Hoeveel minder mag je gaan werken?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door kimmetje83, 31 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmetje83

20 jan 2010
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik werk normaal gesproken 36 uur in de verpleging. Ik heb nu overlegd dat ik halve dagen ga werken. Maar over 3 weken komt er een hele rij van 5 dagen achtereen aan. Ik weet niet of ik dit volhoud. Ik moet volgende week naar de bedrijfsarts, mijn teamleidster heeft de ´afspraken´ tussen ons al doorgestuurd naar hem. Halve dagen werken en aangepast werk. Maar is dit het maximum halve dagen werken? Of kan ik straks na 4 dagen me ook nog ziekmelden omdat ik het niet volhoud?
    Lastig hoor dat werk!! Ik wordt er sch.... ziek van!
    Alleen die blikken van collega´s al he, alsof ik me zit aan te stellen.
    Ik heb veel last van mijn buik en na 4 uur licht werk doet mijn buik gewoon echt pijn!
    Na morgen nog 5 weken werken! Ben behoorlijk aan het aftellen!

Groetjes!!

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    als je nu halve dagen werkt zal ze je voor halve dagen ziek gemeld hebben. Dat is voor hun gunstig (uwv betaald)
    Jij kunt je gewoon volledig ziekmelden en bijv boventallig komen werken/ andere taken.
    Zo wordt dat bij ons tenminste gedaan, zij kunnen door jou ziekmelding een vervanger betalen wat bij "normaal"ziekzijn niet t geval is

3. Roos82

Roos82 Lid

24 mrt 2010
    56
    0
    6
    Ik werk vanaf begin maart halve dagen. Sorry hoor, maar ik trek het anders echt niet!! Ze moeten blij zijn dat ik me niet ziek meld, maar gewoon werk.. Of het nou halve dagen zijn of niet.
    Over paar weekjes word ik door de Uwv uitgenodigd voor een gesprek om te kijken hoe het met me gaat.
    Pfff en collega's, ze mogen allemaal echt de pot op hoor. Ik begin een beetje spuugzat te worden al dat schijnheilige bezorgdheid en elke dag vragen hoe het met me gaat en wat ik heb enz enz enz.

Tjah, als je het niet trekt Kim. Gewoon ziek melden hoor. Moe is moe.. Of je werkt halve dagen of niet.. Laat je niet gek maken.

Succes.. ;)

4. Mentiera

Mentiera Actief lid

29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar wat heb je dan precies? Bandenpijn?

5. Roos82

Roos82 Lid

24 mrt 2010
    56
    0
    6
    Moe, hoofdpijn en ik kan me nauwelijks concentreren.

6. linde90

linde90 Niet meer actief

Vaak gaat dat na de 13 weken wel weer over hoor, ik had er in het begin van de zwangerschap ook echt last van.
    Maar ben wel blijven werken.
    Wel heb ik ze op de hoogte gebracht zodat ik iets vaker pauze kon nemen.

7. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Ik had hier ook last van en ben ook gewoon 40 uur blijven werken. Het was gewoon savonds vroeg naar bed.

8. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    ik ben van 32 naar 18 uur gegaan en niks anders dan begrip op het werk, gelukkig.
    ik trek het anders gewoon niet meer.
    dus het was of helemaal ziek of 3 ochtenden werken en dat gaat goed.
    ben gewoon zo moe en heb last van mijn rug en bekken dus het was niet anders.
    merk wel dat het beter met mij gaat nu ik minder werk, dit is mijn 2de week dat het zo gaat en gaat goed.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ieder mens en elke zwangerschap is anders dus vergelijken onderling heeft niet zo heel veel zin. Belangrijk is natuurlijk wel om te realiseren dat zeker klachten aan het begin van een zwangerschap vaak veel minder worden na het eerste trimester.

Een ziekmeldpercentage kan aangepast worden van alles tussen de 95% en 10% (ongeveer hoor). Je hebt als zwangere recht op extra pauze (die neem je eerst maar eens) maar mocht het daarna toch niet gaan dan kun je in overleg met je leidinggevende kijken wat wel gaat. Voor sommige mensen betekent dit een uurtje (of 2) later beginnen op de dag (bijvoorbeeld wegens ochtendmisselijkheid). Als je 8 uur per dag werkt dan meld je dus voor 25% ziek. Nu 50% ziek en het wordt slechter? Dan kan je het percentage dus verhogen.
    Maar gaat het hier om een eenmalige inroostering, dan zou ik het bespreekbaar maken met je leidinggevende. Ziekmelden is altijd erg onhandig voor een leidinggevende. Zeker als je eigenlijk al weet dat het teveel zal zijn, maak het dan bespreekbaar.

Deel Deze Pagina