Huishouden rondom Astma

Discussie in 'De lounge' gestart door Fleur1, 25 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Daan heeft ademhalingmoeilijk heden bij een zuigeling kan er nog geen astma woren vastgesteld zei de kinderarts maar ja.
    We moeten ons huis zo stof vrij maken enpoets mee ook helemaal het lam lazeris. De hele week ben ik bezig met poetsen en zuigen.
    Maar ik vraag me af hoe kan ik dat zo handig mogelijk aanpakken? wie heeft er tips of ervaring.

Daan zijn kamer word 4x per week gepoetse en iedere dag gestofzuigd en gedweild de woonkamer ook

2. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Er bestaan van die speciale luchtfilters die je in je huis kan zetten. Het zijn kastjes met speciale HEPA filters erin. Deze zuiveren de lucht. Ik weet zo even niet waar ze te koop zijn, maar ze zijn vast nog wel te krijgen. Wij hebben ze in de slaapkamer staan.

En speciale hoezen voor om het dekbed, matras en kussens kunnen ook helpen. Alleen daarvoor moet de huisarts een recept schrijven anders krijg je ze niet vergoed.

Kijk anders eens op www.caracair.nl

3. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Hoi, heb zelf al heel mijn leven astma dus ik kan je wel advies geven. En mijn dochtertje heeft ook last van haar luchtwegen.

-Nat stoffen
    -Elke dag de bovenverdieping goed luchten
    -Bedden niet opmaken maar openleggen als t raam openstaat
    -Vergeet de plinten niet met stoffen.
    -Je hoeft niet elke dag te stofzuigen hoor, beter is eigenlijk om met zo'n wisser over de vloer te gaan (met van die vochtige doekjes) da's makkelijk en neemt echt alle stof en haren op.

4. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Wat men trouwens ook vaak verkeerd doet is het bed netjes opmaken. Er is bewezen dat in een netjes opgemaakt bed, sneller huisstofmijt gaat zitten dan in een bed dat gewoon rommelig wordt achtergelaten na het slapen, of waarbij het dekbed in iedergeval wordt teruggeslagen.
    Mijn man en ik hebben beide astma, maar niet in een zeer ernstige vorm. Ik heb geen allergieën, Jeroen wel, maar door zijn medicijnen heeft hij er eigenlijk nooit last van.

Ik zou ook oppassen dat je niet te steriel bent als dat niet nodig is, want zo ontwikkelt je kindje ook geen afweermechanisme ertegen.
    Natuurlijk moet je wel doen wat nodig is om je kleine zo min mogelijk last te laten hebben.

Succes en sterkte ermee! Lijkt me echt lastig als je echt iedere dag alles schoon moet maken.

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik ben al van kinds af aan astmapatient

-geen vloerbedekking in huis,
    -geen gordijnen op de slaapkamer van je kindje
    -anti allergene beddengoed
    -Kamertje goed luchten elke dag!
    -niet stofzuigen vlak voordat hij naar bed gaat. sowieso stofzuigen vermijden als hij in de ruimte is. DOor de stofzuioger worden veel deeltjes opgevangen, maar de microscopisch kleine stofdeeltjes gaan door de venitilator zo weer naar buiten en worden in de ruimte geblazen ipv dat ze op de grond liggen oid.
    -niet te strakke kleding om zijn hals als hij gaat slapen. niet te warm
    -Maar ook weer niet te bloot op zijn borstje
    -Het beste kun je een leren bank nemen, en zoveel mogelijk stoffen dingen vermijden.

Wij hebben wel stoffen gordijnen hangen maar dat gaat goed!

Wat iemand anders al zei, inderdaad niet te steriel. ik stofzuig om de dag. Als je te steriel bent kunnen ze straks helemaal nergens meer tegen.

Deel Deze Pagina