Ambitieus

Discussie in 'De lounge' gestart door Sun01, 19 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Ben jij ambitieus op het gebied van werk en cariere maken?
    Vindt jij het belangrijk om hoog op de carriere ladder te staan of neem je genoegen met gewoon je huidige baan?
    Stippel je dus ook echt je cariere helemaal uit of heb je liever de zekerheid dat je dit werk nog wel 10jaar blijft doen?

En jullie partners? Zijn deze wel erg ambitieus?
    Ik lees veel op het forum over mannen die 70 a 80 uur werken in de week!

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ik ben niet ambitieus, nooit geweest ook, zit in de familie. Man is wel erg ambitieus, maar vindt zijn werk ook gewoon erg leuk. Hij is wel erg van de balans, gemiddeld werkt hij 40 uur, maar moet ook nog wel een op zakenreis en doet nog een wo studie. In de weken dat hij meer werkt compenseert hij dat de andere week. Daar ben ik heel blij mee, want een man die 70 a 80 uur per week werkt is niks voor mij en lijkt mij ook niet leuk voor de kids.

3. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Wij hebben beide uitdaging nodig, wil telkens wel een stapje verder. Hoeft niet perse in een nieuwe functie, maar dat kan ook in een bestaande functie zijn. Dit heb ik niet comtinue, maar komt in fases. Zoals nu ben ik net bevallen van m'n tweede zoon en heb ik even behoefte aan stabiliteit.
    Ik wil trouwens niet >50 uur per week werken, ik hecht ook waarde aan het leven buiten werk om. Dus binnen bepaalde kaders ben ik bezig met mijn carrière.

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Ik ben wel ambitieus denk ik. Ik heb hard gewerkt om het traject in te komen wat ik nu doe. Ik heb twee academische en twee postacademische titels, en ben nu bezig met een opleiding die enerzijds heel vakinhoudelijk is, maar waarmee ik straks mogelijk ook zelf ga opleiden en leidinggeven. Ik weet nog niet waar ik straks terecht kom, maar ik hoop op een plek waar inderdaad veel opleiding is en het vak in ontwikkeling is.

5. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Echt ambitieus , ik denk het niet. Ben wel een doorzetter dat wel. Maar heb een vrij simpel baan zeg maar. Ik heb het enorm naar mijn zin waar ik werk. Genoeg uitdaging. Maar het is niet zo dAt ik voor deze functie echt kan doorstuderen etc.

Man werkt dus wel enorm veel. Niet omdat die zo ambitieus is maar omdat er op dit moment gewoon veel werk is ;). En dat gaat altijd met pieken en dalen zeg maar. En op het moment heeft die het enorm druk dus is die veel weg.

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik ben ambitieus. Pas geleden kreeg ik een baan aangeboden waar ik niet meer 4 dagen per week kon werken en er veel reizen bij zat. Het was wel een enorme promotie! Mijn man steunt me zo dat hij zelf voorstelde dat hij minder zou gaan werken zodat ik dit kon gaan doen. Maar ik heb het toch niet gedaan, mijn kinderen zijn nu nog te klein en ik wil niet zo veel van ze missen. Over een paar jaar kijken we wel weer. En ik heb nu ook een goede baan met veel verantwoordelijkheid, beslisbevoegdheid en leidinggeven. Misschien niet zo ambitieus bij nader inzien :D

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik ben verre van ambitieus. Ik hou van mn werk en zou het graag blijven doen. Maar ik ben liever later thuis om mn kinderen op te voeden dan om carrière te maken en mn kinderen in de opvang te stoppen.

Mijn man is wel ambitieus. Helemaal prima. Goed verdeeld ;)

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik was nooit zo ambitieus. Mijn ex was dat wel en doordat hij veel weg was, was er voor mij weinig ruimte voor.

Inmiddels gescheiden en doordat mijn werk over ging naar de gemeente zijn er ineens een berg meer mogelijkheden. Wist niet dat ik het in me had. Nu de kinderen wat ouder zijn is het weer mijn tijd en dat voelt beter dan ik verwacht had.

Mijn nieuwe partner doet naast zijn fulltime baan een HBO studie en heeft daarnaast zijn eigen voetbalschool.

9. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik ben wel een beetje ambitieus, hoewel ik stabiliteit op dit moment belangrijker vind. Ben wel bezig met een opleiding en hoop hier binnen een jaar toch wel profijt van te hebben.

Mijn man is helemaal niet ambitieus, eerder wat lui:p hij roept wel eens dat hij meer/anders wil, maar wil er niks voor doen.

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

Nee niet echt . Ik werk om te leven.
    Ik zou wel graag opleidingen geven op de werkvloer en het hele proces kennen maar ik ben wel tevreden op het moment.

11. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik ben ambitieus maar tot op zekere hoogte. Als mijn gezinsleven er op achteruit zou gaan door bv te veel uren en afwezigheid dan doe ik een stap terug. Mijn man is ook erg ambitieus maar die heeft er ook de functie naar dus hij moet wel. Gelukkig vind ie zijn werk heel leuk.

12. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Mijn partner en ik zijn allebei totaal niet ambitieus! Wij werken puur om te leven en vinden ons gezinsleven en sociale leven veel interessanter dan onze carrières! Niet dat ik helemaal niet zou willen werken hoor. Ik vind mijn werk leuk en voel me ook wel voldaan na het werk. En na 3/4 weken vakantie vind ik het lekker om weer te werken. Vooral omdat het structuur geeft. Maar als het mogelijk was (financieel gezien) dan zou ik het heerlijk vinden om maar een paar uur in de week te werken ipv fulltime. Helaas denkt mijn man er ook zo over :p
    We moeten dus allebei wel voltijds werken.

13. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik ben heel ambitieus; heb een zeer goede leidinggevende functie met een groot aantal mensen onder me, een groot zakelijk netwerk, heb ontzettend veel lol in mijn werk en heb een pad uitgestippeld voor de komende jaren. Maar.... ik kan mijn tijd ook goed managen en ben (met het weekend er bij) altijd drie dagen thuis. Ik denk dat het ook gemakkelijker is voor mij om mijn werk te doen en om de balans werk/thuis goed op orde te hebben doordat mijn man minder ambitieus is en omdat we maar 1 kind hebben. Voor ons is het helemaal prima zo.

14. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Dit. Ik werk nu bijna zes jaar bij het zelfde bedrijf. Na twee jaar kwam er een nieuwe functie op mijn pad, deze kreeg ik. En nu komt er weer een andere functie op mijn pad waarvan ik hoop dat ik deze ook krijg.

15. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Jullie vinden het gezins en sociale leven interessanter dan carrière maken. Ik denk dat de meeste mensen waarde hechten aan een leuk en sociaal leven. Ik lees alleen dat jullie beiden voltijd moeten werken. Ooit beseft dat wanneer je iets ambitieuzer zou zijn je een iets hogere functie of andere baan zou kunnen uitvoeren waardoor voltijd werken niet nodig meer is?

16. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik ben vrij ambitieus ja! Best wat stappen gezet. Nu vooral een leuke brede baan op mijn niveau maar op den duur heb ik wel weer plannen om hogerop te komen. Ik wil alleen zolang mijn zoontje (en hopelijk broertje of zusje in de toekomst) niet naar school gaat maximaal 32 uur werken. Ook minimaal omdat ik er niet uit wil zijn. Ik heb gemerkt dat de functies waar ik interesse in heb ook nooit voor minder uur kunnen. Over een jaar of 4 wil ik dus wel weer fulltime gaan werken. Ook wil ik wel weer een studie oppakken. ik heb twee afgeronde studies maar wil in beweging blijven.

Mijn man is niet echt ambitieus die werkt meer om te leven. We werken nu beide 32 uur maar ik zie nog wel gebeuren dat ik fulltime ga werken en hij 3 dagen. Of thuis blijft ofzo..

17. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Grappig dit heb ik ook zo. Wil het wel weer maar nu nog niet. Nu even de balans houden.

18. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Redelijk ambitieus. Gestudeerd, gepromoveerd, banen gehad, veel gewerkt en op het werk altijd aan het proberen om te groeien. Vooral op het vlak van mijn ontwikkeling, maar ook in termen van organisatieontwikkeling, hogere functies en beloningen. Maar ik werk in een branche waar ambitie zich niet makkelijk vertaalt in groei. Dus de resultaten zijn niet per se groot. Vandaar dat ik zeg: redelijk ambitieus.

19. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Eigenlijk niet zo. Voor ik kinderen had was dit anders, liep ik altijd een stapje harder, bleef net even tot later, en stond te springen om ieder nieuw project. Maar sinds ik kinderen heb doet het me echt een stuk minder. Best wel erg eigenlijk, ik heb hard gestudeerd en en heb een ontzettende leuke functie, maar ik zou mezelf echt wat wijsmaken als ik vol zou houden dat dat net zo belangrijk voor me is als vroeger. En ik weet hoe ongeëmancipeerd het is, maar het is puur gevoelsmatig. Ik ben echt heel blij met m'n werk, doe het met plezier en geniet van de tijd zonder snotneusjes om me heen, maar mijn passie ligt ergens anders.

20. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Nee, eigenlijk niet. Mijn ambitie was genoeg verdienen om leuk te kunnen leven, dat is gelukt.
    Ik heb hbo en wo en werk in het VSO, ik wil geen teamleider worden, geen directeur, wil niet de verantwoordelijkheid over methoden, computers oid. Dus ik zit aan mijn top :)
    Mijn man hetzelfde ook Hbo en later Wo, goede baan bij een bank (hoewel al 7 (!) jaar onzeker door al die reorganisaties.
    Maar de ambitie is er wel afgegaan. Ons gezin is belangrijker en vrije tijd en leuke dingen doen staan op 1 nu.

Deel Deze Pagina