Nou dat doet me eigenlijk niet zo veel nee, want ik ken mijn kinderen en ik weet wat goed voor hen is. Uiteindelijk is dat haar mening en niet die van mij.
En om in die trant verder te gaan als je opmerkingen krijgt als: - je hebt kinderen voor het beeld - je vind je werk belangrijker dan je gezin - kinderen worden opgevoed door de kdv leidsters etc.
Dat zegt ze toch helemaal niet?! Ze zegt dat het haar een worst zal zijn wat een ander daarvan vindt. Op deze manier worden er constant conclusies getrokken uit zinnen en woorden die niet zo op papier staan.
Ja maar eerlijk: dan zeg ik er wat van maar wat kan ik daarmee? Als iemand mij een slechte moeder vind dat vind ZIJ dat toch? Ik vind dat ik een leuke moeder ben.
Als ik dat zelf op een gegeven moment zou denken dan zou ik er moeite mee krijgen. Maar als iemand denkt dat ik mijn werk, het beeld belangrijker vind dan mijn kinderen dan denkt diegene dat maar, daar kan ik oprecht niet wakker van liggen. Ik zou me ook nooit geroepen voelen om mijzelf daarover te verdedigen.
Het gaat niet alleen om mijzelf, maar om iedereen die te kort wordt gedaan door een stel stomme vooroordelen.
Absoluut, dat is weer een heel andere discussie. Ik denk vaak dat mensen die vaak zulke opmerkingen maken het óf doen om zichzelf beter te laten voelen of omdat ze jaloers zijn OF ze denken het gewoon echt en dat is ook prima. Maar dan zegt het nog steeds meer over hen dan over jou.
Dat klopt, maar als ik dan hier lees dat er mensen zich schamen voor hun keuze om tbm te worden, vanwege alle negatieve opmerkingen, dan vind ik dat erg, dat trek ik mij aan, niet omdat ik mij er persoonlijk wat van aantrek, maar anderen duidelijk wel. Waarom elkaar zo aanvallen op bewuste keuzes, zo neerhalen? Misschien uit onzekerheid over eigen keuzes, jaloezie, onwetendheid, maar dat maakt het nog niet goed.
En als iemand zegt dat ze geen tbm wil zijn omdat ze niet afhankelijk wil zijn, dan kan ik mij daar echt wel in vinden. Snap ook goed waar het vandaan komt, maar niet gelijkwaardig of dom? Kom op zeg. Houd lekker je mond dan dicht als je niks zinnigs weet te zeggen.
Die van mij ook! Dat VWO en hbo was helemaal niets die vonden eerst huishoudschool en daarna bijstand echt voldoende
nou daar kwamen mijn reacties ook vandaan. En niet voor mijzelf want ik sta 100% achter ONZE (want mijn man beslist ook mee, wij zijn volledig gelijkwaardig) keuzes. Maar ik weet dat er vrouwen zijn die er niet voor durven uit te komen. Op het schoolplein al meerdere keren mee gemaakt, dat vrouwen en zelfs een man zich er voor excuseerden. Dat vind ik erg
Dat vind ik ook erg, alleen die schuld kan je niet schuiven op andere mensen toch? Waarom zou je je in hemelsnaam excuseren voor een keuze die je (neem ik aan) zelf gemaakt hebt?
En daarbij zie ik het andersom ook gewoon gebeuren (moeders die het zielig vinden voor andere kinderen om naar de opvang te moeten bv). Logisch dat de werkende vrouw dat niet leuk vindt en zich verdedigt (verdedigen is niet echt het goede woord).
Nou, toen ik hier net op het forum zat werd mij gezegd dat ik ouderwets zou zijn omdat ik vond/vind dat kinderen al wel heel jong, de hele week naar opvang of school (met 2,5) worden gebracht. Vanwege voltijds werken. Ik zou dat voor mijn eigen kinderen niet willen nee, toen was ik ouderwets en kreeg echt van niemand bijval. Ben trouwens ook geen discussie aangegaan. Het is hier maar net hoe de wind waait. Ik denk dat iedereen z’n redenen heeft om wel of niet te werken, en daarbij denk ik ook niet dat de perfecte situatie bestaat. Denk dat heel veel ouders af en toe in een spagaat staan met gevoel en verstand, of je nou tbm bent of werkt. Anders kregen we met z’n allen dit forum niet vol
Omdat je (door bepaalde mensen) dom en ongelijkwaardig wordt genoemd misschien? Als is het alleen al om hun vooroordelen weg te nemen.