Ze kunnen je hier idd toe verplichten helaas.. Ik weet er ook alles van.. Het maakt hun gewoon geen ene bal uit of jij dan niet uitkomt met je reiskosten enz. Ik had wel optie ov maar dat was 2 uur reizen voor mij aangezien er geen directe verbindingen waren tussen mijn dorp en werkplek.. Maakte ze ook allemaal niks uit, was mijn probleem.. Ik koos er toch immers voor om zover van woonplek te gaan werken! Pff, veel drama maar kon er dus niks tegen beginnen en je hebt maar gewoon de regels op te volgen dus ik zou zorgen dat je er nog wat kwalen bijkrijgt (desnoods verzin je iets) zodat je biet hetzelfde als mij krijgt (ik was toen trouwens geopereerd aan mijn pols en had niet met mijn zwangerschap te maken)
ik heb dus ook geen directe verbinding met thuis en werk.. heb mijn werkgever vast een mailtje gestuurd, en dan bel ik haar morgen ook wel even op. en idd t uwv betaald, dus wat ik voor hun therapeutisch doe is voor hun mooi meegenomen. maar ik moet me rustig houden van de gyn.. en me vooral niet druk maken.. wat ik weet want ben laatst bij de arbo geweest is dat ik 1x in de week een paar uurtjes zou komen werken.. naar mijn weten is dit nog niet opgehoogd.
Ik zou je hun bellen en overleggen. Dit geeft extra stress is niet goed voor de baby. Werkgever moet altijd advies arbo opvolgen. Hoe lang moet je nog werken?
Het UWV kijkt alleen of je wel/niet ziek bent. Als er wordt bepaald dat je weer aan het werk kan dan is het aan jezelf hoe je op je werk moet komen. De reïntegratie bespreek je met je werkgever, dat doet UWV niet. Het is trouwens een vergissing om te denken dat het een werkgever niets kost. Ja ze krijgen geld voor het feit dat je ziek bent maar er moet in veel gevallen wel weer een vervangend persoon worden ingewerkt.
Het is natuurlijk jammer dat het zo moet lopen. Maar vanuit de baas gezien snap ik het ook wel. En in deze tijd zijn er voor jou 100 anderen die staan te springen voor een baan. Dus ik zou zelf echt wel wat moeite doen om om mijn werk te komen. Zelfs al kost het je wat geld. Het behouden van een baan lijkt me ook wel handig. Aan een andere kom je in deze tijd niet zomaar. Best al wat tips voorbij zien komen. Nog een tip: Ga zelf gesprekken aan met het uwv e.d. (Ik las ergens dat jouw man had gebeld) Dus niet via je man. Staat niet zo volwassen. succes en sterkte
ik moet nog tot 19 april.. dan gaat mijn verlof in... maar als t goed is moet ik in maart mijn meds gaan afbouwen dus dan is de kans groot dat ik weer ziek word. als ik er morgen met mijn werkgever en haar leidinggevende niet uitkom, ga ik zeker even de arbo bellen.
hij hing al vanuit zijn werk aan de lijn toen ik t nummer nog aan t zoeken was.. haha.. had ik niet veel over te zeggen
Dit dus. Ik zit nu ook in de ziektewet, mag van de arboarts niet werken. Als ik straks therapeutisch ga werken ben ik boventallig en kan ik gaan als het niet gaat. Werkgever krijgt geld voor je afwezigheid. Ik ben ook vrij om te bepalen wanneer ik ThERAPEUTISCH kom werken, we zoveel mogelijk volgens afspraak dan.
Ik weet niet of dit al gemeld is, maar je hebt ook een ov taxi. Dan rijd je met meerdere voor een paar euro. Je moet dan alleen met tijden werken en kan niet zomaar tussendoor gehaald worden voor hetzelfde geld. Moet je even kijken of het bij jou in de buurt ook bestaat.
Een werkgever kan het je inderdaad verplichten. Het is net zoals iemand hiervoor als zegt, als jij je arm of been breekt zal je ook echt zelf moeten zorgen dat je er komt. Bel zelf nog even met je werkgever en de arbo om duidelijke afspraken te maken over de therapeutische uren. Als je zelf ook laat zien dat je wilt, gaat het vaak al een stuk gemoedelijker. Helaas las is het al ergens anders voor jou inderdaad 10 anderen, hoe vervelend dat ook is voor jou. Jij hebt hier ook niet om gevraagd. Succes ermee.
Werkgever MAG en KAN je ten alle tijden verplichten naar je werk te komen. Of dit nou met de fiets moet, de auto, de taxi de bus, of lopend, daar hoeft een werkgever niet naar te kijken. Dus ja, je werkgever mag jou verplichten met de taxi te komen, en dan moet je inderdaad gewoon je reiskosten vergoeding daarvoor nemen.
Ze verplichten je niet om met een taxi te komen. Dat maake je er zelf van. Je mag ook lopend/met de fiets/helikopter of wat dan ook komen. Als je maar komt
Staan je reiskosten dan al vast? Ik zou dan ook je reiskosten laten aan passen aan de situatie Mijn man mag de werkelijk gemaakte reiskosten declareren. Maar goed, die reist overal naartoe Maar misschien wil je werkgever dit wel gewoon doen. Tijdelijk aanpassen aan de situatie. Dat zou een goed compromis zijn.
Ik heb jaren gebruikt gemaakt van openbaar vervoer & taxivervoer om heen en weer te reizen. Het UWV heeft het grootste deel betaald,ik had een kleine eigen bijdrage. De kosten voor het openbaar vervoer waren allemaal voor mij..
Taxi is inderdaad veel duurder. Max tarief per km ligt op bijna 2 euro. Als het een lange afstand is zal het misschien niet veel minder zijn dan het totale loon voor die dag.
dan zou ik per rit dus alleen heen al 40 euro kwijt zijn.. dat keer 2 is 80 euro x 2 dagen is 160 euro ... en dat per maand! is 640 euro dan kan ik net zo goed niet meer werken!
Maar je kunt toch om MEDISCHE redenen niet op een andere manier komen? Dan vind ik dus dat ze wel mogen bijdragen in de taxi kosten
ik heb door mijn hg en meds geen energie om stuken te lopen of te fietsen.. kan thuis eigenlijk niet eens t huishouden doen... dus nee medisch gezien, kan ik niet vanuit huis op de fiets of lopens naar de trein of bus..
Maar als het echt zo erg nog is, waarom dat therapeutisch gaan werken? Ik bedoel, je kan je huishouden al niet doen... Je gyn. vindt het akkoord als je gaat werken zoveel?