De titel zegt het al. We willen een steigerhout (stapel) bed laten maken voor onze zoontjes.. Maar wat is de ervaring met steigerhout? Gaan er grote kieren tussen staan na loop van tijd? En hoe is het met het opmaken? Haal je je handen open? Wat vinden jullie voor/nadelen aan zo n bed? Ik ben erg benieuwd! Groetjes
Hier allebei de mannen een hoogslaper van steigerhouten. Naden krimpen en worden wat groter maar niet storend. Ze hebben ze nu een jaar of 3, en 1 keer hebben ze een splinter gehad. Het zijn ontzettend robuuste bedden die je met geen mogelijkheid kapot krijgt haha. Mijn vader heeft ze trouwens gemaakt, erg leuk 😊😊
Nee ik breek alleen m'n nagels er soms op af haha. Heb een oude foto gevonden, van toen wij ze net hadden. Is weinig aan veranderd Ze hebben allebei hetzelfde bed. Onderin hebben we een discobal lamp ding hangen en ze slapen elk weekend bij elkaar.
Hier staat hij nu ruim een jaar op zoontje z'n kamer en blijft tot nu toe erg mooi, geen dikke kieren en ook geen splinters. Erg blij mee 😃
Hier ook, 2 gewone bedden. Heb nog nooit een splinter gehad, kinderen ook niet. We hebben steigerhouten planken via meubelboer. Kast is van steigerplanken bij een houthandel, die splintert wel meer. Hebben we na een tijdje maar even flink geschuurd, gezien je de kast elke dag opent.. Kieren zijn wel iets groter geworden, maar niet storend, lekker robuust!
Mijn zoon heeft ongeveer het bed zoals hier boven op de foto en dan idd ook met 1 grote la (met logeermatras) er onder. Mijn man heeft het zelf gemaakt en heeft de binnenkant waar het matras als het ware in ligt wat gladder geschuurd. Zie je toch niet😉. Nog nooit splinters gehad!
En met wat voor kast hebben jullie het gecombineerd. Heb nu een witte kast staan. Dat gaat toch prima? Ik zag hier boven ook een foto met stukje van witte kast.
Mijn zoon heeft een hoogslaper met brureau. Ik vind het er prima uitzien, heb 1 x een splintertje gezien, verder geen last van slijtend beddengoed.
Je kan ook geschaafd steigerhout kopen (vaak via een houthandel) Heb ik ook gedaan voor de bureaus. Nu heb ik daar wel een plekje wat splintert. Volgende week maar even een schuurmachine erover heen halen. Een hoogslaper maakt de bedden verschonen wel wat lastiger, spreekt uit ervaring.
Ik lees even mee. Willen zelf een steigerhouten peuter- stapelbed maken, en een huisje voor in de tuin. Degene die het zelf maakte: Waar haalde jullie het hout vandaan?
Wij hebben er ook aan gedacht om een steigerhouten bed voor onze oudste te kopen. Wij hadden het dan gecombineerd met een lockerkast. Geeft een heel stoere uitstraling. Uiteindelijk zijn wij zelf voor iets anders gegaan. Maar blijf dit nog steeds erg stoer vinden. Ze hebben zulke kasten ook in allerlei soorten en maten en leuke kleuren. Ook met een vintage look bijvoorbeeld
Hier! Stoer uiterlijk, en door eigen ontwerp aan te leveren bij een handige klussert scheelde het veel. Anderen vroegen 750 euro voor hetzelfde bed, wij hebben hem voor 200 euro (dus eigenlijk enkel materiaalkosten, en daar hebben wij de beste man 100 bovenop gegeven als dank)
Wij hebben voor de oudste 2 zo'n bed, alleen dan zonder lade eronder. Door een timmerman gemaakt dit dit als hobby erbij doet. 125 euro per stuk Nog nooit een splinter gezien. In mijn winkel heb ik een steigerhouten muur en steigerhouten toonbank, die splintert wel meer, daar zou ik niet zo snel een bed van maken, als toonbank is het prima. De planken komen van steigerhoutgroothandel.nl, snel geleverd, ideaal. Je kunt ze daar misschien ook geschaafd halen, dan zal het vast veel minder splinteren.
Mijn zoontje heeft een steigerhouten peuterbed. Geen gekke kieren en nog nooit een splinter gehad. Ik heb er een locker bij als kast. Zelf slaap ik ook in een steigerhouten bed. Zelfde verhaal, geen kieren, nog nooit een splinter.
Onze dochter heeft een steigerhouten hoogslaper van zomerzoen. We hebben geen gekke kieren. Ik heb zelf 1 keer een splinter gehad en mijn dochter 1 keer. Wij hebben er een steigerhouten kast bij laten maken.