Werk: toe aan een nieuwe uitdaging

Discussie in 'De lounge' gestart door RE080219, 5 sep 2023.

  1. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    16 apr 2016
    2.245
    2.653
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Wat goed zeg!

    Bij de organisatie waar ik nu werk nemen we denk ik driekwart van de mensen aan zonder vacature. Als we in contact komen met iemand die een goede cv heeft en goed klikt, dan hebben we altijd wel mogelijkheden. En onze ervaring is dat we op vacatures juist veel slechtere reacties binnenkrijgen. Succes met je gesprek! Wanneer heb je het gesprek?
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  2. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.660
    4.038
    113
    Vrouw
    Dat is wel goed om te horen, ik heb er zelf namelijk totaal geen ervaring mee!

    Eind volgende week heb ik het gesprek staan, dus nog even geduld hebben :)
     
    lorreke en Suzy85 vinden dit leuk.
  3. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.894
    4.168
    113
    Vorige week ben ik op gesprek geweest en meteen benoemd. Heb alleen besloten om het niet te doen. Krijg nu bij m'n huidige werk een eenmalige bonus en 5% op m'n salaris. Ook prima en m'n werk is nog steeds leuk. Binnenkort ook een gesprek met m'n teamleider hoe ze me meer uitdaging gaan bieden.
     
  4. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.652
    3.459
    113
    Heb gisteren m’n laatste werkdag gehad in mijn ‘oude’ functie. Nu 1,5 week vrij en 2 oktober de introductie van de nieuwe functie

    Ik vind het allemaal erg spannend. Ik ga ook best meer uren werken en het komende half jaar geen mogelijkheid tot thuis werken.. maar dat zijn beren die ik nu zie omdat ik het zo spannend vind.. het komt vast goed!
     
    zwaaistaart en Suzy85 vinden dit leuk.
  5. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.143
    2.858
    113
  6. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.493
    4.727
    113
    Bedankt @Beheer!

    Een update van hier, ruim een halfjaar later. Situatie beterde niet, sterker nog, een wisseling in het senior management werkte averechts. Dus heb ik ontslag genomen per april. Het spreekwoordelijke vel verkocht voor de beer geschoten was. ;) Wel in goed overleg en met een beëindigingsovereenkomst zodat ik kon terugvallen op eventjes WW. En nu heb ik een prachtig aanbod liggen voor een leuke volgende rol die weer goed op m’n CV gaat staan. Dus per juni heb ik een nieuwe werkgever en een fors aantal mooie benefits! :)
     
    Maan14, Jo79, spruitje80 en 11 anderen vinden dit leuk.
  7. breister

    breister Fanatiek lid

    9 aug 2019
    3.429
    693
    113
    Vrouw
    Goed nieuws! Fijn dat het zo uitgekomen is! Van harte gefeliciteerd met de nieuwe baan. Heb je nog even voor jezelf voor je per juni gaat beginnen :thumup:
     
    RE080219 vindt dit leuk.
  8. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.583
    1.927
    113
    Ik ben ook wel echt toe aan een nieuwe uitdaging maar jeetje, wat is het lastig om dat te organiseren als alleenstaande moeder.
    Ik werk nu bij een hotelketen maar zou wel weer graag de hulpverlening in willen (heb een diploma social work). Alleen is het overal onregelmatige diensten, wat dan weer niet gaat met opvang, en het salaris is een stuk lager dus een oppas is dan niet meer te betalen.
    Heb alle opties al uitgedacht maar zoals het er nu uitziet moet ik het nog maar een aantal jaren uitzingen tot zoon groot genoeg is om alleen thuis te zijn...
     
    RE080219 vindt dit leuk.
  9. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.569
    3.384
    113
    Je kan toch altijd in gesprek gaan, bij ons is het ook onregelmatig maar ik kijk bij veel wel wat hun wensen zijn en wat kan, zo hebben wij mensen die alleen overdag werken of alleen avonden enz. Er is een tijd geweest dat je alle diensten moest draaien maar eerlijk dat gaat in deze tijd echt niet werken.
     
    Bloem2310 vindt dit leuk.
  10. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.583
    1.927
    113
    Daar ben ik al mee bezig geweest maar meestal is het vroeg beginnen (dus voorschoolse opvang) en dan is er dus ook nog naschoolse opvang nodig. En ik zou echt 5 dagen moeten werken om voldoende te verdienen, dat vind ik voor zoon niet prettig (en is met mantelzorg ook niet haalbaar). Plus 5 dagen opvang is hier in de omgeving helaas niet mogelijk...
     
  11. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.583
    7.103
    113
    En de ambulante hulpverlening? Dat kan in de avonden, maar ik deed het vooral overdag. Kan zelfs alleen onder schooltijd als je het zo plant.
    Of een dagbehandeling of medisch kdv, er zijn best zat werkplekken waar ze social workers vragen waarbij je regelmatig (en zelfs in kantoortijden) werkt.
     
  12. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.569
    3.384
    113

    Snap ik dan ook! Jammer maar ook logisch dat je zoon voor gaat is hier ook hoor. Keuzes met werk zijn zo gemaakt in belang van mn kids.
     
  13. Forumnaam

    Forumnaam Bekend lid

    19 okt 2019
    777
    1.543
    93
    #53 Forumnaam, 18 mei 2024
    Laatst bewerkt: 18 mei 2024
    Ik dacht ook dacht het niet haalbaar zou zijn toen ik wilde overstappen. Maar ik heb wel goede afspraken kunnen maken. Ik heb toen ik een vacature zag gewoon gemaild om mezelf voor te stellen, gezegd dat mijn privé situatie voor en nadelen mee zou brengen. De voordelen uitgelegd en ook de nadelen (dus weinig flexibel. Bij mij houdt dit in: de ene week maar 2 dagen beschikbaar de andere week 4 dagen) Ik werk in de jeugdzorg en onze dagdiensten beginnen gelukkig gewoon om 9:00 uur. Geen voorschoolse nodig. En ik weet niet wat voor functie je heb bij het hotel en welk uurloon daarbij hoort? Ik weet wel dat je in de jeugdzorg wel hoger salaris heb dan bijvoorbeeld gehandicaptenzorg. (Ik verdien ruim €23,- per uur bruto en ik krijg nog ORT) Ik hoop voor je dat je toch wat kan vinden.
     
    Jo79 vindt dit leuk.
  14. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.674
    3.535
    113
    Ik zou ook zeker in gesprek gaan, er valt momenteel al zo weinig te kiezen voor werkgevers, dat ze vaak wel water bij de wijn willen doen.
     
  15. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.493
    4.727
    113
    Juni wordt juli omdat zij het intern niet zo snel rond krijgen. Prima, maandje vakantie nog! :D En dan instromen in een organisatie die laaiend enthousiast is over mij. Dat geeft zo’n lekker gevoel! Beter dan ergens ‘het voordeel van de twijfel krijgen’.

    Contract is getekend. Heb er zo’n zin in! 38 uur ipv 40+, geen weekendbereikbaarheid meer, vijf vrije dagen meer dan wat eigenlijk bij de functie hoort ‘gewoon omdat ze willen dat ik ook voldoende tijd met mijn gezin kan hebben’, bijna volledige vrijheid mbt cursussen en scholing, salaris ruim 25% hoger, een mooi groeiperspectief (zowel in verantwoordelijkheden als financieel), een general manager die ik heel hoog heb zitten en waar ik een gave samenwerking mee verwacht én direct een vaste aanstelling.

    *EDIT zou bijna vergeten dat hybride werken de standaard is en dat we na de eerste paar maanden de kinderopvang dus fors kunnen terugschalen naar bijna nul. Fijn voor ons, fijn voor de kinderen en fijn voor de portemonnaie!

    Nadat ik mijn vorige job opzegde, heb ik geregeld getwijfeld of ik wel het juiste had gedaan. Had ik niet wat weggegooid dat ik eigenlijk had moeten houden? Los van dat ik rationeel heus wel wist dat het daar niet langer meer houdbaar was, was de onzekerheid in uitkomst eng en frustrerend. Ben zó blij dat het nu toch de juiste keuze is gebleken! :thumup:

    Sorry hoor ik stuiter nog even verder. :D
     
    Suzy85, Rizzoli, Lill en 8 anderen vinden dit leuk.
  16. breister

    breister Fanatiek lid

    9 aug 2019
    3.429
    693
    113
    Vrouw
    Stuiter vooral verder! Het is alleen fijn als een dergelijke beslissing zich zo goed blijkt te bewijzen.
     
    RE080219 vindt dit leuk.
  17. Diiba

    Diiba Bekend lid

    14 sep 2023
    613
    989
    93
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Wat voor soort baan is het?
     
    RE080219 en Syane vinden dit leuk.
  18. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.493
    4.727
    113
    Head of Customer Services bij een internationale handelsorganisatie. Ze hebben een flinke uitdaging liggen om het marktaandeel te vergroten (nu marktleider maar er is meer nodig om dat ook te blijven). Dus: een mooie strategische rol en de bedoeling is dat een twee-/drietal andere afdelingen op termijn ook onder mij gaan vallen.
     
    Syane vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina