Ik val werkelijk van de ene verbazing in de andere. Wat is Trump toch een gevaarlijke man! We wisten al hoe gek hij was/is, maar elke keer verbaasd het me dat het weer een tandje erger kan. En nu de laatste ontwikkelingen - het gebruik van schoonmaakmiddel tegen corona - zorgt voor vele extra opnames in Amerika. Ik heb werkelijk te doen met al die Amerikanen en ik hoop echt voor ze dat ze straks verstandig gaan kiezen. Ik wilde het even kwijt, omdat het vaak zo surrealistisch klinkt wat hij zegt en hoe hij zich gedraagt. Het lijkt wel een slechte horrorfilm..
Eerlijk gezegd lachte ik me rot vanmorgen toen ik het las over desinfectiemiddel desinfecteren..... maar mensen hebben dat toch hoop ik niet werkelijk gedaan? Die man is een gevaar voor het land
Nou ja, als een heleboel Trump aanhangers zichzelf met desinfectie middel gaan injecteren lost dat ook weer het probleem van de aankomende verkiezingen in Amerika op. #omdenken
Ik schoot er ook van in de lach toen ik het op de radio voorbij hoorde komen. Maar Trump een gek? Ik zie vooral een ondernemer, vind dit ook een typische (rijke) ondernemers uitspraak: hij hoort iets, kraamt meteen een idee uit die anderen vervolgens kunnen gaan uitzoeken voor hem. Het is alleen totaal ongepast voor een president en dan ook nog van zo'n land. Maar hij is dan ook geen typische president
Trump voldoet zeker wel aan een aantal psychiatrische diagnoses (maar niet iedereen met een psychiatrische diagnose is uiteraard gek ). En zeer gevaarlijk, aangezien er hoop kwestbare mensen zijn adviezen letterlijk nemen. Ook heb ik sterk een vermoede dat hij cognitief heel snel achteruit gaat, wat de situatie nog gevaarlijk zou maken.
Mijn man en ik moesten keihard lachen toen we het vanochtend zagen. Dat meent ie toch niet?! Hoe dom kan je zijn, desinfectie in de longen spuiten?! En dan zegt ie er nog bij dat ie geen dokter is, maar dat het wel het onderzoeken waard is
Ja, die man spoort echt niet. Ieder enigszins nadenkend mens weet dat het niet gezond is om ontsmettingsmiddel op te drinken of te injecteren. Maar doordat die man zoooo verschrikkelijk dom is, en er blijkbaar ook nog mensen zijn die die sukkel geloven, krijg je dus wel heel bizarre gevolgen. Ik moet dus ook iedere keer mijn onderkaak van de grond rapen als ik zulke dingen hoor of lees. Mijn kinderen weten nog dat zoiets gevaarlijk is, en de president van een van de grootste landen ter wereld stelt zoiets voor om corona te bestrijden.. omg..
Nu al? Ik dacht dat ie het vannacht of gisternacht had geroepen. En ik weet niet wat erger is: hij of gepeupel dat hem serieus neemt...
NOS: Medici vrezen dat Amerikaanse burgers zelf met de suggestie van Trump aan de slag gaan. Een gezondheidsdienst van de overheid constateerde deze week nog dat het aantal vergiftigingen door schoonmaak- en ontsmettingsmiddelen in de coronapandemie omhoog is geschoten. Een van de slachtoffers was een vrouw die al haar groenten in een mengsel van water, azijn en 10 procent bleek liet weken. Ze werd onwel en met een ernstig zuurstoftekort in het ziekenhuis opgenomen, waar ze herstelde. Ook de Amerikaanse voedsel- en warenautoriteit kreeg veel extra meldingen binnen: van braken, diarree, scherpe bloeddrukdaling en acuut leverfalen als gevolg van het innemen van desinfectiemiddelen.
Zijn dagelijkse persconferenties staan online, bekijken waard.. Ik stel me vaak voor hoe het zou zijn als Rutte naast Van Dissel stond en dat soort dingen zou roepen
Dit schijnt in meerdere landen te gebeuren helaas, vooral door arme bevolking die zich geen arts kunnen veroorloven. Niet letterlijk zo, maar dat mensen hun eten desinfecteren na aankoop. Incl groente en fruit. Met desinfectiemiddel..
Dat hij gevaarlijk is blijkt de hele corona crisis al vaker. Hoe makkelijk hij denkt over corona, over de economie die weer open moet, over het ontslaan van bepaalde mensen. Maar ook het gemak waarmee hij bepaald dat Amerika superieur is maakt dat hij echt gevaarlijk is.
Ik heb oprecht medelijden met alle Amerikanen die zo slim waren om niet op hem te stemmen. En eigenlijk heb ik ook wel medelijden met de mensen die zo dom waren om dat wel te doen...