Werk: toe aan een nieuwe uitdaging

Discussie in 'De lounge' gestart door RE080219, 5 sep 2023.

  1. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.493
    4.727
    113
    Want precies dat. De uitdaging is eruit. Het gevoel van voldoening is op. Het voelt alsof ik nergens (meer) aan kan bouwen, alsof ik alleen nog maar brandjes aan het blussen ben.

    Heb een fantastisch team en ik ga ze niet graag ‘achterlaten’, maar ik kan ook m’n eigen groei en ambities niet oneindig on hold zetten omdat ik me bezorgd maak om hoe het nu met hen verder moet zou ik er niet meer zijn.

    Intern zijn er (momenteel) geen stappen te maken voor me en op de korte termijn verwachten we die ook niet. Dus……heb ik gesolliciteerd. Extern. Met frisse tegenzin. Want heb een spuughekel aan solliciteren en gesprekken en iedere keer hetzelfde riedeltje opdreunen. Maar goed. Van blijven hangen in wat nu is, word ik ook niet beter of gelukkiger…

    Maar sjeeminee wat een k…aanbod qua vacatures momenteel zeg. Is dat omdat het komkommertijd is?
     
    duitshollandsmeisje en bluedrake vinden dit leuk.
  2. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oeh herkenbaar. Ik ben een tijdje terug benaderd via mijn netwerk en ook een nieuw aanbod gekregen. Ik heb er een tijdje over nagedacht, een beetje onderhandeld nog en het aanbod aangenomen. Het was echt tijd voor iets anders. Ook idd geen uitdaging meer binnen de organisatie zelf. Ik blijf hetzelfde werk doen, maar dan in een nieuwe omgeving! Het solliciteren heb ik dus niet gehad. Ik wil alleen zeggen: ga ervoor. Jezelf in de weg zitten is heel zonde!
     
    RE080219 vindt dit leuk.
  3. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.660
    4.038
    113
    Vrouw
    Wat is dit herkenbaar zeg.. zit in hetzelfde schuitje momenteel. Misschien kunnen we elkaar een beetje ondersteunen.
     
    RE080219 vindt dit leuk.
  4. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.493
    4.727
    113
    Ja! Leuk! Lekker spuien, klagen, sparren, vacatures delen…? Wat zoek jij?

    En @Nina Sanders wanneer ben je gestart? Kun je je draai al een beetje vinden?
     
  5. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.664
    1.296
    113
    Gewoon doen! Ik heb dat elke 3-4 jaar en wissel dan weer van baan. Bij mijn vorige baan te lang blijven hangen (6jr), omdat de kinderen klein waren en het wel erg makkelijk was om alles op de automatische piloot te kunnen doen. Maar wat was dat een saaie periode, die laatste 2 jaar! Nu alweer 1,5 jaar een andere baan en nog geen dag verveeld. Dus doen!
     
    bluedrake en RE080219 vinden dit leuk.
  6. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.493
    4.727
    113
    Ga ik ook doen @zeilbootje :) Toch is het ‘eng’ en ergens ook wrang dat ik op eigen initiatief voornemens ben om een vaste aanstelling op te zeggen… Terug naar de onzekerheid enzo. Maar zonder wrijving geen glans, toch?
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  7. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.664
    1.296
    113
    Tuurlijk is het even onzeker. Maar in het gekste geval is het geen leuk werk en zoek je weer iets anders. En een vast contract zegt ook niet alles. De laatste 3 bedrijven waar ik een vast contract had was er een reorganisatie en stond ik alsnog op straat. Maar het is wel een hoop gedoe, dat solliciteren. Ik weet niet of het de tijd is of dat je iets zoekt wat niet veel voorkomt, maar solliciteren kost gewoon tijd en energie. In combinatie met je huidige werk, gezin, huishouden, etc.
    Lijkt die baan waar je op gereageerd hebt je leuk genoeg om voor te wisselen?
     
    bluedrake en RE080219 vinden dit leuk.
  8. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.894
    4.168
    113
    Ik heb net m'n sollicitatiebrief af en verstuur hem morgen. Ben heel benieuwd. Het werk vind ik nog steeds heel leuk, maar wel in een andere omgeving en meer salaris. Maar, ik vind het ook vreselijk spannend!
     
    Nina Sanders, bluedrake en RE080219 vinden dit leuk.
  9. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.042
    14.307
    113
    Nou als iemand nog zich geroepen voelt als medior .net'er in regio Dordt stuur maar een PM hoor!!!

    #wie niet waagt :roflmao:
     
    Maslov en RE080219 vinden dit leuk.
  10. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.693
    635
    113
    Herkenbaar, hier hetzelfde. Ik wil weer groeien, mezelf verder ontwikkelen etc. Maar het aanbod aan vacatures valt me enorm tegen, gezien het grote tekort aan mijn beroepsgroep. De vacatures waar ik op gesolliciteerd heb hebben veel reacties gekregen heb ik gemerkt. Ik hoop dat het idd komt omdat het komkommertijd is en dat het wat gaat aantrekken komende tijd.
     
