Ik wil heel graag wat kwijt en ben benieuwd naar jullie mening.. Ik werk nu sinds maart van dit jaar bij mijn huidige werkgever. Via een kennis ben ik gebeld met de tip om daar te gaan werken. (achteraf blijkt dat hun elkaar goed kennen en ze hem zou helpen aan personeel vandaar) Omdat ik op dat moment ergens werkte waar ik het niet naar m'n zin had qua werk, ben ik er naar toe gegaan om eens te praten. Ik heb een prettig gesprek gehad en hij bood een goed salaris. Ik zou samen met een meisje op kantoor zitten. Beetje klein dacht ik nog (hij heeft een eigen bedrijf) maar het werk leek me wel leuk. Uiteindelijk bleek dat ik in de plaats zou komen voor dat meisje (wist ik niet meteen) Dat meisje vertelde me waarom ze weg zou gaan. Ze kon absoluut niet overweg met de baas en werd er overstuur van waardoor ze besloten had weg te gaan. Lekker verhaal voor een nieuweling dacht ik Nou was zij een vrij labiel typje dus ik dacht nog; Ik laat me niet afschrikken door haar verhaal. En mocht het zo zijn; mij krijgt hij niet klein hoor, ik ga er tegen in. Nou.... we zijn nu een poos verder en ik heb 1 flinke aanvaarding met hem gehad. Ben in tranen uitgebartsen en we hebben er over gepraat. Hij zei dat hij van zichzelf weet dat hij een moeilijk persoon is maar dat hij er aan wil werken. Iedere dag gebeurt er wel iets, een snauw of een afkeuring van werk. Kortom; ik word er dood en doodziek van. Daarnaast zit ik helemaal alleen en is hij mijn enige collega wat ik absoluut niet gezond vind. Heel de dag alleen in een hokje en hem om me heen om me af te snauwen. Nu ben ik zwanger en heb een darmziekte . Twee hele goede redenen om stress nog meer te vermijden! Ik merk dat ik er niet meer tegen kan, ben op. Kan niet genieten van de zwangerschap, terwijl ik er zo naar uitkeek. ben alleen maar aan het huilen en als ik er alleen al aan dénk dat ik daar naar toe moet, dan raak ik in paniek. Vriendinnen adviseerde me om me ziek te melden. Nu komt het, zo'n zekere meid als ik ben; 's nachts gewoon wakker liggen om vervolgens niet te durven bellen dat ik ziek ben. Bang voor commentaar. M'n vriend vond dit echt niet meer kunnen en heeft mij ziek gemeld... Nu hoef ik niet te gaan maar zit nog te huilen van; er komt een moment dat ik er weer naar toe moet. Ben bang, overstuur en compleet over de zeik. Wat moet ik doen? Zouden jullie ook thuis blijven?
Misschien even een weekje thuisblijven, en dan toch weer proberen te praten hoor, want dit werkt zo niet. En blijkbaar is hij toch echt degene die moet veranderen, want zo jaagt hij al zn personeel weg...
hoi meid... wat een lul die baas van jou zeg... heb je een contract voor onbepaalde tijd? ik zou lekker ziek blijven en aangeven dat je ziek word van de omstandigheden in deze werksituatie... laat hem maar lekker door betalen...... en focus je op je zwangerschap dat is nu belangrijk..... en als je toch besluit om weer te gaan werken zou ik een agenda bij gaan houden.... alle incidenten opschrijven en hem jouw probleem desnoods schriftelijk duidelijk maken.... plaats jezelf in een sterke positie.... en alles op schrift... dat is voor later tastbaar bewijs.... je bent zeker geen lid van de fnv ofzo? mmmmm die hadden zich met plezier hierin vastgebeten.... heel veel succes jose
Klopt Marijke, maar jij zou ook even een weekje voor jezelf nemen? Nou zie ik een oudcollega van lang geleden (toen ik daar een bijbaan had) nog regelmatig en heb hem gevraagd of hij voor mij iets kan regelen. (hij is bedrijfsleider) Omdat er in het bedrijf grote veranderingen aan zitten te komen gericht op de toekomst maar ook nu, heeft hij dit overlegd met zijn baas (van wie de supermarkt is) en ben ik afgelopen vrijdag daar heen gegaan voor een praatje. Heel leuk, informeel maar met een positief tintje. Ik kom vrijdag weer terug omdat die baas het zeker ziet zitten met mij. Ik ben alleen wel bang dat ik terug ga in salaris, want het betreft een functie in de supermarkt, wel verantwoording voor afdelingen dus op zich best goede functie. Die baas zei dat hij mij tegoed vond voor kassawerk en dat ik veel meer in m'n mars heb. Nou, mooi compliment maar ik denk dat ik beter alles aan kan grijpen, al is het alleen maar voor m'n gezondheid. Lekker onder de mensen, beetje sfeer op de werkvloer, collega's.. Het is de supermarkt waar ik al ooit gewerkt heb dus ken nog wat collega's van toen én het is in het dorp waar ik altijd heb gewoond.
