik werk in de gehandicapten zorg op een woongroep. Iedereen die verkouden is hoest etc moet thuis blijven . Ik zo snot verkouden als iets, moet toch komen werken, en zorgen voor onze lieve cliënten die kwetsbaar zijn en ook snot verkouden. Het Corona houdt hun erg bezig.

daarbij zijn mijn eigen kinderen ook verkouden en mogen ze niet naar de opvang en school. Zit soms met mijn handen in het haar, maar elke keer lukt het me weer zodat ik toch kan blijven werken;)

medj1983 and Syane like this.
  9. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

#29 Gewooniemand, Mar 15, 2020
    Last edited by a moderator: Mar 15, 2020
    Ik werk in de thuiszorg als huishoudelijke hulp. Wij moeten alleen thuisblijven als we verkouden zijn EN koorts hebben, bij alleen verkoudheid gewoon werken.

Ik ben vooral benieuwd wat de scholen nu gaan doen. Dan wordt het dus opvang regelen en met cliënten schuiven.
    Iedereen zegt wel alle scholen sluiten, maar dan moet er wel opvang zijn voor de kinderen van ouders die in de zorgsector werken of die niet thuis kunnen werken.
    Niet alle opa's en oma's kunnen oppassen en niet iedereen wil op kinderen van anderen passen.

En waarschijnlijk is de baas van mijn man er ook niet blij mee:evil: als hij tijdelijk 1 dag minder werkt.

Hebben degenen hier die in de zorg werken ook strikte regels gekregen qua verjaardagen bezoeken etc.?
    Mijn buurvrouw werkt als verzorgende en zij mag geen bezoek thuis ontvangen en ook niet op bezoek gaan ook geen verjaardag etc. allemaal i.v.m. covid.

Jes88 likes this.
  10. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

Apr 5, 2017
    4,847
    2,845
    113
    Leuk, misschien ben je wel een collega van mij.
    Ik werk alleen met zo'n laag niveau dat ze het niet eens snappen.

11. weegschaal18

weegschaal18 Bekend lid

Jan 14, 2015
    630
    148
    43
    Ik ben erg verkouden en benauwd, gebruik medicijnen, en vanmorgen overlegd met een collega die zegt dat het beter is om thuis te blijven.

GossipGirlxoxo and Neuzeke like this.
  12. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    Respect voor alle mensen die nu keihard voor ons moeten doorwerken omdat het niet anders kan. Mensen in de zorg, onderwijs, buschauffeurs, transport, vakkenvullers, mensen die in de fabrieken werken. Ik vergeet er ongetwijfeld veel maar ik ben blij dat dit nog mogelijk is.

Sowieso heb ik al veel respect voor mensen in de zorg, voor hun toewijding, geduld en voor het fysiek en vaak mentale zware werk dat jullie doen.

Jes88 and Syane like this.
  13. Wenda

Wenda Fanatiek lid

Dec 12, 2013
    2,431
    1,398
    113
    Gelderland
    Zeker respect voor mensen in de zorg. Mijn moeder werkt in een verpleeghuis en ik heb al aangeboden te komen helpen als het nodig mocht zijn.
    Ik ben verzorgende IG en al een aantal jaar niet meer werkzaam. Maar mensen wassen dat kan ik vast nog wel:)

Riverdale87, Kolibrie2, Jes88 and 4 others like this.
  14. leentje86

leentje86 Actief lid

Jan 24, 2011
    408
    649
    93
    Hier ook. Wij moeten voor iedere afspraak telefonisch contact leggen om te vragen of ze klachten hebben... Zo ja dan alleen telefonisch contact

15. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Gister gewerkt, in de thuiszorg als vpk. Gemerkt dat de dokterswacht overbelast is, het is een gekkenhuis.
    Ik heb door alles tot vannacht 1.15 gewerkt, hele schrijnende situaties meegemaakt.

De artsen doen hun stinkende best, maar hier in het noorden is normaal al een tekort aan huisartsen. Degene die er wel zijn rennen zich de benen uit het lijf maar lopen achter de feiten aan. Ik hou m'n hart vast voor de komende weken.

Jes88 and Syane like this.
  16. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Wat vervelend! Heel veel beterschap!

Jes88 likes this.
  17. Siepie85

Siepie85 VIP lid

Nov 8, 2013
    8,331
    8,334
    113
    Amsterdam
    Denk niet alleen de zorg maar alle beroepen die gewoon door moeten werken en noodzakelijk zijn!

werk hier in de ouderenpsychiatrie als psychiater io ik vermoed dat straks de polis dicht gaan en we allemaal bij de crisisdienst/klinieken gevoegd worden Dan wel opgeroepen worden in het zkh. We gaan het allemaal zien hoe het gaat.

Jes88, Syane and Poolvos like this.
  18. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,647
    27,299
    113
    Female
    Voor iedereen een pluim, de anwb die zorgt dat de gestrandde verpleegkundige weer naar haar werk kan rijden, de orderpicker dat supermarkten bevoorraad kunnen worden zodat de verpleegkundige kan eten, de schoonmakers zodat er extra hygiëne is etc. Er zit een heel onzichtbaar en zichtbaar team omheen zodat de zorgmedewerkers ook kunnen werken. We doen het met zn allen nu :) daarbij vooral dank ook aan diegene die t rivm advies ook netjes opvolgd en braaf supermarkt en bezoek vermijdt zodat er zoveel mogelijk mensen nog wel de boel draaiende kunnen houden.

Zorgmedewerkers, ik zou jullie het liefst hierna op vakantie willen sturen maar ja... de zorg draait ook na corona gewoon door dus dan maar voor nu heel veel sterkte en zet em op!

(En voor t eerst vind ik het prima dat ik niet meer in de zorg werk hihi)

Zulema, Jes88, GossipGirlxoxo and 4 others like this.
  19. Marjo410

Marjo410 Lid

Jul 8, 2019
    6
    8
    3
    Female
    Hier zit de opvang dicht tot as woensdag. Dinsdag wordt er contact opgenomen met GgD aangezien een familielid verkouden is en koorts heeft.
    Nu al bezig met diensten oplossen, ruilen, maar hoelang mij dit lukt?

20. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,025
    1,850
    113
    Provincie Groningen
    Bedankt voor de tip!!

Share This Page