wat moet ik er nou mee?

Discussion in 'De lounge' started by Momof3, Feb 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Toen ik jarig was, is mijn broertje mij gewoon vergeten (moeder trouwens ook, nog steeds niks van gehoord, verjaardag was maandag).
    Mijn zusje belde omdat ze in haar hotmail een herrinnering zag van wie er allemaal jarig was die dag. (npou bellen ze sowieso al nooit om te vragen hoe het met mij of de zwangerschap gaat.. als ik ze spreek komt het meestal vanuit mij).

Nou baal ik dus stevig want ik voel me echt zwaar in de steek gelaten!
    Laat het nou zo zijn dat hun mijn getuigen zijn op mijn bruiloft (al heeeel lang geleden gevraagd).
    Heb daar nu dus echt spijt van als haren op mijn hoofd! Voel me ook echt gefrustreerd nu. Getuigen zijn al opgegeven bij de gemeente (kan ik dit nog wijzigen??)
    maar ik kan toch niet nu zeggen: weet je jongens... stik maar ik zoek wel een ander?

Wat zouden jullie doen?
    Thnx!!!

xxxxx

2. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    1,254
    0
    0
    Eindhoven
    Het zal waarschijnlijk niet de eerste keer zijn dat het voelt alsof je in de steek bent gelaten. zo voel ik mij overigens ook ten opzichte van mijn broertje, ook hij heeft mij in de steek gelaten.

ik zou op zoek gaan naar iemand anders als getuigen, beste vriendin oid. het is jouw bruiloft en als je nu al zegt spijt te hebben dan moet je hier wat aan doen.

sterkte

3. linnim

linnim Fanatiek lid

Mar 24, 2009
    2,027
    367
    83
    in nederland
    heel naar.

jammer genoeg weet ik er zelf ook alles van en doet het me nog steeds veel verdriet

hoop dat je de getuigen nog kan wijzigen. morgen even de gemeente bellen of misschien staat het op de gemeente site

4. marietje85

marietje85 Bekend lid

Aug 2, 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Maak geen overhaaste beslissingen misschien nog proberen een goed gesprek met je moeder en broer te hebben

Als je echt zeker bent dat je ze niet als getuigen wil moet je dat ook echt niet doen
    Hier krijg je dan achteraf spijt van.

Je kan je getuigen altijd wijzigen dit mag volgens mij nog tot 2 dagen voor de trouwdag

sterkte met je beslissing

5. Jel

Jel Niet meer actief

Dat dacht ik ook gelijk. Misschien kun je er over praten met hen. En dan kun je altijd nog een ander zoeken, mocht je dat dan nog willen.
    Wel een vervelende situatie. Succes met je keuzes.

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

hmm als ik je verhaal lees in denk denk ik alleen maar de spreekwoordelijke druppelis en dat er veel meer speeld.

meid al jij andere getuigen wil ga op zoek deze kun je gewoon veranderen.

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Je kunt je getuigen altijd veranderen. Zelfs op de dag zelf. Stel dat een getuige niet op komt dagen. Dan pak je 'gewoon' een ander. Dan moet je wel zo snel mogelijk diens gegevens doorgeven en zo. En krijg je je trouwboekje daarom ook later geloof ik.

Ik snap je helemaal, hoor! En het is je goed recht om verontwaardigd te zijn. Ik denk ook dat als je ze zegt dat je een andere getuige hebt, dat wel een goed signaal is. Van je broertje kan ik het nog enigszins begrijpen (is en blijft een man), maar van je moeder?! Nou ja, en je verjaardag vergeten, dat kan ook nog wel een keer, bij uitzondering. Maar dat je bloedeigen moeder dus geen interesse toont in je zwangerschap, vind ik erg kwalijk.

Succes ermee!

8. tulip

tulip Niet meer actief

je kunt je getuigen altijd veranderen. Maar wat ik mij meteen afvraag (overigens totaal niet aanvallend bedoeld hoor) maar is dit het eerste akkefietje dat je met hen hebt. Want dan vind ik het nogal rigoureus om ze meteen als getuige te schrappen, en als zulke dingen vaker gebeuren, waarom heb je hen in eerste instantie als getuige gevraagd dan??

Los van alles zou ik het mijn moeder en zusje hoogst kwalijk nemen dat ze mijn verjaardag vergeten, maar goed dat vieren we ook, dus die kans krijgen ze eigenlijk niet;)

9. Rica

Rica VIP lid

May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    wat erg, ook al dat je moeder je niet eens heeft gebeld en dat het contact al minder is..
    ik weet niet vind het wel lastig...ben je boos of voel je zelf ook een afstand? anders zou ik toch praten als je kwaad/teleurgesteld bent maar als dit vaker voorkomt zou ik ook gaan twijfelen of ik hun wel als getuige zou willen....
    lastig hoor...:( niet leuk!

10. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    2,567
    221
    63
    Ach meid ik heb met je te doen! Hoe kan een moeder nou de verjaardag van haar kind vergeten?....knuffel!

11. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Dit is niet het eerste akkefietje. Mijn ma is in 3 jaar dat ik hier woon nog nooit geweest..zelfs niet op mijn dochters verjaardag. Ze belt niet,stuurt geen kaartjes etc.

Het is niet bepaald een droom moeder/oma...dat maakt het voor mij des te belangrijker om de beste moeder te zijn die ik kan zijn!

Het is mijn broertje niet eens opgevallen dat ik al 1,5e week niet op msn ben.
    Mijn schoonfamilie toont gelukkig wel veel interesse in de zwangerschap enzo!

Maar zusje en broertje zijn ook niet enthousiast of blij ofzo dat ze mijn getuigen zijn...

12. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Jeetje meid wat sneu voor je dat je moeder en broertje jouw verjaardag vergeten zijn. Ik kan me voorstellen dat je daar verdrietig om bent. Hopelijk heb je toch een leuke verjaardag gehad en bij deze alsnog gefeliciteerd van mij.

Misschien is het idd een goed idee om eens met je moeder, zus en broer te gaan praten dat je zo verdrietig en boos ben dat ze geen aandacht aan jouw zwangerschap schenken. Het is toch een hele bijzondere periode en wat is er nu fijner dan deze periode te delen met mensen die dicht bij je (horen) te staan.

Veel succes en een fijne zwangerschap gewenst.

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

dan lijkt het mij verstandig dat je andere getuigen gaat zoeken en hun maar even in hun eigen sop gaar laat komken

14. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

dat kan je zeker wel doen hoor.. het is Jouw bruiloft.. en jij hoeft niet later met spijt terug te denken aan die dag, en de verkeerde getuigen.. kies de 2 mensen waarvan je weet die je niet in de steek zullen laten.. je beste vriendinnen? misschien je oma? of iemand anders?..

15. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Je houdt veel te veel rekening met je familie.
    Kom eens, zij denken er ook niet over na dat hun acties jóu kwetsen! Ik zou het wel weten, ik zou ook andere getuigen vragen!

16. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Volgens mij kun je de getuigen altijd wijzigen bij de gemeente. Maar wat ik me afvraag is hoe jij je dan gaat voelen op je bruiloft. Hoe dan ook zul je je dan rot blijven voelen denk ik? Ik zou het met hen uit willen praten, wie weet speelt er van alles en hebben ze oprecht spijt dat ze je verjaardag zijn vergeten? En ik snap het echt hoor, dat je hen niet meer als getuigen wilt, maar daar kwets je jezelf ook mee vrees ik... Ik hoop dat het goedkomt!

17. Syrse

Syrse Fanatiek lid

Feb 9, 2012
    1,157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Getuigen kan je nog wijzigen, ik zou zeggen bel eens naar het gemeentehuis. Anders zouden er veel getrouwde koppels hun huwelijk mogen verplaatsen denk ik zo, af en toe valt er ergens wel eens een getuige weg.

En dat is inderdaad balen :( Dikke knuf.

Mijn moeder doet het andersom; bij mijn verjaardag en die van mijn zus belt ze niet, maar als het die van mijn broer is... belt ze ons om ons ertoe te verplichten hem op te bellen. Ouders, echt waar ;)
    Trek het je niet aan meid, energie die je in leukere dingen kan steken.

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Dan snap ik al niet waarom je haar als getuige hebt?
    Getuige zijn zou een eer moeten zijn. Voor mij geldt denk ik de regel: Graag of niet. Bij jou is het duidelijk niet 'graag'.

19. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Ben het helemaal met Amfy eens. Als het goed is trouw je maar een keer, dit is jou dag! Je moet je zeker niet druk hoeven maken over je getuigen, dit moeten mensen zijn op wie jij gek bent en die door het vuur gaan voor je. Lekker omgooien, je fam. zoekt het maar even uit.

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Hierboven had wel iemand een goed punt, dat wat je ook doet, er op de dag zelf een beetje een nare nasmaak zit aan de getuigen. Dat is nu dus al zo, nu de moeder en broer het zijn, maar als ze straks geen getuigen meer mogen zijn (wat ik terecht vind, persoonlijk), zullen ze je dat niet in dank afnemen en mogelijk creëert dat ook weer een negatieve sfeer op de bruiloft zelf...
    Aan de andere kant is dat dan ook een kwestie van bij hen wegblijven. Als zij zo doen, dan wil je daar ook niet bij in de buurt staan. ;) En heb je een ceremoniemeester? Die kan er ook voor zorgen dat vervelende mensen zich een beetje inhouden. Moet je wel iemand hebben met een beetje overwicht.

Share This Page