Wat halen bij allergie?

Discussie in 'De lounge' gestart door esklessebes, 27 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.472
    3.330
    113
    Van de week krijg ik bezoek en het kindje is oa allergisch voor koemelk en pinda's.

    Volgens mij kon zij ook niet tegen alle soorten fruit.

    Moeder zegt rozijnen vind ze lekker maar wil iedereen wat geven wat kindje ook mag hebben.

    BTW rozijnen heb ik in huis.

    Dus brand los, iets wat ik niet zelf hoef te maken.
    Ah
    Lidl
    Dirk
    Vomar
    Plus

    Alles heb ik in de buurt.
     
  2. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Hoe oud is het kindje?
    Hoe serieus is de pinda allergie? (Anafylactisch?)
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  3. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Oa koemelk en pinda, maar wat nog meer?

    Ik haal bij de coop voor mn dochter madeleines cakejes. Vind ze heerlijk. Zover uit mn hoofd geen noten, en geen melk soja of gluten.

    Rozijnen. Of gedroogde cranberrys

    Rijst crackers van iets met poele van de cracker afdeling.

    Hoe oud is t kindje ? Bepaalde chips kan namelijk ook en koeken.
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  4. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.472
    3.330
    113
    Ze is 5 en geen idee hoe ernstig het is en voor wat voor fruit zij ook allergisch is.
    Van dat fruit zei moeder nu niks maar weet van heel wat maanden terug dat ze ook daarmee voorzichtig was.

    Lief dat jullie meedenken.

    Toen ik der wat meer zag toen at zij nog van dat soort chips gepoft maïs ofzo weet even niet hoe dat heet. Lijkt op van die kaasknabbels maar dan langer.
    Maar als ik dat haal misschien is zij allang uit die fase.
     
  5. aappie20

    aappie20 Fanatiek lid

    19 feb 2012
    3.214
    492
    83
    Ja dat zijn maisstengels ofzo liggen op de babyafdeling
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  6. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.498
    2.389
    113
    Ik zou moeder bellen en vragen welke merken producten ze mag, dan kan het niet fout gaan. Soms denk je iets gevonden te hebben, maar daar zit dan weer een afgeleide van bijv koemelk in. Zo mocht mijn dochter bijvoorbeeld geen lays paprika en nibbits omdat daar een melkderivaat in zit.
     
  7. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik zou het haar gewoon even vragen, want zo ben je aan het gokken.

    En al reageert het kind niet anafalactys, dan kan ze zich er nog behoorlijk beroerd van voelen en zou ik als moeder dus niet willen dat ze zoiets binnen kreeg.
    En gezien jij niet precies weet waarvoor ze nu exact niet kan, zou ik niet gaan gokken.
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  8. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.459
    1.636
    113
    Brabant
    Onze dochter had een levensbedreigende allergie.en hoe lief mensen t ook bedoelde: ik keurde nog regelmatig wat af als ze niet precies gevraagd hadden hoe en wat.

    De ah en lidl vermelden allergenen én sporen (niet verplicht) heel goed.
    Onze dochter mocht ook geen sporen van hebben.

    De lidl heeft koeken die zowel pinda als melkvrij zijn

    Zitten per 6 dacht ik, allemaal per stuk verpakt. Zijn een soort roze koeken. Maar dan met wit glazuur en gekleurde hagelslagjes.
    Opletten: in dezelfde dozen zitten ook andere koeken, die zijn niet oke.
     
    citroenrasp en esklessebes vinden dit leuk.
  9. Sopje1234

    Sopje1234 Bekend lid

    30 okt 2018
    735
    477
    63
    Zelf gepofte popcorn? Ik zou het gewoon even vragen wat zij lekker vindt en mag Ik heb een neefje die allergisch is voor noten, ei en lactose en vroeg het altijd of hij iets mocht of niet.
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  10. a2cmieux

    a2cmieux Niet meer actief

    Ik heb een vriendin met een zoontje met een notenallergie maar "sporen" zijn wel ok. Dus dan is er veel meer keuze dan wanneer er ook geen sporen ij mogen zitten. Ik ben wel altijd extra voorzichtig.

    Je zou zelf van die stokjes kunnen maken. Hamblokjes met komkommer. Meloen met salami. Zoiets. Groenten sticks met zelfgemaakte vegane dip. Wafels bakken kan ook zonder melk. Dan zou ik het wel nog even navragen ivm de sporen. Dus of ze ook allergisch is voor sporen van noten. Dan moet je namelijk wel extra oppassen welk meel je koopt.

    Het is een kwestie van verpakkingen lezen en ik zou zoveel mogelijk zelf maken dan heb je beter overzicht wat er allemaal inzit. Ik hou de verpakkingen ook graag bij twijfel dan kan ik nog even samen met vriendin kijken of het echt mag voor haar zoontje.
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  11. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.472
    3.330
    113

    Idd die ☺️
     
  12. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.472
    3.330
    113

    Moeder geeft alleen rozijntjes aan uiteraard heb ik deze gehaald.
    Denk dat ik de koeken haal die iemand aangaf en dan kan de moeder evt even het etiket lezen en anders mag zij gewoon de rozijntjes.
     
  13. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.472
    3.330
    113

    Weet welke je bedoeld thnx voor de tip zal deze halen en dan kan de moeder zelf kijken wat ze wil. En of het kan.
     
  14. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.472
    3.330
    113
    Heb de moeder gevraagd en die gaf laatst aan rozijnen vind ze lekker.

    Wil natuurlijk de moeder en de andere ook wat geven dus ga de koeken halen die eerder als tip gegeven zijn. Als dat kindje het dan niet mag mogen de andere het wel.

    Heb sws rozijnen gehaald.
     
  15. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Wat voor soort producten zou je op tafel willen zetten? Zelf een kindje met allergie voor koemelk, soja, ei, pinda, peulvruchten, hazelnoot, amandelen, appel en rijst, dus aardig wat ervaring ;)
    Als het alleen pinda en koemelk zijn, dan kunnen die cakejes van de Lidl idd (kunnen wel sporen van melk en noten bevatten). De suikerwafels (oranje verpakking, apart verpakte koeken) kunnen dan ook, kunnen wel sporen van melk bevatten. Chips kun je Croky kopen, zowel naturel, paprika als bolognese zijn vrij van melk en pinda's. Snackgroenten doen het ook altijd goed bij kinderen en zijn veilig. Drinken hangt af van in hoeverre ze geen fruit mag.
     

Deel Deze Pagina