    RE080219 vindt dit leuk.
  11. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.764
    745
    113
    Ik merkte een aantal jaar geleden ook dat de uitdaging echt weg was. Intern doorgroeien was toen ook lastig, maar ik vond (en vind) het wel een prettige werkgever waar ik graag wilde blijven. Ik heb toen besloten om lid te worden van een politieke partij. Niet lang daarna ben ik ook raadslid geworden. Dat gaf en geeft mij weer de uitdaging waar ik naar opzoek was én ik kon bij dezelfde werkgever blijven werken. Sinds afgelopen februari heb ik ook intern een anderen functie, dus terugkijkend ben ik erg blij met de keuze die ik had gemaakt.
     
    RE080219 vindt dit leuk.
  12. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.493
    4.727
    113
    In ieder geval meer autoriteit en meer uitdaging. Op het oog meer ruimte voor bouwen en innovatie ipv brandjes blussen.

    En het zijn vier sollicitaties haha. Eerste uitnodiging ook al binnen. Alleen beetje verslikt in de reistijd dus hoop dat hybride werken en goede secundaire voorwaarden wel part of the deal zijn anders is het een nope. :roflmao:
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  13. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.660
    4.038
    113
    Vrouw
    Ik had het lef niet om zo'n topic te openen dus heel blij dat jij dat gedaan hebt :oops:

    Zoek een baan waarbij ik vooral gewaardeerd word en waar ik groei in zie. Waar ik nu zit zijn bijna al mijn collega's al weg, door de hoge wegdruk en nu ik met verlof nog ben heb ik terug zitten kijken op mijn werk en zie er geen potentie meer in.

    Ben geswitcht naar de techniek waar echt mijn hart in ligt alleen nooit een opleiding in gevolgd :( Binnenkort ga ik wel ergens meelopen en dat is mega spannend.

    Ga ook mijn vaste contract opgeven maar zie geen andere keuze. De rek is er uit waar ik zit.
     
  14. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.493
    4.727
    113
    En naar wat voor functie zoek je dan precies?

    Voelt echt rot als een baan waarin je met moed en motivatie hebt geïnvesteerd, niet meer de voldoening brengt die je zoekt. :(
     
  15. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    16 apr 2016
    2.245
    2.653
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Ik ben ook om me heen aan het kijken. Heb een hele leuke baan en een fantastisch team opgebouwd de afgelopen jaren, maar ik merk dat ik niet meer de voldoening eruit krijg die ik eerder had. Gevolg is dat de negatieve dingen meer opvallen en de energiebalans steeds vaker niet positief is.

    En nu dus kijken wat ik leuk vind… Ik heb echt een nieuwe component weer nodig in mijn werk om weer uitdaging te voelen. Nieuwe sector, nieuwe inhoud.

    Vorige week kwam ik een fantastische vacature tegen, maar mijn achtergrond sloot niet geweldig aan. Toch gereageerd. En uitgenodigd op gesprek. Ze hadden ruim 30 reacties binnen gekregen…ik was duidelijk niet de enige die het interessant vond. Ik en 3 anderen zijn uitgenodigd. Ik acht de kans groot dat een van de anderen wel aan een voor hun belangrijke eis voldoet (ervaring in de sector), maar wie weet. Het gesprek was heel leuk en er gaan er 2 door naar de volgende ronde. Dus ben nu aan het duimen :)
     
    RE080219, OliJul, bluedrake en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Pompidom

    Pompidom Actief lid

    6 jul 2021
    282
    154
    43
    Vrouw
    Meestal komen er rond november weer veel nieuwe vacatures.

    Bij veel grote bedrijven moeten namelijk in oktober de plannen en budgetten voor het volgende jaar klaar zijn. Dan weten ze ook welk personeel ze nog moeten werven.

    Succes!
     
    RE080219 vindt dit leuk.
  17. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.660
    4.038
    113
    Vrouw
    werkvoorbereider / service en onderhoud

    En jij? Waar ben jij naar op zoek?

    Het is waar wat je zegt. Mijn mentale gesteldheid lijd er nu ook onder en dat is alles wat ik wil. Het is tijd om verder te gaan, ik ben er bijna heb alleen de moed nodig.
     
    RE080219 vindt dit leuk.
  18. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Nog niet. 1 oktober. Ik heb eerst nog even vakantie! ;)
     
    RE080219 vindt dit leuk.
  19. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Dat moet tegenwoordig toch wel? Ikzelf ga 1 kantoordag doen per week en verder gewoon waar ik wil (dat zal voornamelijk thuis zijn). Wellicht dat ik in het begin wat vaker op locatie ben omdat dat prettig is om meer inzicht in het bedrijf en de mensen te krijgen, maar met 4 kids is veel reizen etc echt niet te doen. Al helemaal kantoortijden. Niet te combineren in mijn geval. Maargoed. En af en toe juíst lekker even eruit is ook leuk. Beetje onder de mensen zijn. Ik ben benieuwd wanneer m’n auto klaar staat :)
     
    RE080219 vindt dit leuk.
  20. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.493
    4.727
    113
    Business Support Manager, Change Manager, Innovation Manager. Geef het beestje een naam, invulling van de rol verschilt immers nogal per organisatie. Heb de meeste ervaring binnen de logistiek maar branche maakt me niet per se heel veel uit al denk ik niet dat ik bijv. in de financiële of IT sector interessant gevonden word. ;)
     
    bluedrake vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina