bij mijn eerste zwangerschap ben ik ongeveer 40 kilo aangekomen dat is er nu net weer allemaal af en nu ben ik zwanger van ons 2e wondertje en zo bang om weer zoveel aan te komen.. herkenbaar? en hoe gaan jullie daar mee om?
Heel herkenbaar, ben wel net 23 kilo afgevallen door hardlopen etc. Ik probeer op voeding te letten en toch zo veel mogelijk te bewegen. En veel water drinken.. verder kan je er weinig aan doen denk ik. Het duurde bij mij tot een maand terug voor ik aankwam, maar ik kwam wel in een maand ineens 3 kilo aan.. Ik hoop ook door de warmte en vocht vasthouden... ik wil echt onder de 10 kilo blijven omdat ik vind dat ik genoeg reserves heb, maar ja volgens mij kun je er naast gezonde keuzes toch echt weinig aan doen... Succes! Ik vind het moeilijk om te adviseren dat je het moet accepteren, want ik kan het zelf ook maar lastig.
Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik in totaal ca. 15-20 kilo aangekomen, waarvan ruim de helft er direct na de bevalling weer af was. De 10 die waren blijven plakken waren er na een jaar naief te denken dat het misschien vanzelf zou gaan nog steeds, dus daarna een dietiste ingeschakeld. Was er 5 kwijt toen ik opnieuw zwanger werd, dus even geen lijnen meer voor mij. Ben nu met 30 weken weer ongeveer 5 kilo aangekomen, dus het gaat goed. Maar dit ging de eerste zwangerschap ook zo, toen kwamen de meeste kilo's ook de laatste periode nog. Ik ben van mezelf vrij stevig en heb ook overgewicht. Ik let momenteel eigenlijk veel te weinig op wat ik eet en werk aardig wat chips en koekjes naar binnen onder het mom van 'nu mag het even'. Wordt straks wel afkicken... ben daar ook wel wat bang voor want ik ben een slappeling als het op lijnen aankomt... vind mezelf gauw sneu en hou gewoon van lekker eten 40 kilo is best veel... komt dit denk je doordat je gewoon te veel ongezonde dingen eet of is het een hormonaal verhaal? In het eerste geval kun je er natuurlijk wat aan doen, in het tweede veel minder. Wellicht kun je een dietiste inschakelen? Niet zozeer om nu af te vallen, want dat mag natuurlijk niet, maar wel om te kijken hoe je gezond kunt eten en toch de gewenste energie binnen krijgt voor je zwangerschap.
Hoi, 40 kilo is ook wel extreem veel. Kan de VK of gyn geen goede tips geven want lijkt me niet dat het normaal is om 40 kilo in een zwangerschap aan te komen. Had je last van schildklier of iets dergelijks? Hopelijk gaat het in deze zwangerschap niet zo rap met de kilos Succes!
Zo herkenbaar! Ik heb al van mezelf overgewicht en was bij mijn zoontje ook nog eens 20+ kilo aangekomen. Gelukkig was het er snel afmaar ben er toen heel erg van geschrokken. Toen ik eindelijk mezelf zover had in een gezond eet en beweeg patroon. Al heerlijk 10 kilo extra was afgevallen bleek ik onverwacht zwanger. Ik had net geaccepteerd dat een 2e nog even moest wachten zodat ik mooi nog wat verder kon afvallen. Toen ik dus opeens onverwacht zwanger was raakte ik wel beetje in paniek. Gelukkig zit er nog maar 5,5 kilo aan nu. Mijn plan was zolang mogelijk door te sporten helaas was ik tot 16 weken misselijk en daarna voelde het niet lekker meer. Wel let ik goed op mn eten nu. Het scheelt wel een hoop dat ik nu een verslaving aan aardbeien en rauwkost heb hihi. Succes! Hopelijk valt het deze keer mee meis
gelukkig voor de meeste herkenbaar haha ik hield ook veel vocht vast... in de winter liep ik op slippers want de rest van mijn schoenen pasten gewoon niet meer ook kon ik niet veel lopen ivm bekkeninstabiliteit. en ik had echt de hele dag door een honger gevoel. ik heb me net gewogen 63 kilo ben benieuwd hoeveel er bij gaat komen ik zal het ook bespreekbaar maken met mijn verloskundige en er extra goed opletten
Aan het begin van de zwangerschappen woog ik ongeveer 60 kilo en aan het einde ergens in de 90. Ik kwam ook snel en extreem aan met continue honger. Met veel moeite kreeg ik het er ook af, maar fijn was het niet. In overleg met de gynaecoloog word ik bij een eventuele volgende zwangerschap doorverwezen naar de diëtiste in het ziekenhuis. Kun je ook geen verwijzing vragen van je verloskundige voor een diëtiste?
