Volgens mij duurt dat 3 jaar minimaal voordat je dan weer helemaal hersteld bent hoor, zou ik even navragen, alleen als je een PL hebt openstaan en deze aflost word deze niet meegenomen in de berekening maar eenmaal een BKR inschrijving kost tijd NA je het hebt afgelost. Contant aannemen zou ik als incassobedrijf echt nooit doen, (ivm bewijs) maar ook voor jezelf contant is veel gevaarlijker stel iemand denkt hey steek het in mijn zak dan moet JIJ bewijzen dat je het hebt gegeven, nee ik zou het gewoon per bank doen, duidelijk, veilig en nooit geen discussiepunt later! Maar denk zoiezo dat een huis kopen geen optie is omdat het nog een tijdje duurt voordat je BKR inschrijving weg is..
oeh Lindorff is een strenge! Binnen 8 dagen betalen ofzo? Mijn man had dat laatst, was wel een (heel dom) foutje hoor...
Contant aannemen zou ik als incassobedrijf echt nooit doen, (ivm bewijs) op wat voor manier je ook betaald, je krijgt ALTIJD een betalingsbewijsje mee. of je nou pint of contant betaald.
Nou een klein betalingsbewijsje van hun doe ik het niet voor hoor, ik heb liever een bankafschrift van mezelf waar het op staat, ik heb al zovaak problemen met incasso bureau's gehad waarbij ze veel fouten maken dus ik ben ze liever stapje voor..
heee! Lindorff is inderdaad een moeilijke! heb daar ook iets 'lopen' ook van een telefoon rekening.. van een nummer dat niet eesn van mij is! ?? maar zelfs daar deden ze al moeilijk over.. nu dus druk bezig met bewijzen dat het niet mijn nr.. tot zo verre dat dat kan, maar echt mee werken doen ze niet! grr.. Veel succes ermee!! liefs
Succes ermee! Hier ook problemen gehad met Lindorff, hebben bij mij zelf 950 euro incassokosten gerekend..kon er niets meer aan veranderen. Rekening van 1000 euro werdt dus ineens een rekening van 1950 euro, heb dit netjes afbetaald maar nooit meer iets gehoord over de brieven die ik gestuurd heb. Je kan dacht ik ook via hun site een betalingsregeling aanvragen..
Haha! Die rekenen graag hoge incasso kosten. Deze heeft T-mobile ook over genomen van mijn vriend en had dus binnen 29 dagen 750 aan incasso kosten gerekend! Die lui zijn vieze ........ Maar ik heb ze tijdens de rechtszaak even op hun plaat laten gaan. Wat kunnen hun veel fouten maken zeg!
Je had ze voor het gerecht kunnen laten komen, want als jij iets open hebt staan van 1000 euro dan mogen ze wettelijk gezien, maar 150 tot 170 euro aan incasso kosten rekenen. Incassokosten Hier was precies het zelfde verhaal, maar wij hebben het voor de rechter laten komen. Lindorff heeft heel fout gehandeld en bij ons werd alles kwijt gescholden op gerechtelijke kosten na, want wij hebben het voor het gerecht laten komen. Maar dat is maar 208 euro vergeleken met wat er open stond T-mobile is ook erg goed in fouten maken! Dubbele facturen e.d.
Lindorff werkt geloof ik ook samen met sanoma (ook al zo'n oplichter) uit het niets boekjes sturen en je een rekening erbij sturen, als je dan terugstuurt zeggen ze dat ze het niet gehad hebben (dus altijd aangetekend terugsturen maar ja dat kost je geld!!) ik heb wel eens gevraagd naar een bewijsje waar ik een handtekening heb gezet voor mijn "zogenaamde" bestelling en toen heb ik opeens niets meer gehoord, volgens mij PROBEREN ze gewoon soms!
Het maakt niet uit of je betaald per direct of niet, de melding is er al nlk. En die blijft 5 jaar na dato nog staan. Een incassobureau is een teken dat iemand namelijk geen nette betaler is en banken kijken wel uit om iemand met zo'n melding een hypotheek te geven... (En terecht als ik eerlijk ben..)
Je zegt dat deze vordering van 6 jaar geleden is. Normaliter gesproken verjaard een vordering na 5 jaar. Indien je man jaarlijks nog is aangeschreven over de openstaande vordering dan hebben ze deze gestuit. Ik zou dit als ik jouw was even nakijken en anders een schriftelijk bezwaar indienen omtrent de verjaring. Een bkr notering blijft na afmedling nog 5 jaar zichtbaar. Het ligt er ook aan welke code je hebt omtrent de hypotheekaanvraag.
Met dit incassobedrijf hebben wij ook gezeur gehad vanwege een rekening van de nuon die niet betaald zou zijn, nou dat was dus wel zo en gelukkig konden we het aantonen maar we hebben daarna nog wel een aantal "dreigbrieven" gehad, heel irritant...en als je belde waren ze erg kortaf en vrij onbeschoft vonden wij. Maar goed, ik heb niet alle berichten gelezen, wel dat je schreef dat het om een rekening zou gaan van 80 euro en dat je nu 1000 euro moet betalen?? (je vriend dan) Lijkt me een beetje veel incassokosten, zou iedergeval om een gespecificeerde rekening vragen. En als je aangeeft dat je vriend het betaald heeft en tmobile zegt dat ook, laat tmobile een brief sturen met een bewijs dat er betaald is. Vraag je bankgegevens op of kijk oude afschriften na, als het daar op staat heb je ook bewijs Succes en laat je nog wat weten hoe het afgelopen is?
Ik weet dat we 5 jaar lang bkr geregistreerd blijven staan, ik ga straks zelf even persoonlijk contact op nemen met T-Mobile, kijken wat ze zeggen, mijn man heeft ook een aantal x contact met ze gehad maar wil het zelf ook graag even van een medewerker horen misschien dat ze me alle informatie toe willen sturen ( als ze die nog hebben ) want ja het is wel 6 jaar geleden... En het klopt over de medewerkers die bij Lindorff werken dat ze niet vriendelijk zijn, laats had me man een vrouwelijke medewerkster aan de telefoon en ze hing gewoon op ja dan word het lastig om iets te regelen.
Het is inderdaad van 2004, en vorig jaar kwamen we er achter door middel van een acceptgiro van T-Mobile dat we 80 moesten betalen mijn man had zoiets van hey, ik heb al 6 jaar lang geen abonnement meer van T-Mobile en in die tussen tijd heeft mijn man niets van ze gehoord, en het incassobureau zegt dus dat hij al die tijd spoorloos voor ze was...raar dat ze dan opeens wel een acceptgiro sturen naar zijn nicht der adres het is toch familie dus zodoende hadden ze altijd achter kunnen halen waar mijn man was..
Wij hebben ook problemen gehad met Lindorff, zoals het sturen van brieven van rekeningen die allang betaald waren, of voor diensten die we niet eens hebben! en het liefst van meer dan 5 jaar geleden...(of althans, zo beweren ze). Mijn man kreeg bv ineens een aanmaning van een telefoonrekening van Orange, terwijl dat nummer al heel erg lang niet meer liep en alles altijd netjes betaald was. En ze zijn inderdaad heel erg onbeschoft. Volgens mij proberen ze inderdaad bij mensen geld af te troggelen, er zijn niet voor niets zoveel mensen die problemen hebben met dit bureau.
Ik weet wel dat ze TE veel incasso kosten rekenen volgens mij mag dit maar 150 euro zijn ofzo En bij hun is het elke maand 150 euro!