Ja ik zeg ook liever steek het in je gat maarja, je hebt er na tig jaar werken ook gewoon recht op. Ik heb vanaf mijn 15e dat ik werk premie betaald. Wil ook liever werken maar ben inmiddels 14 maanden onderweg met zoeken en op 1 gesprekje bij een uitzendbureau na echt NIETS. Je hoort niets of een afwijzing. binnenkort loopt mijn WW af.
Parttime of fulltime? Vanaf 24 uur en minder. Anders gaat die 30+ niet op als je meer uren dan 24 zoekt.
fulltime.Dus dat verklaart het.. Ik kom btw nog steeds die site niet op. irritant, net of je met een baby de hele dag de tijd hebt om in te loggen!
Ik krijg btw in mijn afwijzingen te horen dat ik niet in het profiel pas. Solliciteer zelfs onder niveau terwijl ik leidinggevende functie heb gehad. Wees dan zo stoer om te schrijven dat ik te oud ben, maar dat mag natuurlijk niet ivm discriminatie.:x
Ik heb vanmorgen gewoon mijn activiteiten door kunnen geven hoor. De site was traag (toen hij het eindelijk deed) maar het viel mij mee. Ik heb overigens al een baan hoor. Maar moet tot ik begin door solliciteren :S
Ik lees nu het e.e.a. over een werkcoach. Ik ben 29 jaar en heb 2 kinderen en zit per 1 juni in de WW. Gelukkig kan ik per oktober alweer aan de slag! Ik heb nooit een gesprek gehad of ook maar iets gehoord van een coach. Zullen ze me zijn vergeten?
Hier ook. Ik zou niet in het profiel passen, terwijl werkelijk elk profielonderdeel klopte met m'n ervaring en CV enzo. Maarja.... als je 300 reacties krijgt, kun je gewoon nog steeds niet iedereen uitnodigen die aan het profiel voldoet natuurlijk Maar ik zou het ook fijn vinden als ze dan zeggen: veel te veel reacties gehad, we hebben er maar een paar uitgeplukt.
Ik heb net alles zo een beetje gelezen en geloof me, aan de ene kant snap ik jullie wel, maar er is ook een andere kant aan deze verhalen. Ik werk nml zelf als klantadviseur bij het UWV, en zie dus het verhaal van de kant van het UWV. Snap wel, vanuit de regering worden de regels bepaald, het UWV voert ze immers uit. Ook bij het UWV wordt er enorm bezuinigd, waardoor wij, i.v.m. de crisus en enorme hoge werkloosheid, veel meer klanten moeten helpen met veel minder middelen. Als je in de ww komt, krijg je pas na 3 maanden ww een afspraak met een werkcoach. Verder verlenen wij digitale dienstverlening, omdat dit sneler, veiliger en goedkoper is. Het is bekend dat de site vaak en veel stoort, en er wordt echt vanalles aan gedaan om de problemen zo snel mogelijk op de lossen en de site te onderhouden om deze zo gebruiksvriendleijk te maken. Het UWV doet echt zijn best met wat ze kunnen. En geloof me, je mag blij zijn dat ze er zijn. Als je je baan kwijt bent, ben je blij dat er een achtervang is om alsnog inkomen te krijgen. En ja, soms moet je komen op afspraak, ervoor reizen voor een kort gesprek, maar vervolgens krijg je iedere 4 weken je geld in ruil voor minimaal 4 solliciaties per 4 weken. Ik moet wel iedere dag naar mijn werk reizen om aan mijn geld te komen. Er wordt soms naar mijn idee wel heel makkelijk geklaagd. Let op: uitzonderingen daarbij gelaten. Soms gaat het wel mis (waar mensen werken, komen fouten voor) maar het is een telefoontje naar het uwv, en wij doen er alles aan om het zo spoedig mogelijk op te lossen. En in schrijdende gevallen maakt het uwv vaak uitzonderingen om klanten echt zo goed mogelijk te helpen. Maar het uwv is ook gebonden aan de regeld die de regering opstelt hoor. En geloof me, het vaker goed als fout, maar klagen is makkelijker als complimenteren lijkt het. Soms kan ik me wel boos maken. Toen ik een aantal jaren geleden in de wao en later in de ww terecht kwam, ging het bij mij wel altijd goed, en ik heb toen altijd een goed woord over gehad voor het uwv. Nu werk ik er zelf. En let wel, soms is een klacht verantwoord, maar geef het door en het uwv gaat ermee aan de slag. Maar klagen omdat je 4 solliciaties per 4 weken moet verrichten en geen oppas hebt, klagen omdat je op afspraak moet enz enz, dan denk ik: kom op zeg.... Geld en/of inkomsten komen niet voor niets. En dat de site er vaak uitligt, oke, dat is heel vervelden, maar ik weet hoe hard er aan gewerkt wordt, en dat als het leidt tot het laat doorgeven van taken o.i.d. daar wordt rekening mee gehouden hoor.
Oh mij hoor je niet klagen om de sollicitaties hoor. Wat ik alleen irritant vond was toen ik op gesprek kwam ze zelf al aangaf ik twijfelde om je te laten komen. Vervolgens dingen zegt om het gesprek maar vol te krijgen. Terwijl ik BI en het een mega opgave is om daar te komen ondanks dat het 15 minder min met de auto is. En Wbt oppas ik heb dat gesprek idd moeten verplaatsen omdat ik dus geen oppas heb. Mijn man werkt dus wie gaat er op mijn zoontje passen? Ik helaas ben ik niet in de luxe positie dat ik een oma in de buurt heb. Daar had mijn werkcoach gelukkig begrip voor en kon de afspraak naar de middag verplaatsen.
Dit zou je kunnen zien als positief. Fijn dat de werkcoach begrip had dat je geen oppas had en je afspraak kon verzetten. Een afspraak verzetten mag nml alleen met een geldig reden en in dit geval is je werkcoach soepel geweest. Ik bedoel maar, als ik geen oppas of moeilijk oppas kan vinden, heeft mijn baas minder begrip en moet ik gewoon komen werken. Zie de ww als een vervanging van je baan. Om aan geld te komen moet je nogsteeds voldoen aan bepaalde eisen.
Oh maar dat vind ik ook zeker positief hoor! En tja als ik een baan heb dan heb ik oppas in de zin van go of kdv. Mocht zoontje ziek worden zal man in de middag hem kunnen halen. En ik vind het ook niet meer als normaal dat je op gesprekken moet komen hoor of cursussen moet volgen. Ik heb zelf na mn verlof al een cursus vooruit gepland staan just in case.
Mij hoor je ook niet klagen om sollicitaties en ik zou willen dat ik vaker dan één een afspraak zou hebben. Ik begrijp heus wel dat er bij het UWV ook bezuinigd moet worden. Maar laten we eerlijk zijn; voor de werkloze met een beetje gezond verstand, is het niveau al snel niet om over naar huis te schrijven. Het imago van het UWV loopt een behoorlijke deuk op en ze doen er zelf dus (onbewust?) alles aan om deze naar beneden te halen. Dat vind ik niet slim. Dat er bezuinigd moet worden, ok, maar zorg er dan voor als UWV dat je nog serieus genomen kan worden. Wat je schrijft over :ik moet elke dag naar mijn werk reizen voor mijn inkomen in tegenstelling tot dat wij 1x per zoveel tijd een dik uur moeten reizen voor een afspraak van vijf minuten, ligt denk ik dus in het verlengde van het imago verlies. Dat laat je zelf eigenlijk al zien door een dergelijke opmerking te maken. Dat is niet handig, vind je wel? Jij reist namelijk dagelijks naar je werk met een haalbaar doel. Wij reizend er naartoe voor vijf minuten om te horen; "ja, het is hier ook crisis, sorry". Dat is namelijk tegen mij gezegd. Ik ben een half uur geweest, maar dat kwam ook omdat mijn coach tussentijds nog familiebezoek kreeg en dus het gesprek onderbrak! Ik vind niets erg, want zo kwam ik toch nog aan mijn geplande half uur, maar echt professioneel is dat niet he? ---- Ik kan weer inloggen met de mededeling dat de site traag is. Daarna krijg ik een interne serverfout. Leuk leuk.
Maar als je werkt, heb je kinderopvang en recht op toeslag daarover. Als je in de ww zit, moet je die opvang na 3 maanden stoppen, omdat je dan alles zelf moet betalen en juist als je 30% van je inkomen kwijt bent geraakt, kan dat dus meestal niet... Dus zo soepel vind ik het niet, vind het niet meer dan normaal dat een afspraak met een werkcoach afgestemd wordt op tijden dat je dus wel oppas voor je kinderen hebt.
Hier toevallig vanochtend de eerste afspraak op kantoor. Allemaal open hokjes, met bellende collega's eromheen...Moest verschijnen om 10.30 uur, dus zoonlief ervoor wakker gemaakt en erheen. Ik ken hier niemand, dus heb geen oppas en hij was dus mee. Krijg ik het verzoek dat hij niet mag huilen, want dan hebben haar collega's een probleem...tsja, dat snap ik best, maar kan hem niet alleen thuis laten of zijn mond dichtplakken. Hij was zwaar gefrustreerd dat hij niet mocht/kon rondlopen daar. Zal toch niet de enige zijn die daar komt met kind? En idd heerlijk die website! :x
Staat nu weer dat er een storing is en dat ze niet weten wanneer deze is opgelost. Nou lekker dan, dan kan ik me ook niet aanmelden als toekomstige arbeidsloze. k ga van de week dan maar weer proberen...Contract loopt pas af eind augustus. Heb ik de overheid weer is nodig laten ze het weer afweten.
Ik ga per 1 aug. De ww in en kwam er pas geleden achter dat ik nu al 4 sollicitaties moet hebben voor 31 juli. Geen probleem maar ik had het op prijs gesteld als ik het had geweten. Nu hoop ik dat ik die site nog op kom en het voor morgen kan invullen en melden. Ik heb ook niks gehoord van een werkcoach ofzo en via de telefoon konden ze me ook niet helpen, want moet ik nog dingen opsturen en wanneer kan ik mijn wazo aanvragen enz enz. Ben er uit eindelijk wel uitgekomen (denk ik) maar jet werkt inderdaad wel tegen het al niet hele goede imago van het UWV, zal het meeste personeel ook weinig aan kunnen doen maar handig is het niet. Ik begrijp en deel de frustraties van jullie alles dus ook!
toevallig had ik de mevrouw vandaag nog aan de lijn "oh doet die site het niet? NEE AL HEEL DE WEEK NIET! maar heb gelukkig overal een printscreen van + datums )