@ astre ik ben nog niet bij de verloskundige geweest heb eergister positief getest ik zal hun morgen bellen en tijdens de eerste afspraak vragen of ik een doorverwijzing mag thx voor de tip!
Normaal blijven eten (dat je dus op gewicht zou blijven en uiteraard gezond); je hebt pas in het derde trimester wat extra's nodig als je de normale dingen blijft doen. Zit je meer, heb je niet meer nodig.
Ik ben zwanger van mijn eerste, maar had/heb ook angst om (te) veel aan te komen. Woog voor zwangerschap 71 kilo (bij lengte van 1.76) en nu +5 kilo. Mijn 'plan van aanpak': -niét snoepen! Alleen dessert bij uiteten of taartje op verjaardag. - bij elke maaltijd groenten (Ontbijt met smoothie met spinazie, of omelet met tomaat. Lunch met rauwkost op/bij broodje. Minimaal 2 groentes of rauwkost bij avondeten). - calorieen niet drinken (geen frisdrank, fruitsapjes of suiker in thee). - blijven bewegen! Sportschool, zwemmen, wandelen of fietsen. - goed voor mijn lijf blijven zorgen: maskertjes, scrubben, smeren, om goed in mijn vel te blijven zitten.
Dit (al drink ik wel af en toe verse sinaasappelsap en elke dag optimel voor mijn calcium Zwemmen is nog steeds lekker dus dat doe ik ook nog. Eigenlijk ben ik gewoon niet anders gaan doen dan voor mijn zwangerschap! Maar wellicht beter een diëtist in de arm te nemen?
Hier heb ik nog steeds mijn eigen eetpatroon van voor de zwangerschap. Wat ik wel doe is de tussendoortjes die ik al at (eierkoek, peperkoek, fruit) nu verdelen in kleinere porties en dus bijv. 4x stuk eierkoek door de hele dag heen eten. Zorgt er bij mij voor dat ik toch steeds energie krijg maar niet extra calorieen eet. En verder inderdaad vooral water en thee (zonder suiker) drinken ipv frisdranken. heb tot 20 weken gewoon gesport, nu overgestapt op zwemmen/aquarobics en zorg ervoor dat ik de overige dagen 20-30 min fiets of wandel. Eet ook daarna pas mn toetje zodat ik dat ook nog wat verspreid en je dus in de avond ook nog iets te eten hebt. Snoep hebben wij altijd minimaal in huis dus kijk misschien wat vaker in de kast of er iets is, maar bij ons is t al jaren zo ''wat er niet is, is er niet''. En als ik echt iets wil hebben we altijd fruit of waterijsjes (perenijs/raket) in huis, dat zijn iig minder calorieen dan chips haha. Scheelt dus misschien dat we deze leefstijl al hadden en ik daar dus niet aan hoef te wennen/extra te letten. Zit nu op +2,5-3 kg en vind dat echt heel netjes voor mijn termijn (21-22 weken). Je moet nl ook echt wel wat aankomen ivm reserve opslag en dat kleintje dat natuurlijk lekker groot moet groeien! Zeg zeker niet dat andere levenstijl/andere keuzes niet goed of mogelijk beter zijn maar dit zijn de dingen die mij helpen. Kies vooral uit de tips wat bij je past en vraag bij de vk zeker om advies, zijn ze voor!
Ik was bij mijn eerste 35 kilo aangekomen en dat was er na ongeveer 2 jaar een keer af. Deze zwangerschap nam ik mij dus voor om zo gezond mogelijk te leven en er alles aan te doen om dat niet nog een keer mee te maken. Maar helaas.. De eerste 20 weken ging dat prima totdat ik na de 20 weken echo thuis kwam te zitten en rust moest houden om ons kindje zo goed mogelijk te laten groeien + ernstige bekkenklachten maken dat ik amper nog in beweging ben. Resultaat?? Nu 34 weken zwanger en al zeker meer dan 20 kilo aangekomen Ik durf inmiddels geen eens meer op de weegschaal en ik kan niet wachten tot ik mijn lijf terug heb en er weer wat aan kan gaan doen!
Bij mijn eerste zwangerschap was ik 25 kilo aangekomen. Nu zit ik op +15. Ik doe niet veel anders. Het is gewoon een andere zwangerschap. Hou je gewicht in de gaten en trek aan de bel als de kilo's eraan vliegen. Vergeet niet te genieten. Gefeliciteerd met je zwangerschap! !