werk na zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Aanoniemous, 26 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aanoniemous

Aanoniemous Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.556
    962
    113
    Vrouw
    hallo
    hoe hebben jullie het gedaan met werken en oppas na zwangerschaps verlof.

ik werk 32 uur onregelmatig dus dag avond of nacht
    mijn vriend werk 40 uur van 9tot5 (kan vroeger of later beginnen)

mijn vriend is hoofdkostwinner. ik ga waarschijnlijk iets minder werken.

maar hoe kan je dit goed indelen. hoe kan je zorgen voor de minste oppas.
    ik kan alleen 1 vaste vrije dag krijgen voor de rest geen vast rooster dus kan ook niet vooraf kinderopvang voor bepaalde vaste dagen doen.

iemand ervaring?
    ik ben benieuwd

2. loveexx

loveexx Fanatiek lid

4 aug 2014
    1.254
    131
    63
    NULL
    NULL
    Geen ervaring, maar volgens mij zijn er kinderdagverblijven waar je zelf de dagen kan bepalen? Zo zit je niet vast aan bepaalde dagen

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.641
    5.667
    113
    Ik werk in de zorg, heb 1 vaste dag die staat ook vast bij het kdv en de rest is per maand verschillend. Bij ons is er flexibele opvang en dan kan ik een maand van te voren opgeven wat nodig is. Lukt het echt bij de bepaalde vestiging niet kan ze altijd naar een andere.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als je alleen voor kantoor uren oppas nodig hebt kan je flex opvang bij een kdv zoeken. Of een gastouder die flexibel is. Stel dat jij 28/32 uur gaat werken zal je 2-4 dagen opvang nodig hebben. Bij een kdv zal je als je je kindje met een avond dienst brengt van 14.00-18.00 toch een hele dag betalen vaak. Bij een gastouder is dit vaak bespreekbaar om gewoon uren te schrijven.

5. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
    Mijn dochter heeft een half jaar op flexibele opvang gezeten (i.v.m. opleiding, werk en wisselende dienstem partner). Elke donderdag voor 12.00 uur moesten we de uren doorgeven voor die week erop. Wij betaalden dan ook echt voor de uren die we afnamen (wij hadden een urenbundel die wij per maand vrij konden indelen; zie afbeelding: sorry de kwaliteit gaat erg achteruit..). Wel was het altijd nadenken. Ben je om 18.00 uur vrij van werk, ben je dan 19.00 om kleine op te halen of is er kans op file etc. Ojaa en flexibele opvang is duurder ;). Ojaa wat ik nadeel vond is dat ze niet altijd een vaste groep had, dit komt doordat je dus wisselende dagen/tijden opvang afneemt.

Echter hebben we nu vastigheid ook qua werktijden, dus overgestapt naar kdv waar we 3,5 dag afnemen. Dus zit ze op vaste groep met "vaste" leidsters en kindjes om haar heen.

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina