Werk jij onder je niveau?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zwollywood, 18 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    ik werk ook onder mijn niveau.
    Ik heb niveau 4 maar werk op niveau 3. Ik heb absoluut geen ambitie om binnen mijn werk op niveau 4 te gaan werken. Dan zou ik veel meer rompslomp aan mijn hoofd hebben voor nog geen 100 euro netto meer in de maand..

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Dat is dus eigenlijk wat ik ook bedoelde. Voor toen was het goed, maar op een gegeven moment was ik er klaar mee en wilde ik meer.

3. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    helemaal mee eens!

4. Fransa

Fransa Niet meer actief

Ik werk ook 'onder' mijn niveau. Heb een HBO studie afgerond en werk op MBO niveau.
    Toen we naar het buitenland verhuisden daar terecht gekomen vanwege gebrek aan werkervaring en het feit dat ik niet voldoende Frans sprak.
    Nu met een gezin vind ik het eigenlijk wel even prima zo. Het is hier heel moeilijk om part-time werk te vinden en hier kan ik 3 dagen per week werken. Tis dus gewoon voor mij 3 dagen knallen en dan lekker weer thuis genieten van m'n mannen. Ik vind m'n werk niet heel erg spannend en/of leuk maar prima te doen voor de 3 dagen in de week dat ik er zit.

Heb er ooit wel wat over gehoord. Dingen zoals 'zonde', etc. Maar goed, ik trek me er eerlijk gezegd weinig van aan. Mijn leven, mijn keuze.

5. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ja ik werk onder mijn niveau, en soms is dat frustrerend maar ook omdat klanten soms denken dat we dom zijn ofzo en de hele dag niksen...
    Maar goed ik weet dat er meer in mij zit maar vind het goed zo!

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sja bij de schoenenreus...

ik weet het niet... je hoeft natuurlijk niet een hele hoge functie te ambieren maar wat ik denk is het volgende.
    Zou je niet liever bij een bank of verzekeringsmaatschappij of weet ik wat een leuke baan accepteren. Niet een hele hoge maar gewoon een leuke baan met uitdaging.

Want het nadeel van een simpelere baan is ook een simpeler salaris. Dus misschien dat je met een andere baan bijvoorbeeld 24 uur zou kunnen werken? En dan heb je meer tijd voor je zoontje.

Je moet doen wat je leuk lijkt hoor, maar persoonlijk denk ik dat een baan bij de schoenenreus erg snel gaat vervelen als het onder je nivo is.

7. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Ik heb allerlei werk gedaan, waarvan sommige banen op mijn niveau en heeel veel banen en baantjes eronder. Mijn ervaring is inderdaad als je een stressvolle afstudeerperiode achter de rug hebt, dat het dan echt eventjes heel lekker is om een baan te hebben waarbij je aan het eind van je werkdag de deur achter je dicht kunt trekken en er even helemaal niet meer aan hoeft te denken!

En tuurlijk dacht ik toen ik fulltime als verkoopster in een boekwinkel stond wel eens: als ik 3 dagen les zou geven op een school verdiende ik waarschijnlijk meer dan nu in 5 dagen... Maar ik weet van mezelf dat het als ik juf/lerares ben niet bij de 3 dagen blijft, maar dat ik er in mijn hoofd 7 dagen per week mee bezig ben! Niet relaxed dus!

Je moet gewoon doen wat op dit moment bij je past en als het over een jaar anders is dan kun je altijd nog solliciteren op andere banen. Ik ken trouwens genoeg mensen die na hun studie een 'tussenbaan' op een lager niveau hebben gehad, omdat ze echt even rustig de tijd wilden nemen om rond te kijken op de arbeidsmarkt en wilden wachten tot er écht een toffe baan voorbij kwam ipv meteen de eerste de beste baan in hun vakgebied te grijpen.

En ik bij mij hebben er ook wel eens mensen gezegd dat het niet mooi staat op m'n cv, al die baantjes onder m'n niveau, maar ik vind dat ik het allemaal prima kan verklaren en heb bij eventuele volgende sollicitaties helemaal niks te verbergen hoor! Je ontwikkelt op elke werkplek weer andere kanten van jezelf en wordt er alleen maar rijker door!

Dus: gewoon doen wat JIJ wilt!!

8. Jana09

Jana09 Actief lid

5 aug 2009
    174
    3
    18
    Ik heb een diploma verzorgende ig en ik werk als poetsvrouw bij mensen thuis. Gewoon om het feit dat ik nu niet veel minder verdien maar fantastische uren heb in combinatie met mijn dochter.
    Ik heb vaste uren die ik zelf kies en heb geen wisselende uren meer en weekend diensten.
    Ik zit nu goed in mijn vel heb geen stress meer dat ik extra moet werken omdat er iemand ziek is en hoef bijna geen opvang te voorzien.

Ik zou dus zeggen volg je gevoel en je hebt in ieder geval zekerheid voor je zoontje.

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik ben kamermeisje en ruim dus de rotzooi van andere op in een hotel. Dit is onder mijn niveau maar heb het altijd prima naar mijn zin. Ik heb helpende welzijn en spw3 kinderopvang afgerond Maar ti's gewoon niks voor mijn. Wat ik nu doe vind ik heerlijk te combineren met het ouderschap.

Deel Deze Pagina