werk jij en je partner

Discussie in 'De lounge' gestart door panda86, 19 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tannie

    Tannie Bekend lid

    16 nov 2011
    552
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Man werkt 40 uur, maar is redelijk flexibel in zijn werktijden en werkt ook regelmatig vanuit huis. Ik ben tbm.
     
  2. Happymam

    Happymam Fanatiek lid

    7 feb 2009
    1.177
    261
    83
    Man werkt 40 uur per week ma-vr
    Ik 12-14uur per week verdeeld over avond en weekenddienst. En soms een ochtendje onder schooltijd.
    Voor de toekomst overwegen we dat man iets minder gaat werken als jongste naar school gaat. En dan 1 dag korter werken, alleen onder schooltijd. Dan kan ik die dag werken en evt een avond minder. Of wat meer uren voor mij. Dit zijn nog vage plannen die we nog met werkgevers moeten bespreken maar heeft geen haast. Voor nu is het prima en zijn we beiden tevreden met de verdeling
     
  3. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.641
    2.106
    113
    Ik werk 22 uur en m'n man 24. Zo hebben we maar 1 dag opvang nodig. Ik ben op die dag om 14.00 uur klaar en kan de jongens dan ophalen van school en opvang. Is financieel wat krap maar dat is 't me wel waard :)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. Pompoen

    Pompoen Actief lid

    25 okt 2015
    445
    120
    43
    Ik werk 28 verdeeld over 4 dagen, waarvan ik 1 dag thuis werk. Of vaker als dat zo uit komt. Man is zelfstandige en werkt eigenlijk altijd :rolleyes: maar is gelukkig ook veel thuis.
     
  5. Sopje1234

    Sopje1234 Bekend lid

    30 okt 2018
    732
    477
    63
    Man 36 uur: 4 dagen op kamtoor en een halve dag thuis.
    Ik ene week 25 uur per week 4 dagen onder schooltijd en 1 dag 8 uur als man thuiswerkt, andere week 23 uur, dan heb ik een dagje vrij maar vaak ga ik dan toch werken en bewaar die vrije dag voor een studiedag/vakantie
     
  6. Mamaladev

    Mamaladev Lid

    3 jun 2019
    60
    11
    8
    Vrouw
    Man 40 uur ik 20 uur. Ik werk Twee dagen van 10 uur waarop mijn ouders oppassen na schooltijd.
     
  7. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.267
    4.136
    113
    Mijn man werkt 5 dagen en ik 25 uur in 3 dagen.
     
  8. Ansj84

    Ansj84 Actief lid

    10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Ik werk 3 dagen (zo'n 30u) en daarbij nog af en toe dienst of andere avondverplichtingen (vergadering, scholing). Mijn man werkt 36 uur in 4 dagen. Wij zouden het kunnen redden op 1 salaris (mijn salaris is hoger dan van mijn man) maar dan moeten we wel op gaan letten. we hebben een lage hypotheek (voor randstadbegrippen) maar houden ook van op vakantie/weekendjes weg, uit eten, etc. Dat zouden we dan moeten laten. Al zou met 1 salaris de kinderopvang er ook af gaan en dat scheelt een hoop.

    Wij kiezen er ook voor om beide te werken want het hoeft dus niet. Maar we vinden het beide leuk en dat het geld oplevert is mooi meegenomen maar niet het hoofddoel.
     
    GossipGirlxoxo en Salentein vinden dit leuk.
  9. Zulema

    Zulema Fanatiek lid

    8 aug 2019
    1.670
    1.136
    113
    Vrouw
    Ik werk 20 uur, altijd gedaan ook toen ik alleenstaand was. Geen vetpot maar genoeg om uit de bijstand te blijven.

    Mijn partner is zzp-er en werkt heel verschillend qua uren. Momenteel 60 uur :(
     
  10. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.203
    3.638
    113
    man werkt 32 uur/4 dagen. Ik 22 uur/3 dagen
     
  11. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Ik zelf werk 24 uur, verdeelt over 3 dagen van 8 uur.
    Mijn vriend heeft een full-time contract van 36 uur, maar werkt er op dit moment 32 ivm ouderschapsverlof. Hij werkt 3 dagen van 9 uur en 1 dag van 5 uur. Beide werken we niet structureel over o.d.
    1 dag maken we gebruik van het KDV voor jongste zoon, dochter wordt die dag van school gehaald door mijn vriend, en 1 dag passen mijn ouders op beide kinderen op. De overige dagen is er altijd 1 van ons thuis.
     
