Vanmiddag intern sollicitatiegesprek

Discussie in 'De lounge' gestart door DRLB, 23 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DRLB

DRLB Bekend lid

11 dec 2015
    566
    23
    18
    Goedemorgen dames,

Ik zit een beetje met iets in mijn maag.
    Afgelopen maand heb ik gesolliciteerd voor de klantenservice binnen het bedrijf waar ik nu werk. Het assessment ging hartstikke goed alleen werd ik opgebeld met de mededeling; vanwege een slechte referentie van je oude afdeling (ook klantenservice) kan ik je niet aannemen.
    Wat het jammere ervan is, ik werk al 2,5 jaar in een andere functie binnen hetzelfde bedrijf waar ik het wel goed doe...
    Tevens ben ik erachter gekomen dat men heeft gezegd dat ik te snel verveeld was op de klantenservice, dus dit kun je naar mijn mening positief als negatief oppakken.

Omdat ik momenteel staand werk doe met vervelende werktijden wil ik echt terug naar het kantoor.. Vooral als de kleine er straks is (flexiber in welke dagen ik werk)
    Ik heb het er niet bij laten zitten en heb gesolliciteerd op een functie buiten de klantenservice om maar wel binnen hetzelfde bedrijf.
    Ik ben uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek vanmiddag en vraag me af, moet ik deze referentie nu vertellen of juist zwijgen.. Want mijn huidige manager wat al 2.5 m'n manager is heeft mijn groei gezien en staat volledig achter me om een goede referentie af te geven.

Jeetje wat kun je toch onzeker worden van zoiets!

Alvast bedankt voor de tips dames.

Liefs

2. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Wat gek dat hij/zij die referentie afgeeft en tegelijkertijd aan jou aangeeft achter jou te staan.

Ik zou er niets over zeggen, maar wel proberen dezelfde feedback te ondervangen door er alvast op in te spelen. Geef aan dat je graag uitgedaagd wordt en ook in je huidige functie die uitdaging zou willen zoeken. Dat je denkt dat de baan waarop je solliciteert wellicht openingen biedt om jouw flexibiliteit en creativiteit te ontplooien. Dan laat je doorschermeren dat je meer wilt, zonder direct te verwijzen naar wat je manager eerder gezegd heeft.

3. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Ik snap het niet helemaal. Heeft de leidinggevende die achter je staat de negatieve referentie gegeven of je leidinggevende daarvoor?

Ik geloof niet dat ik dit zou vertellen, aangezien je jezelf juist moet promoten in het gesprek. Verder helemaal eens met de tip van Mystiek.

4. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Ik zou het idd ook niet vertellen, maar idd wat Mystiek zegt zo zou ik het ook doen.
    Je moet jezelf tenslotte verkopen, en natuurlijk je huidige manager als referentie opgeven :)!

5. DRLB

DRLB Bekend lid

11 dec 2015
    566
    23
    18
    Thanks dames!!
    Het gesprek is goed verlopen volgens mij, ik heb er idd niets over verteld.
    Over 1.5 week weet ik meer dus ik blijf in spanning... Laat het jullie weten! Liefs

Deel Deze Pagina