Werktijden discussie

Discussie in 'De lounge' gestart door Belle22, 8 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle22

    Belle22 Bekend lid

    22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Goedemorgen,

    Ik zit al heel de week in een discussie met de Office manager van mijn werk.. wie eigenlijk ook de assistente was maar sinds vorig jaar dus Office manager( ik werk als tandarts assistente)

    Wij hebben werktijden van 5 tot 8.
    Maar op maandag is dit van 8 tot 5 of 11 tot 8.
    Bij mijn sollicitatie heb ik aangegeven niet in de avonden beschikbaar te zijn ivm mijn kinderen die 18:00 opgehaald moeten worden van de kdv en mijn man die met zijn werk door heel NL en Belgie en de files niet altijd voor 18:00 thuis kan zijn. Maar als het echt een keer nodig is ik proberen flexibel te zijn.

    Ik werd aangenomen en werk op maandag van 8 tot 5, en zijn nu 1,5 jaar verder.
    Nu is een collega ontslagen, dus niemand die van 5 tot 8 savond haar uurtjes kan opvullen om te assisteren aan de stoel.
    Nu eisen ze dus van mij dat ik nu van 11 tot 8 moet werken, terwijl ik al meerdere malen heb aangegeven dat dit niet mogelijk is.
    Ze blijft dingen zeggen zoals dat ik dit maar moet oplossen, en dan als de stagiaire een keer in de avond kan dat ik dan geluk hebo_O

    ik wordt er een beetje gek van, en mijn man is in staat om er ff naar toe te gaan en haar op der plek te zetten van de manier hoe ze praat

    Ik zit toch echt in mijn recht om hier niet aan toe te geven? ?
    Mijn man is zzper en als hij elke maandag moet gaan rekening houden eerder te stoppen om op tijd thuis te zijn kan het wel 300 euro schelen per maand.
     
  2. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Voorop gesteld dat dit heel vervelend is, kan jij denk ik vrij weinig ermee doen,tenzij jouw beschikbaarheid ook in jouw contract staat vermeld.
     
    Vero0504 en merah vinden dit leuk.
  3. sprits