Werk jij voor het geld?

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 1 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.973
    33.650
    113
    Nee maar ik ken genoeg mensen die nooit gestimuleerd zijn om te studeren maar wel om te gaan werken. Terwijl die mensen graag hadden willen studeren.
    Ik denk wel dat het in veel beroepen zo is dat je er echt niet zomaar een paar jaar uit kan gaan en dan rustig weer kan komen binnenwandelen met; doe mij maar weer hetzelfde werk.

Gewooniemand vindt dit leuk.
  2. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.973
    33.650
    113
    Dat is ook irritant ja.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.472
    113
    Mijn man is nooit gestimuleerd, die moest maar aan het werk, studeren kon hij toch niet. Dubbel gemotiveerd daardoor en dik bewezen dat hij het wel kon.

En dat laatste klopt zeker, maar er zijn ook genoeg beroepen waarbij het geen probleem is en daar zul je van te voren bij stil moeten staan.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.472
    113
    Het stoort mij gewoon enorm dat je je hier als tbm moet gaan lopen verdedigen en moet gaan opboksen tov de enorme (voor) oordelen die anderen hebben.
    Niet gelijkwaardig, dom, geen goed voorbeeld, afhankelijk, noem maar op.
    Het slaat nergens op en het is irritant. En zie nergens een tbm die het nodig vindt zich zo negatief uit te laten over ouders die allebei (veel) werken, waarom moet het andersom dan wel altijd en op die manier?

Je kunt ook op een heel andere manier je mening geven.
    Zelf zou ik mijn kind nooit meer dagen op het kdv willen hebben dan het thuis is, maar dat is mijn ding, dan ga ik daar toch niet allerlei oordelen aan hangen richting mensen die daar wel voor kiezen?

Edit en dat notabene in een topic waar het helemaal niet ging over wat mensen vinden van een tbm.

5. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.890
    19.071
    113
    Vrouw
    Ja ik ben het eens hoor, dat op heel veel niveaus je wel terug kan komen, als je u inzet.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.472
    113
    Precies. Moet ik aan het werk op korte termijn, dan sta ik morgen bij alle uitzendbureaus en dan pak ik letterlijk alles aan en dan kijk ik vandaar wel weer verder.

Vitamientjuh, GossipGirlxoxo en Luna86 vinden dit leuk.
  7. tuc

tuc Niet meer actief

Tja zoals je leest zijn er dus genoeg andere kanten aan. Die zijn al genoeg benoemd hier.
    En het maakt mij helemaal niet uit hoe een ander gezin het regelt als het voor hen maar werkt.
    En of de man of de vrouw het meest thuis is vind ik ook totaal onbelangrijk, wij maken gebruik van ieder zn sterke punten of dat nu traditionele rolpatronen zijn of niet.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Joh dat soort dingen reageer ik al niet eens meer op. Er zijn zoveel kortzichtige gedachten over TBM. Ik vind dat gewoon een tekortkoming van degene die dat zegt.

Zwierezwaai en suus1983 vinden dit leuk.
  9. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.502
    4.344
    113
    Vrouw
    Waarom tekortkomingen? Waarom mag iemand niet zeggen dat het hun keuze niet zou zijn of dat mensen daar iets van vinden? Waarom voelen zoveel tbm zich altijd zo aangevallen?
    Ondanks mijn vragen ben ik voor keuzevrijheid. Als iemand dat graag wil, dan is diegene daar vrij in. Maar waarom mogen anderen daar niet anders over denken?

Iertje81 en YaelStone vinden dit leuk.
  10. tuc

tuc Niet meer actief

Ik reageerde niet op het feit dat iemand zegt dat het zijn keuze niet is. Dat is prima. Maar om de insinuatie dat TBM niet gestimuleerd zijn om een opleiding af te maken, dat is van heel andere orde.

En op je andere vraag waarom TBM zich snel aangevallen voelen moet je misschien je eigen reactie en die van anderen in dit topic even lezen.

Zwierezwaai, citroenrasp en suus1983 vinden dit leuk.
  11. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.502
    4.344
    113
    Vrouw
    Waarom? Voelen zij zich onzeker omdat zij thuisblijfmoeder zijn? Voelen zij zich onzeker omdat ik die keuze niet begrijp? Ik word ook niet onzeker omdat zij mijn keuzes niet begrijpen? Voelen zij zich onzeker omdat...? Als je achter je keus staat hoef je daar toch niet op aangevallen te voelen? Als jij graag voor je kinderen wil zorgen doe dat met volle overtuiging! Ik werk met volle overtuiging en vertrouw op mijn opvang.

Novi, Iertje81 en YaelStone vinden dit leuk.
  12. tuc

tuc Niet meer actief

Het heeft niks met onzeker te maken, ik denk dat ze juist allemaal heel goed weten wat ze doen en daar achter staan.
    Maar vooral omdat TBM weggezet worden als ouderwetse vrouw die op de zak van haar man teert, weinig sociale contacten heeft, geen uitdaging of zelfontplooiing.

13. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.443
    4.370
    113
    Ik ken ook niet een tbm moeder in mijn omgeving.

Iertje81 vindt dit leuk.
  14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.472
    113
    Iedereen mag zeggen dat het hun keuze niet zou zijn, maar niemand hoeft daarbij beledigd te worden door opmerkingen als dom, niet gelijkwaardig, geen goed voorbeeld. Ik hang er toch ook geen oordeel aan dat jij (veel) werkt?

En dat heeft niks met onzekerheid te maken, ben verre van onzeker en sta voor 100% achter mijn keuze.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.472
    113
    Als je aangevallen wordt, wordt je aangevallen. Dat heeft weinig te maken met er wel of niet achterstaan.

Zwierezwaai vindt dit leuk.
  16. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.443
    4.370
    113
    Maar als jij als vrouw ervoor kiest om thuis te blijven dan laat je die opmerkingen toch gewoon lekker langs je heen glijden?

Mijn kinderen zijn drie dagen per week op de opvang, het zal mij echt een worst wezen wat iemand daar van vind, zolang ik er maar vrede mee heb.

Ik heb altijd het idee dat bepaalde vrouwen hier zich heel snel persoonlijk aangevallen voelen als het om bepaalde onderwerpen gaat.

Gewooniemand, Didi1980, Novi en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind dat veel te makkelijk gesteld. Het is gewoon niet tof om zulke dingen continue te horen.

citroenrasp en suus1983 vinden dit leuk.
  18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.472
    113
    Dus jij vindt het leuk als iemand tegen jou zegt dat je een slechte moeder bent omdat je je kinderen naar een kdv brengt? (Ter verduidelijking, dat vind ik niet, mijn kinderen gingen ook altijd naar het kdv 3 dagen per week).

19. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.502
    4.344
    113
    Vrouw
    Ik heb niemand dom genoemd, zal ik ook niet snel doen. Maar als ik zeg dat ik een goed voorbeeld wil zijn voor mijn dochter door te laten zien dat een vrouw/moeder goed voor zichzelf kan zorgen, vind jij dat ik dan dus gelijk zeg dat een thuisblijfmoeder geen goed voorbeeld geeft? Tja, dat kan. Maar dat heb ik niet gezegd.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.472
    113
    Precies. Het is niet leuk, onnodig en andersom zou het ook niet geaccepteerd worden.

tuc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina