werk.nl, hoe irritant!

Discussie in 'De lounge' gestart door justme1974, 29 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Da's wel bizar.... Als ze bij mijn vorige werk een storing hadden, wisten we dat allemaal binnen 5 minuten, zodat je mensen erover kan informeren.;)

2. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Haha ik weet de reden hoor;) Ik moest ook elke maand langskomen maar mijn vriend die is 40 hoeft het alleen maar via internet te doen.
    Als je ouder bent dan 35 hoef je niet meer langs te komen, terwijl juist vaak die mensen meer hulp nodig hebben heb ik het idee.

3. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ah.. Jullie weten inmiddels van de storing? Hoorde het net namelijk op de radio. Hoor ook veel slechte dingen over de website. Kreeg voornamelijk slechte kritieken als het ging om de toegankelijkheid van de website. Moet ik toch zeggen dat het een jaar of 4 geleden zo erg nog niet was! Toen kon ik er vrij gemakkelijk mee uit de voeten. Maarja, toen heb ik het ook maar even hoeven te gebruiken, nog niet lang genoeg om ww te ontvangen...

4. Ik kan al zowat een week niet inloggen. En als ik al kan inloggen, knalt hij me er met dezelfde rotgang weer uit.

Heel fijn, want ik moest mijn sollicitaties nog doorgeven. Maar heb gister gebeld, en dat zal gelukkig verder geen probleem opleveren.

5. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Maar even een oprechte vraag dan: hoe doe je het dan als je op sollicitatiegesprek mag komen? Neem je dan ook je kindje mee?

6. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Sorry vind het heel raar dat je kind meeneemt naar zo'n gesprek. Bedoel je wilt toch ook weer een baan? Dan neem je zoon toch ook niet mee naar een sollicitatiegesprek? Snap best dat het vervelend is om voor 1 uur een oppas te regelen, maar vind wel dat dit je taak is.

7. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ik vind t niet raar. Heb zelf ook mn kind meegenomen en ze vonden dat helemaal niet erg. Het is geen sollicitatie gesprek dus hoef je je ook niet zo te gedragen.

8. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Meningen verschillen dan.

9. Igone

Igone Actief lid

26 mrt 2013
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk ook bij UWV en wil dus ook graag iets kwijt over de andere kant van het verhaal.

Dat werk.nl niet goed genoeg werkt of onbeschikbaar is vinden wij ook supervervelend en geloof me, er wordt heel hard gewerkt om dat te verbeteren. De website moet veel privacygevoelige gegevens op een juiste manier verwerken en dat maakt 'm ingewikkeld. Als er dan door de crisis meer mensen gebruik van maken en door de bezuinigingen op onze collega's op de werkpleinen nog meer, is het lastig om alles draaiend te houden. De keuze om op UWV te bezuinigen wordt overigens door de politiek gemaakt. Toch denk ik dat dienstverlening via internet de toekomst heeft. Veel sneller en makkelijker dan elke keer naar een kantoor moeten om je sollicitaties te laten zien.

Over dat gesprek met de werkcoach, ik ken de context verder niet goed dus kan alleen in algemene zin iets zeggen. Een uitkering is een recht en daar horen ook plichten bij. Het belangrijkste is dat je er alles aan doet om zo snel mogelijk weer aan het werk te komen. UWV moet daarbij ondersteunen (hoewel de huidige politiek het steeds meer over eigen verantwoordelijkheid heeft) en dat controleren. Dat controleren is niet leuk, maar je wil ook niet dat mensen ten onrechte een uitkering krijgen, dat betalen we nl met z'n allen.

En natuurlijk zijn we bij UWV niet bezig met mensen pesten. Het is roeien met de riemen die we hebben.

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Over het meenemen van mijn kindje: natuurlijk zal hij niet meegaan naar een sollicitatiegesprek, maar dat is dit in het geheel niet. Dan zal mijn man vrij vragen of zal ik kijken of ik het zodanig kan plannen dat hij al thuis is.
    Ik vind het juist raar om hiervoor oppas te moeten regelen. Zou ook niet weten hoe...ken hier niemand en laat hem echt niet bij zomaar iemand achter.

Als ik werk vind, dan gaat hij naar de opvang, maar dat is nu niet mogelijk.

11. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Maar over de site: doet het hier nog steeds niet. Soms kom ik er wel op en kan ik iets, maar de volgende stap klapt er weer uit. Moet een paar dingen uploaden voor de werkcoach...lukt dus niet. Zucht...

12. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik kan er ook nog steeds niet op.
    Wel irritant want moet 2 sollicitaties toevoegen en dat zijn mn laatste voor mn ww stopt en ik met verlof ga.

13. Nou kan erop, maar zo gauw ik iets wil doen in mijn werkmap, knalt hij er net zo hard weer uit..

Schiet lekker op zo... Morgen maar weer een poging doen.

14. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Doet het hier nog steeds niet...zucht...

15. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Hier werkt het ook niet. Inloggen gaat gewoon niet. Iedere keer timeout.

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

En op het nieuws roepen ze dat de storing nu verholpen is. Niet dus blijkbaar....
    Ben ik even blij dat ik vakantie heb :D

17. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Heb je dat wel doorgegeven aan het UWV :):)
    Hier doet 'ie het ook niet, wat een kl*te toko dat hele UWV.

18. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Oh bij mijn man lukte het wel, meteen de sollicitatie doorgegeven :)

Dat was ongeveer een uurtje geleden.

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Grrrr, ik moet wat taken doorgeven van mijn vader maar ik kom er ook de hele tijd niet op.
    En daarnet kon ik er heel even op, stonden er geen taken klaar en sloeg het weer vast. _&#)()")'(&$&

20. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik kan inloggen.
    Maar als ik daarna wat wil doen krijg ik weer een time out error.

Deel Deze Pagina