werk.nl, hoe irritant!

Discussie in 'De lounge' gestart door justme1974, 29 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Ik ben ook al de hele week bezig om me aan te melden als werkzoekende en om ww aan te vragen. Maandag en dinsdag kreeg ik steeds op mijn scherm dat er storing was, gister deed ie het volgens werk.nl wel weer, maar ik kreeg steeds server error in mijn beeld staan. Naar aanleiding van de tekst op de website ben ik naar een uwv werkbedrijf gegaan, want daar zouden ze me dan verder kunnen helpen. De mevrouw daar wist nergens iets van af en kon me ook niet helpen, op mijn vragen was haar antwoord steeds: dat weet ik niet en ze kon me alleen wijzen op een klachtenformulier, want verder had ze niets liggen...
    Ik wil helemaal niet bij het uwv klagen, ik wil mezelf gewoon kunnen aanmelden...
    Vandaag weer uren bezig geweest en het is me eindelijk gelukt om bij stap 4 te komen. Verder stond er al meerdere keren vandaag erop dat er weer storing is. Heb gebeld en die mevrouw zei dat de website overbelast is en kon me ook niet verder helpen, ik moest maar blijven proberen.
    Waarom zetten ze dan op die site dat die het doet en dat je anders moet bellen zodat ze je kunnen helpen??
    De enige oplossing van hun is dat je moet blijven proberen om op de website te komen en vooral proberen te blijven...

Ondertussen ben ik na het zoveelste error scherm er moe van geworden en ben nog steeds niet aangemeld... :(

2. Nou, daar ben ik het helemaal mee eens.

Ik heb zelf jarenlang bij een netbeheerder gewerkt. In sommige gemeentes bleven er elke keer maar storingen voorkomen, waardoor de boilers het niet deden en daar hadden die mensen natuurlijk last van. Dan kan je als bedrijf natuurlijk wel je best doen en ook heel goede redenen geven waarom alles niet werkt, maar voor een klant is het gewoon bloedje-irritant, en die heeft helemaal niks aan die excuses en redenen. Die wil gewoon dat het werkt. ;) Zo geldt dat nu ook voor de website van het UWV.

En wat interesseert het mij nou of ik niet kan inloggen omdat er iets niet werkt op de website, óf omdat de website te druk bezocht is? In beide gevallen kan ik niet inloggen. Dus werkt het niet.

Sorry, maar als je bij zo'n bedrijf wilt werken, dan moet je echt wel een beetje olifantenhuid kweken en niet alles te persoonlijk nemen.

3. Ik zal zo eens kijken of het me lukt om in te loggen. En mijn coach even een berichtje te sturen.

Kan nog altijd geen sollicitaties doorgeven, maar ik ga morgen met vakantie, en dan kan het dus ook niet.. Heb geen zin in gezeik.
    Mijn vakantie is overigens bekend bij het UWV.

4. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ben zo blij dat ik sinds 2 weken een baan heb na 1.5 jaar ziektewet een ww te hebben gehad. Welliswaar via Randstad en niet werk.nl zo'n slechte site. Tegenwoordig ook veel doorlink sollicitaties naar de officiele site en soms staan ze er gewoon niet meer op. Ben heel benieuwd naar de cijfers hoeveel mensen via werk.nl een baan hebben.
    Toen ik naar mijn werkcoach ging heb ik wel aangegeven dat ik voor een gesprek van 30 minuten geen oppas ga regelen, en dat vonden ze geen probleem. Mijn zoontje was toen 8+ maanden. Hij moest af en toe wel beziggehouden worden maar ook met verrassende dingen komen ze niet. Even gegevens noteren, controleren, vragen hoe het gaat en weg kon ik weer.
    Tja en had hij het op een huilen gezet dan is het helaas.
    Voor mijn sollicitatie bij mijn huidige baan heeft mijn partner zich maar ziekgemeld, dit was even belangrijker en gelukkig is het ook nog niet voor niets geweest.
    Succes allemaal. Hoop ook voor jullie binnenkort positief nieuws.

Deel Deze Pagina