  12. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Ik ben thuis bij de kinderen vanwege ziekte en autisme hij de kinderen.
    Man werkt 40 uur, 5 dagen van 8 tot 17 en komt elke dag een uur thuis lunchen.
    Ik zou het liefst 50/50 willen. En dan zo dat ik werk als man vrij is en andersom. Helaas lukt dat niet met deze werkgever en voor man is het lastig ander werk te vinden in dezelfde sector.
     
  13. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Nav dit topic dacht ik goh laat ik eens lief voor mijn man zijn en wat papierwerk doen zodat hij de avonduren minder hoeft te doen. En we gezellig samen een film kunne kijken. Gevolg, zit al vanaf 9.30 te werken en heb nu vet spierpijn in mijn rug van achter de laptop zitten. Huis is ontploft want dochter trekt alles overhoop. Dus tegen de tijd dat ik klaar ben kan ik opruimen, koken, kind naar bed doen en dan ben ik bang dat ik in slaap ga vallen tijdens die film. Wijze les voor mij, leer doseren!
     
    Anouk2005, Rosa5, Luna86 en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Klinkt als een typische dag hier:D
     
    Rosa5 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  15. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Eigenlijk stelde ik me aan, het leek ontploft maar viel wel mee. Net met dochter samen opgeruimt en we waren nog geen 10 minuten bezig.:D
     
    Anouk2005, Luna86 en Shakes vinden dit leuk.
  16. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dan is het géén typische dag hier :D

    Na een werkdag toch altijd nog een tijdje bezig met opruimen, voor ik aan mijn avondrust kan beginnen.
     
    Zulema en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  17. Krtek

    Krtek Niet meer actief

    #357 Krtek, 21 jan 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jan 2020
    Man werkt als zzp'er in de ICT. Hij werkt, afhankelijk van de opdrachtgever, 36-40 uur per week. Meestal werkt hij 1 a 2 dagen per week thuis. Vakantie neemt hij zelden, iedere dag vrij kost geld.
    Ik werk niet, al 21 jaar niet. Heb wel een HBO en WO diploma. Deels om gezondheidsredenen en deels omdat we niet willen dat de kinderen naar de opvang moeten. Het zou netto ook niet veel opleveren als ik al iets zou vinden in mijn branche. Heb wel plannen om vanuit huis dingen te doen maar gezondheid en ingewikkelde kinderen (met ook nog eens een leeftijdsverschil van 9 jaar) werken daar nog niet hard aan mee. En het is voor puber en kleuter gewoon heel goed dat ik altijd thuis ben. Ook voor man geeft het rust.
    Komen meer dan gemakkelijk rond, wonen in een erg groot en mooi huis, 2 auto's dus niets te klagen. Man verdient gewoon erg goed. Maar: bij ziekte, geen werk en vakantie geen inkomen, wij sparen elk jaar 20.000 euro voor zijn pensioen ( hij is nu 54) en betalen ieder jaar extra aflossing voor ons huis. Dat kan (en is noodzakelijk gezien onze levensfase) omdat we niet zo gek doen verder: 1200 euro huishoudgeld per maand, doe ik in principe alles van, kinderbijslag gebruiken voor kinderkleding en daar niet zo gek in doen. Dure vakanties geven we niet meer om, vroeger al veel gereisd, ook met de oudste nog. Zou best weer naar Disney en de VS willen maar vind dat de huidige kosten niet waard.
    Besteed dan wel weer relatief veel aan ontwikkeling van de kinderen: grote speelkamer vol uitdagend speelgoed, veel mogelijkheden voor creatieve activiteiten thuis, (atelier voor de oudste) oudste gaat op zangles , jongste naar een buitenschoolse plusgroep etc.
    Leven wordt wel steeds duurder maar met de juiste prioriteiten gaat het prima. Daarnaast verkoop ik werkelijk alles wat los en vast zit op rommelmarkten en marktplaats en koop ik zelden iets voor de volle prijs.
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  18. Daispat

    Daispat Lid

    8 sep 2013
    33
    14
    8
    NULL
    NULL
    Zzp-er en werk tussen de 30 en 36 uur per week verdeeld over 4 dagen
     
  19. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Mijn man werkt 40 uur, ik 27 uur uur
     
  20. Tafellamp

    Tafellamp Actief lid

    17 sep 2019
    249
    103
    43
    Vrouw
    Man werkt 32 uur, ma-di-do-vr. Ik werk gemiddeld 20 uur per week. Onregelmatig, de ene week wat meer dan de andere week.
     

Deel Deze Pagina