Fijn dat je gereageerd heb Jose, bedankt! Ja, heb onbepaalde tijd contract, loopt af in feb 09 maar als ik daarnaan denk dat ik tot dán moet.. dan word ik stapelgek! Heb wel mogelijk iets anders op korte termijn, zie hierboven het verhaal . Eerst was ik bang dat contract voor onbepaalde tijd niet zou worden verlengd maar nu hoop ik het! Dan zou het in feb aflopen, daarna WW in, dan uitbetaald ivm zwangerschapsverlof en daarna lekker op m'n gemak solliciteren. Anders moet ik tot aan m'n verlof blijven werken. Maar als ik eerlijk ben; zo ver zal het niet komen want dat houd ik echt niet vol. Voel me schuldig voor m'n kleintje, kan niet genieten en ben zo over de zeik. Nu kan ik een week thuisblijven, ben ik nog aan het nadenken over volgende week maandag moet ik weer...
Dan heb je dus geen contract voor onbepaalde tijd, maar voor bepaalde tijd Je kunt nu toch gaan solliciteren? Wellicht kun je terug naar je oude baan in de supermarkt, ook al betaalt het minder, plezier in je werk is veel belangrijker. En hoezo de WW in? Je kunt toch nu gewoon alvast gaan solliciteren? Beetje onzin om maar de WW in te gaan vind ik. Succes ermee!
Ja BEpaalde tijd, ben er een beetje vanaf denk ik. Ik zei dat wanneer mijn contract NIET WORDT VERLENGD! ik vanaf februari 2009 de WW in zal moeten omdat ik dan nog al een eindje zwanger he.. Dus niet nu de WW in maar als m'n contract niet wordt verlengd en ik in de tussentijd niks anders heb, ga ik na stop contract wellicht de WW in omdat ik dan niet kan solliciteren
ik zou idd even een weekje vrij nemen, en dan rustig alle punten waar je het over wil hebben op papier zetten, want als je gewoon maar doorgaat, en je krijgt dan een gesprek, begin je waarschijnlijk meteen te huilen (zo gaat dat bij mij tenminste). Maar waarom kan je niet solliciteren als je zwanger bent?
Ik kan nu wel solliciteren maar wil graag a.s. vrijdag afwachten... daar heb ik goede kijk op omdat er al een gesprek is geweest en omdat ik daar een kruiwagen heben zitten
Succes vrijdag! Hopelijk komt er wat moois uit! Dat geeft je dan hopelijk wat meer rust en dan kun je optimaal van je zwangerschap gaan genieten. Succes!
Je bent net 8 weken zwanger, dus je moet nog best een lange tijd voordat de kleine er is. Al die tijd thuis blijven lijkt me idd geen optie. Ik denk dat ik ontslag zou nemen bij je huidige werk en lekker aan de slag gaan bij de supermarkt waar je het over had. Weten ze daar al dat je zwanger bent? En al moet je kassa werk doen tot aan je verlof, ben je toch lekker bezig en kun je na je verlof altijd nog aan de slag gaan voor een eventuele andere functie. Salaris is natuurlijk heel belangrijk, maar als je elke dag met tegenzin naar je werk gaat waar je alleen maar gezeur hebt en geen leuke collega's dan zou ik toch genoegen nemen met wat minder en je daar eventueel proberen op te werken. Maar goed, vanaf de zijlijn is het altijd makkelijk kijken . Ben benieuwd hoe het vrijdag loopt.
Ik zou ontslag nemen en op zoek gaan naar een andere baan.......... Goed dat je deze week even voor jezelf hebt genomen, maar je kan je niet ziek blijven melden vind ik persoonlijk.