Werk: toe aan een nieuwe uitdaging

Discussie in 'De lounge' gestart door RE080219, 5 sep 2023.

  1. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.660
    4.038
    113
    Vrouw
    Wel grappig dat we allebei totaal wat anders zoeken. Ik heb er de afgelopen dagen over nagedacht en ik ga sowieso de stap maken. De vraag is alleen naar wat voor bedrijf en wanneer.
     
    RE080219 vindt dit leuk.
  2. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.493
    4.727
    113
    Welke regio zoek je?
     
  3. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.660
    4.038
    113
    Vrouw
    Zuid Holland, en jij?
     
  4. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.493
    4.727
    113
    Regio Tilburg/Breda. Gorinchem kan bijv ook nog maar ik hou ook rekening met verkeersopstoppingen; zou bijv. nooit in Dordrecht gaan werken.
     
  5. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.660
    4.038
    113
    Vrouw
    Dat is wel herkenbaar, het zijn vaak niet de kilometers maar de files die het opbreken. In Zuid Holland staat het op bepaalde punten altijd vast, dat heeft dan ook niet mijn voorkeur.
     
    RE080219 vindt dit leuk.
  6. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.353
    300
    83
    Poeh...herkenbaar! Maar bij mij speelt de huidige organisatie ook een rol: wat een drama is dat zeg (wanbeleid)! Ik werk in het onderwijs en ik ben afgelopen maanden regelmatig benaderd door recruiters. Ik heb veel energie gestoken in het solliciteren afgelopen maanden: vooral vooraf bellen, kennismakingsgesprekken aangevraagd/gehad en schoolplannen en visiestukken gelezen.

    Nu heb ik een nieuwe baan waar ik eerdaags start (helaas drie maanden opzegtermijn) en waar de visie op onderwijs matcht met de mijne, maar toch slaat de twijfel toe. Ik ga namelijk precies hetzelfde doen, maar dan bij een andere werkgever. Terwijl ik na 23 jaar voor de klas ook wel echt toe ben aan iets anders.

    Ik zou vooraf bedenken bij welke bedrijven je wilt werken en informatie inwinnen, eventueel open sollicitaties sturen en op LinkedIn plaatsen dat je #opentowork bent. Vooraf helder hebben wat je wilt, scheelt later in het sollicitatieproces. Succes!
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  7. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.894
    4.168
    113
    Ik heb het gehoord dat ik aanstaande maandag op sollicitatiegesprek mag komen. Ben erg benieuwd hoe het gaat.
     
    Syane en bluedrake vinden dit leuk.
  8. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.652
    3.459
    113
    Ik werk al 11 jaar bij dezelfde organisatie. Ik ben goed in het werk en kan het met 2 vingers in de neus doen. Het paste perfect bij mijn privé leven op dat moment, namelijk het starten van een eigen gezin. Maar nu, 3 kinderen verder, ben ik er helemaal klaar mee. Het werk heeft zo veel emotionele belasting, ik heb het gehad. Zit momenteel mede daardoor in de ziektewet.
    Laatst kwam er een interne vacature voorbij. Totaal iets anders als dat wat ik nu doe. En ondanks dat de vacature eigenlijk net iets te vroeg kwam heb ik toch gesolliciteerd en onverwacht ook aangenomen.

    Ik vind het heel spannend maar het kan alleen maar positief bijdragen aan mijn herstel.
     
    Dubbelgeluk, Suzy85, Syane en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.701
    6.407
    113
    Herkenbaar, ik werk al 25 jaar bij dezelfde organisatie, en nu m’n jongste een stuk zelfstandiger aan het worden is is het voor mij tijd om verder te kijken. Wilde niet intern iets zoeken, dus ben met iets heel anders bezig. Heb al assessments gemaakt en ben bezig met m’n Wft, en ondertussen druk bezig met gesprekken. Heb het op m’n werk al aangegeven, ook om te onderhandelen over m’n opzegtermijn (officieel is die 2maanden per opzeg datum).
     
    Suzy85, Leesteken en RE080219 vinden dit leuk.
  10. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.701
    6.407
    113
    Spannend, veel succes.

    Ik heb aankomende maandag een intake met een recruiter die Rabobank in haar portefeuille heeft, vandaag had ik dat gesprek met iemand van de abn. Woensdag 20 september heb ik een sollicitatie staan met de abn. Het is online en in een groep, ben heel benieuwd hoe dat gaat. Als het goed gaat zou ik in oktober al kunnen beginnen.
     
    Fanne en Suzy85 vinden dit leuk.
  11. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    16 apr 2016
    2.245
    2.653
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    En door naar de 2e ronde, in de loop van volgende week weet ik meer. En ik vind het zo spannend opeens. Het lijkt me namelijk oprecht echt onwijs leuk.
     
    Nellie4, Miss T, mamabri en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.701
    6.407
    113
    Wat goed! Spannend hoor.
     
    Suzy85 vindt dit leuk.
  13. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.493
    4.727
    113
    Spannend!!!

    Hier: drie afwijzingen, vier nog in afwachting en een uitnodiging. Wel regio Eindhoven (oeps) dus weet niet of dat wat wordt. Dan moeten de secundaire voorwaarden wel echt goed zijn.

    Vandaag m’n CV herschreven. Mocht wel wat krachtiger, vond m’n NLP coach. :roflmao: Ben te bescheiden zei hij.
     
    bluedrake en Suzy85 vinden dit leuk.
  14. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    16 apr 2016
    2.245
    2.653
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Wat balen van de afwijzingen. Reageer je op andere functies dan passend bij je ervaring of is er idd veel te behalen door cv en brief anders te doen? Heb je een duidelijke reden gekregen bij de afwijzingen? Anders kan bellen ook nog wel goed zijn om wat meer beeld te krijgen bij waarom je er niet uitspringt in de papieren selectie.
    Als ik je kan helpen door juist als buitenstaander eens mee te kijken met brief en cv, laat het me vooral weten.

    Ik merk dat ik regio iets minder belangrijk ben gaan vinden nu hybride werken op de meeste plekken de norm is. Maar reizen moet je natuurlijk ook weer niet tegen gaan staan…
     
    Jolna vindt dit leuk.
  15. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.660
    4.038
    113
    Vrouw
    Even een upje. Inmiddels heb ik een baan aangeboden gekregen en heb ik ook nog een gesprek staan. De 2e wil ik heel graag alleen hebben nu geen vacature open staan maar ik mag toch op gesprek komen..iemand ervaring hiermee?
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  16. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.054
    3.127
    113
    Heel herkenbaar. Dit was ik een jaar geleden.
    Een LinkedIn aangemaakt en de aanbiedingen vlogen (en vliegen) mij op m'n oren. De sprong gewaagd en sinds vorig jaar oktober ergens anders aan de slag gegaan. Beste beslissing ooit, ik zat gedetacheerd maar m'n opdrachtgever was zo blij dat ik sindskort een vast intern contract heb. Meer doorgroeimogelijkheden en meer uitdaging. Echt top (naast super ongemakkelijk, oncomfortabel, eng etc;)).
     
    Leesteken en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  17. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.215
    1.669
    113
    Leiden
    Ja, diezelfde ervaring heb ik ook gehad. Bedrijf benaderd waar ik graag wilde werken, ze hadden geen vacature op dat moment. Maar na een kennismakingsgesprek gesprek bleek er wel een klik, en toch ook wel behoefte en ruimte bij het bedrijf voor een extra kracht met mijn profiel. Ik werd al meteen op de terugreis van mijn eerste gesprek gebeld dat ze nog eens door wilden spreken over de mogelijkheden en ben niet veel later aangenomen. Dus kan zeker goed uitpakken!
     
    bluedrake en Miss T vinden dit leuk.
  18. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.660
    4.038
    113
    Vrouw
    Ah dat geeft hoop! Ik hoop echt dat dit mij ook gaat overkomen, ik wil daar ontzettend graag werken omdat ik dan mijn kennis kan verbreden :) bedankt voor je reactie!
     
    siets vindt dit leuk.
  19. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.353
    300
    83
    Geen ervaring mee, maar ik zou sowieso gaan. Je weet nooit of er toch iets uitkomt.
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  20. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.660
    4.038
    113
    Vrouw
    Ik ga sowieso deze kans grijpen inderdaad! En hopelijk komt er wat moois uit :)
     
    Miss T vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina