werk verplicht mij met taxi te komen

Discussie in 'De lounge' gestart door DarkAngel25, 6 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ik vind t wel normaal dat je zelf moet regelen dat je op je werk komt...daar hoeft je leidinggevende niet voor te zorgen.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Misschien kun je je weer beter helemaal ziek melden

Want zo krijg je nog steeds veel stress...en alleen maar meer.

3. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    ik werk niet veel, ben dan 3 uurtjes op t werk achter een buro.. meer niet.. thuis kan ik ook op de bank naar de tv kijken.. of achter de laptop zitten.. dus op t werk moet ik t ook kunnen.. ik doe niks lichamelijks op t werk, dat gaat gewoon niet.. t is nu zo dat ik niet 24/7 meer aan t overgeven ben.. maar ben wel nog misselijk ben veel afgevallen, en energieloos doordat ik nog niet genoeg kan eten.

4. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    dat zei mijn man ook al.. als t zo dan maar weer helemaal ziek..

maar goed, ik ga eerst maar eens afwachten wat ze morgen zeggen.. misschien komen we tot een oplossing en dan is t ook goed..

5. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ja maar dan heeft ze het geregeld en dan moet het ineens op een andere dag terwijl het voor de baas niet uitmaakt of het klusje nou op maandag of woensdag gedaan moet worden.

Vind het behoorlijk kinderachtig van de baas, er wordt een dag gezocht waarvan de baas weet dat ts dan moeite met vervoer heeft en dit is nog zijn reden ook.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja precies

Als het dan niet uitmaakt zouden ze juist eerder TS tegemoet moeten komen dan haar nu verplichten om ineens op andere dagen te komen waarbij het vervoer 100% duurder is.

Ze zijn aan het pesten.

Maar goed, hoeveel vrouwen overkomt deze flauwekul ineens als ze zwanger zijn...
    Bah!

7. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Sorry, maar ook dat werk kost energie hoor. Of denk je werkelijk dat je stil zit de hele tijd? En of je thuis tv kijkt of achter je laptop zit, is toch wat anders dan op werk. Op werk moet je meestal en thuis kan je iets doen wanneer JIJ dat wil en hoe lang jij wil. Bovendien hoef je er niet helemaal heen, dat kost nl ook energie. Maar goed, als jij denkt dat je het aan kan, dan moet je het gewoon doen en zelf een oplossing vinden voor het vervoer. Er zijn buiten taxi, al genoeg andere mogelijkheden aangedragen.

8. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    scheelt dat ik waarschijnlijk ga stoppen na t verlof en lekker met de kleine thuis blijf.. dat weten ze alleen nog niet :D

9. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Tja, volgens mij mogen ze je dat wel verplichten. Het is niet hun zorg hoe je op je werk komt. Bij ons verplichten ze je ook zo om op je werk te komen.
    Ik zou het overleggen met de Arbo arts, die is voor dit soort dingen.

10. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Door deze opmerking krijg ik wel een beetje de indruk dat je er sowieso niet zoveel zin meer in hebt of wel..;) Dan is het al snel te veel natuurlijk als de werkgever iets van je vraagt.

Is overigens geen veroordeling...Heb zelf zoiets meegemaakt namelijk dus ik begrijp het wel maar wees ook een beetje eerlijk naar jezelf ;).

11. Liekj

Liekj Niet meer actief

wat jij met de arbo arts afspreekt is leidend!
    dat mogen ze niet negeren. hopelijk heb je een goed gesprek morgen, succes!

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Maar kun je dan eigenlijk wel werken? Ik vind d het al heel wat dat je het probeert.
    Ik vind wel dat je werkgever erg op de dingen vooruit loopt. Je zit nu op 1x in de week een paar uur... daar hoeven ze niet zo moeilijk om te doen toch? Dan vind ik dat ze jou best tegemoet kunnen komen en je dan die ene dag zelf laten kiezen. Als je dan eventueel meer kunt werken kun je altijd kijken hoe jedat dan doet.

Overigens moet je er wel rekening mee houden dat je hg door het werk en de reis erger kan worden die dag.
    Succes!

13. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Weet je al meer?
    Heb je al iemand er over gesproken?

14. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    nee weet nog niks, heb net zelf naar t werk gebeld, maar neemt niemand op.

heb wel mail van t taxi bedrijf, en t kost me 42,50 per ritje.. dus nog net wat duurder dan ik dacht. 85 euro per dag.. dan moet ik zowat betalen om 3/4 uurtjes te mogen komen werken joh.. neem aan dat dat niet de bedoeling is.

15. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    ik heb sinds de laaste ziekenhuisopname goeie medicijnen gekregen, en hier red ik t mee om ff lekker uit huis te gaan en dus ook een paar uurtjes op t werk aanwezig te zijn.. zonder die meds zit ik vast aan mijn bed en de bank, en lig ik om de 2 weken aan t infuus in t ziekenhuis.. ik heb ondertussen in de gate hoe ver ik kan gaan met uitstapjes en verjaardagen.. en dat soort dingen.. en gaat t niet.. dan ga ik niet heel simpel. gelukkig snapt mijn omgeving me, en is t dan ook niet erg als ik een keer wat oversla :)

16. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    85 euro :| pfff dat is nog wel wat.

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik zou eens even overleggen met je arbo arts. Grote kans dat hij/zij zegt zijn ze wel lekker daar en je 100 % ziekmeld.

Ik vind het absurd dat er van jouw verwacht word boventallig werk te doen op een dag die voor jouw meer energie kost. Neem aan dat het geen drol uitmaakt of het mapje op maandag of woensdag klaar is. Erg flauw van je werkgever.

18. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    nou net de leidingevende van mijn leidinggevende gesproken, en ik heb uitgelegd hoe ik erover denk, en ze snapt t gelukkig wel, maar t gaat er haar om dat ik structureel een 1/2 dag kom werken, en dit wel met opbouwende kracht, en dat het niet auto rijden mij daarin niet moet belemmeren, en indien nodig dus een taxi zou kunnen pakken, maar ze snapt gelukkig wel dat dit duur is, en ik dat liever niet wil. ze denk ook wel dat ik hier met mijn leidinggevende uit moet kunnen komen..

nou gelukkkig ben ik wel wat opgelucht nu hoor, nu nog mijn leidinggevende aan de lijn zien te krijgen.

19. Bri

Bri Niet meer actief

Het wel of niet hebben van vervoer is geen reden om thuis te blijven. Het te ziek zijn om te komen wel, maar dan moet je dat met de bedrijfsarts bespreken.

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja, dat mogen ze. Je hoeft het niet dus ZELF te betalen, zij betalen het en vergoeden jou via je salaris... je moet wel even bedenken wat een reiskostenvergoeding IS. Andere optie is dat je de reiskostenvergoeding kwijt raakt omdat je niet werkt.

Deel Deze Pagina