Werk maakt probleem van ziek kind

Discussie in 'De lounge' gestart door Reigertje, 20 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Even tipje. Op mijn werk mogen kids gewoon komen als de blaasjes zijn afgeplakt :) wellicht is dit in het basisonderwijs ook zo?

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Volgens het RIVM mag je gewoon met waterpokken naar school, KDV, als het kind zich goed voelt. Je was toch besmettelijk voor je klachten kreeg. https://www.rivm.nl/vragen-en-antwoorden-waterpokken

Suzy85, nizzie86, Zeebra en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Mapje

Mapje Niet meer actief

Nou dit is dus zo maar toch kreeg ik van de juf vorige week een ander bericht. Dat de kleuters dus niet mochten komen! Terwijl mijn baby onlangs gewoon met naar de opvang mocht. Nou heb ik er niets van gezged want mijn kleuter heeft allang waterpokken gehad maar het verbaasde mij dus ook omdat ik altijd begrepen heb dat ze gewoon mogen komen!

4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Oh, hier hebben ze nooit moeilijk gedaan gelukkig. Want bij waren ze 1 dag hangerig en verder niet ziek, om ze daar nu een week voor thuis te houden.

5. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
    Is de kans niet groter dat er viezigheid in kapotte blaasjes komt en dat voor het kind zelf ook niet prettig is?

Hier waren ze 1 à 2 jaar en heb ze thuis gehouden tot alles ingedroogd was.

Zeebra en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ze zijn vooraf inderdaad al besmettelijk. Maar de kans dat ze andere kinderen (die ze vooraf nog niet besmet hebben) besmetten met blaasjes die nog niet zijn ingedroogd is ook aanwezig. Ik vind de regel pas naar school als de blaasjes zijn ingedroogd dus niet zo gek eigenlijk.

Marti, Neuzeke en Felice vinden dit leuk.
  7. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Maar zolang we niet vaccineren tegen waterpokken moeten kinderen het een keer krijgen. Je kunt het niet je hele leven ontlopen en de risico's als kind zijn vele malen kleiner dan als je ouder bent. Waarom zou het dan erg zijn als ze meer kinderen besmetten?

chrystel73, Iertje81, Liekje81 en 7 anderen vinden dit leuk.
  8. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    Hier lukt het maar niet, zoontje is niet fit, ik hoop iedere keer een waterpok te vinden:roflmao:, maar het is toch weer iets anders:o: die van 7 heeft ze ook nog niet gehad (en nooit bewust vermeden ofzo)

femkes vindt dit leuk.
  9. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ik zeg nergens dat ze niet naar school mag toch? :) alleen even de blaasjes afplakken is wat wij hanteren

10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Werd bij ons aangegeven dat het niet zo zeer is vanwege het besmetten van anderen maar het infectie gevaar voor het kind zelf. Thuis heb je daar gewoon meer zicht op.

Plus littekens door met een pokkenkoppie in t zonnetje te gaan staan, dat is nu helemaal een ding.

Ze was ook flink beroerd overigens, ook een oorontsteking (die was eerst) waar ze tot gisteren AB voor kreeg. Gisteren klom ze zowat tegen de muren op, dan is ze weer voldoende fit

11. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.884
    6.414
    113
    Hier gaf de ggd ook het advies om kind thuis te houden met waterpokken, omdat de kans dat ze ontstoken raken op school groter is en ze er dan heel ziek van kunnen worden en flinke littekens kunnen krijgen.

Zeebra vindt dit leuk.
  12. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
    Dat bedoeld ik inderdaad ook!

13. tuc

tuc Niet meer actief

Niet tegen jou hoor, maar dit betwijfel ik ernstig.
    Je wil niet weten hoeveel waterpokken ik al meegemaakt heb met kleintjes onder de 4, die dus nergens naar kijken, en heb dit nog nooit meegemaakt.
    Wel weet ik dat kinderopvang en scholen al jaaaaren tegen het rivm advies zijn dat je gewoon mag komen. (Volgens het rivm hoef je nl alleen kinderen met open TBC te weigeren, nou die kans is heel klein:roflmao:)
    Ik heb het idee dat het ontsteken van waterpokken en het hele verhaal eerder een hoax is om die kinderen toch thuis te kunnen laten.

Edit, waarmee ik dus niet zeg dat het niet kan;), maar die kans lijkt mij zo klein om dus geen reden te zijn daarvoor de kinderen thuis te laten.

Suzy85, Adje, chrystel73 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

ik zou er nu niet vrolijk van worden zo vlak voor de vakantie. Ik vind het bewust opzoeken van die besmettingen erg onnodig. Als ze besmet raken het zij zo maar als ik weet dat er besmettelijke kinderen in de klas zitten op dit moment dan zou ik dochter thuis houden.

Neuzeke en evaleana vinden dit leuk.
  15. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Eens! Dat het mag dat ze komen met afgeplakte blaasjes betekent niet dat ik er het er echt mee eens ben. Evenals een heleboel andere zaken. Hoe vaak bij ons wel niet een uitbraak is met iets omdat het gewoon mag dat ze komen. Gek word je ervan.

Rotavirus.. mag gewoon. Met als gevolg dat de het als een lopend vuurtje gaat ook onder de leidsters, en er is al een flink leidster tekort, terwijl we echt heel hygiënisch werken.

Mapje, tuc en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  16. SydneyGirl

SydneyGirl Niet meer actief

Tsja, thuiswerken is geen recht tenzij dit in je contract of cao staat. En natuurlijk is het fijn en menselijk als je werkgever met je meedenkt in dit soort situaties, zeker omdat je met een goed alternatief komt. Maar je werkgever kan en mag van je eisen om op kantoor te komen - tenzij anders afgesproken - dus in die zin heb je geen poot om op te staan.

17. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Maar bij Rota virus ben je gewoon ziek, ik kan me niet voorstellen dat ik dan mijn kind naar school zou laten gaan. Bij de meeste kinderziektes is het heel wisselend en dan is een niet ziek kind thuis houden niet direct aantrekkelijk. Vooral omdat dat geen effect zou moeten hebben op de leiding, je zou verwachten dat zij hun kinderziekten al hebben gehad.

chrystel73 vindt dit leuk.
  18. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ik werk in de kinderopvang en het zal je echt verbazen, laatst een uitbraak gehad van het rotavirus, het ging als een lopend vuurtje over het kdv

19. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.884
    6.414
    113
    Jemig, een hoax zelfs…

20. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    #300 Zoe123, 22 jun 2022
    Laatst bewerkt: 22 jun 2022
    Ik kom hier toch nog even op terug.
    Gezien het feit dat jij schrijft dat jullie 50.000 euro gebruiken alleen al om te sparen, en dat er geen berg geld overblijft…
    Mijn totale inkomen op jaarbasis is nog niet de helft van 50.000 euro. Sparen kan maar heel, heel beperkt.
    Dat is verder prima, ik hou van m’n werk.
    Dat het voor jou/jullie dus goed haalbaar is, dat snap ik. Als je 50.000 euro apart kan leggen om te sparen….Dan zit het wel goed met dat inkomen, je zegt het zelf al..”best aardig”.

Een inkomen waar ik alleen verantwoordelijk voor ben. Want nogmaals, als ik geen geld verdien, waar moeten we hier thuis dan van leven?
    ps geen luxe, 1 x per jaar op vakantie. Een auto van 16 jaar oud met 360.000 km op de teller. De kringloop winkel is mijn shoppingparadijs.
    Prioriteiten stellen? Ik ben daar eigenlijk continu, uit noodzaak, mee bezig.
    Enne….begonnen aan kinderen toen ik 33 was, heeeel veel van de wereld had gezien en de zaakjes hadden we goed op orde.

Zie je de verhoudingen?
    Je kan dus wel vinden dat er altijd een van de ouders thuis moet zijn. Maar met zo’n uitspraak sta je niet in de realiteit. En al moet ik het niet persoonlijk opnemen het komt toch even binnen.

Syane, GossipGirlxoxo, Ysabella en 5 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina