Hoi dames. Ik vraag me af of iemand dit herkent. Ik heb sinds de bevalling (sectio en ruggeprik) enorm last van hoofdpijn en duizeligheid. De duizeligheid begon met opspelen bij het opstaan vanuit bed, bank of stoel maar speelt nu ook steeds meer op als ik gewoon zit of als ik bijvoorbeeld in de keuken sta. Best beangstigend vind ik het. Ik eet gewoon gezond, heb geen hongergevoel dus daar lijkt het me niet aan te liggen. Ik heb geprobeerd steeds slokje cola te drinken als ik zo dukzelig ben (dacht misschien komt het door suikergehalte ofzo) maar dat helpt me niet echt. Als de duizeligheid is weggetrokken krijg ik echt last van hoofdpijn. Echt pijnscheuten. Is dit voor iemand herkenbaar? Ik twijfel heel erg over wat de oorzaak kan zijn? Zou het iets met de ruggeprik te maken hebben? Met de hormonen? Of staat het helemaal los van de bevalling en heeft het een andere lichamelijke oorzaak? Misschien een gebrek aan een of andere vitamine (maar welke dan)?
Ikzelf heb er geen verstand van maar weet dat een vriendin van mij dit na de bevalling ook heeft gehad. Schijnen uitwerkingen te zijn van de ruggenprik.
Echt waar? Het is inmiddels al bijna 5 weken geleden! Moet helaas pas over 2 weken op controle bij gyn dus dan zal ik het daar maar gaan aangeven.... Pff! Had je vriendin er lang last van?
Ik lees even mee want ik heb dit dus ook sinds de bevalling. Duizelig en af en toe zo'n dof, slapend gevoel (als in, wanneer je voet slaapt) en lijkt net alsof ik dan elk moment weg kan vallen.. Daarna inderdaad knallende hoofdpijn. Heb ook al cola en drop geprobeerd maar helpt allebei niets. Mijn bloed, longen e.d. zijn twee keer gecheckt maar niks te vinden, dus hier wordt het op de emotionele toestand gegooid.. Heb wel pilletjes maar mag 1 halve per dag en die werkt maar een paar uur.. Hier overigens geen ruggenprik o.i.d.
Ze had dit ook pas na een aantal weken. Heeft ongeveer een week geduurt. Maar daarna was het ook weer weg. Mocht je het niet vertrouwen dan gewoon de gyneacoloog bellen.
Vitamine B12 gebrek? Even langs je ha om je bloed te laten controleren. Tabletten helpen niet, je hebt injecties nodig . 2x per week 10 weken lang, en als je bv geeft moet je er langer mee door gaan. Ik ga nog steeds 1x per 2 weken (al ruim 1,5 jaar)
Ok, dus wel iets om mee naar de dokter te gaan dus. Vraag me overigens af of het mogelijk is dat ik een B12 tekort heb. Ik drink veel soja (waar b12 inzit) en eet vaker vleesvervangers met b12 toegevoegd.
Als ik me niet vergis waren jullie ook heel druk met een niet-slapende baby, toch? In dat geval denk ik dat het vooral oververmoeid/stress is, wat ik erg herken van de eerste waarbij ik max 3-4 uur slaap per dag kreeg. Inderdaad duizelig, hoofdpijn en op een gegeven moment begon mijn zicht half uit te vallen. Bij mij nergens een tekort aan vastgesteld, ik was gewoon "op"..
En als je beetje zout neemt? Werkt dat niet beter? Ik heb erg lage bloeddruk en ben regelmatig erg duizelig, ikheb altijd zakje zout bij me en dat werkt perfect.
mijn moeder had hier een tijdje geleden ook erg last van (en haar bevallingen zijn al heeeeel lang geleden ) en bij haar kwam het doordat haar nek/schouders erg vast zaten. Kan dus ook inderdaad door stress, verkeerde houding etc. Met een paar keer fysio was het over.
Dank meiden voor de reacties. Ik heb inderdaad een zware maand achter de rug met een onrustige baby. Maar de afgelopen dagen is ze slechts 1x elke nacht gekomen (om 10 uur, 2 uur en 6 uur voeding). Dus ik heb toch wel wat geslapen. Maar de kleine is wel overdag erg veel wakker en ik heb de baby dus veel op mijn arm. Misschien dus toch beetje verkeerde houding ook! In ieder geval dus een reden om even naar de dokter te gaan om even te kijken hoe of wat.
Ik dacht dat het een vaker gehoorde klacht was bij ruggenprikken. Ik heb er hier ook ooit iets over gelezen, maar dan in een ander topic, over bevallen zijn ofzo. Meende dat je er wel iets aan kan doen. Wellicht even zoeken in het gedeelte over al bevallen zijn. Sorry voor de vage post, maar ik weet het echt niet meer.
Klinkt dat je eenn kleine lekkage hebt. (het wordt ook wel "onderdruksyndroom" genoemd) Dit kan idd door de ruggenprik komen. Ik heb het bijv. na de ruggenprik van mijn knie-operatie gekregen. Het komt door het lekken van hersenvocht. Het gaatje van de ruggenprik wil dan niet dicht. Dit is niet erg, maar wel heel vervelend, omdat (in mijn geval) ik gek werd van de hoofdpijn, en ik zo duizelig was dat ik omviel. Ik moest 24 uur plat blijven liggen (in het ziekenhuis) toen dit niet hielp kreeg ik een "bloedpatch". Dit moet je ff googlen, is makkelijker te begrijpen haha. Bij mij was het echter wel heel extreem, ik kon echt niet opstaan en lopen! Gelukkig heb ik het na mijn keizersnede niet gehad. Maar als de hoofdpijn en duizeligheid aanhoudt, zeker even terug naar de ha. of het ziekenhuis! Succes